Site icon מקומונט גבעת שמואל

אלפים מתושבי גבעת שמואל השתתפו בפסטיבל חג הביכורים

לכבוד חג הביכורים ובוא הקיץ, ארגנו בעיריית גבעת שמואל, בשיתוף עם הנהלת המתנ”ס אירוע ביכורים והפנינג חגיגי לכל הגילאים – והשיא: הופעה “מרימה” של הזמר משה פרץ

מי לא זוכר את החג הביכורים בקיבוצים עם ערימות החציר, הטרקטורים האדומים ותהלוכות הבאת הביכורים – תמונה שבעיקר זכורה מימי הילדות. אז גבעת שמואל לא ממש הפכה לקיבוץ, אבל את “איסרו חג שבועות” מיקדו באווירת הבאת הביכורים.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

החל משעות אחר הצהריים נערך בגינת האירועים החדשה הפנינג ביכורים. התפאורה הייתה עם הרבה תחושה של חקלאות יפה בטעם של פעם: ערימות חציר, גבינות וגלידות, סלי נצרים, נערות בלבוש חקי וסנדלים תנ”כיות רוקדות הורה, תפאורה מושלמת לחג השבועות.

הקיבוץ הגיע לגבעת שמואל. צילום: שירה בלייך

ואכן, מאות רבות של הורים וילדים הגיעו לנשום את אווירת החג היפה והתענגו על כל רגע. במקום היו פינות לשזירת פרחים, עמדות צילום, מעגל מתופפים יצירת סלי נצרים, אוטו גלידה ללא עלות ועוד סדנאות יצירה ברוח החג. באחת הנקודות הועלתה הצגת הילדים “ביכורים מלא הסל”. הגבעה, שנמצאת במרכז הארץ הסואן, הפכה לרגע לנקודה כפרית שקטה וקסומה.

ראש העיר יוסי ברודני עם דמויות מנהיגי המדינה. צילום: שירה בלייך

בשעות הערב, כשהמעלות ירדו והאוויר היה נעים, עלה לבמה הזמר משה פרץ והוכיח מהו כוכב אמיתי. אלפים הריעו לו כששר את מלוא הרפרטואר. ופרץ, בלי שום פוזת כוכב, הלהיב את הקהל במשך שעה ארוכה. “זיקוקים”, “קרמלה” ועוד המון להיטים שהרימו את גבעת שמואל על הרגליים.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

“כיף גדול לראות שהקהל מצביע ברגליים. ההפנינג מחזיר את המסורת קדומת הימים של חג השבועות ומביא את הכפר אל העיר ומשחרר את הילדים מהסמרטפונים ולו רק לכמה שעות בודדות”, אומרת מירי אסנר, מנהלת התרבות בעיר וסגנית מנהלת מתנ”ס גבעת שמואל.

משה פרץ. צילום: שירה בלייך
הקהל היה בטירוף. צילום: שירה בלייך

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל