Site icon מקומונט גבעת שמואל

אל תחליפי אותך בתחליף….

בעידן הטכנולוגי לכל דבר יש תחליף… גם לאמא לצערנו. בלחיצת כפתור אפשר לשנות עולמות, ובכמה כפיות של אבקה אפשר להחליף את הדבר הכי מדהים בעולם – חלב של אמא….

תינוק צילום באדיבות pixabay

כמה ציפייה ודריכות המלוות בחשש יש בתהליך הנפלא של ההיריון. לא יודעות מה יהיה והכי חשוב שיעבור בשלום. לאחר הלידה המייגעת וסוף סוף “עברנו את זה” מגיעים לשלב ההנקה שנראה כי התפספס לנו מרוב ההתעסקות עם החשש והדאגה לגבי הלידה עצמה. מה עושים עם התינוק הזה???

כמה קשה להניק בדור שלנו!!!  לפני התפתחות הטכנולוגיה לא הייתה לאם ברירה, היא הייתה חייבת להניק את התינוק שכן, אין תחליף והתינוק ימות. לעשירות הייתה אפשרות לשכור מינקת. והיום יש כל כך הרבה תחליפי חלב אם שגרם לשינוי תודעתי עמוק בקרב האימהות והרצון ההישרדותי נעלם. עכשיו האם יכולה להחליט מטעמים כלשהן אם להניק את תינוקה או פשוט להכין לו עיסה נוזלית מאבקה כלשהי.

עצם הירידה ברמת הצורך בהנקה, ירד באופן י

שר הרצון להניק את העולל. מכאן קצרה הדרך לבעיות הנקה שמקיפות את האימהות בדורנו: אין מספיק חלב, חתכים בפטמות, רפלוקס, התינוק לא יונק טוב, הוא לא עולה במשקל ועוד כהנה וכהנה סיבות לקשיי הנקה שבאופן פיזיולוגי נכונות מאד, אך נובעות ממשהו עמוק מאד בקשר אם- תינוק.

בהומיאופתיה יש סיבה לכל תופעה. לא תמיד אנחנו מודעים לסיבה, אך היא קיימת. אין מציאות כזו שאשה יולדת ואין לה מספיק חלב לתינוקה או שהחלב שלה לא מזין. אין מצב שהתינוק לא יכול לעכל חלב אמו או שחלב אמו מסוכן לו. לכל ישנה סיבה שורשית שיש לתת עליה את הדעת בכדי ל”הינצל” מכל תופעות קשיי ההנקה. בטבע אין חיה שממליטה ואין לה חלב לגוריה.

לבעיות ההנקה יש את הסיבות התודעתיות וסיבות חיצוניות יותר הקשורות בתזונה נכונה, תרופות או כל גורם חיצוני שעלול להשפיע במישרין על טיב החלב וכמותו.

במאמר זה נתמקד בסיבות התודעתיות.

מבחינה תודעתית הסיבה המרכזית שממנה מתפצלות כל הסיבות הוזכרה בתחילת המאמר: האפשרות לתת לתינוק תחליף חלב וירידת המצב ההישרדותי של ההנקה. ומכאן מתפצלות סיבות תודעתיות נוספות: היום האם לא רוצה להשתעבד לתינוקה ולקחת אותו לכל מקום. האישה רוצה לחזור למסלול חיים שהיה לפני הלידה במהירות הבזק. לא נח שתינוקה יהיה צמוד אליה או היא אליו 24 שעות ביממה. היום יש פחות סבלנות לשבת ולהניק את התינוק דקות ממושכות. ההנקה דורשת מהאם התבודדות עם תינוקה. התבודדות שנותנת לה זמן איכות להכרת התינוק, מאווייו, רצונותיו, להקשיב לרחשי ליבו ללא צורך בדיבור. האם מצידה חושבת שהנקה היא בזבוז זמן עבורה והיא מייצרת לה משהו ל”התעסק” בזמן ההנקה.  ההתעסקות בזמן ההנקה מונעת את הקשר המיוחד שיכול להיווצר שיהווה אבן פינה בקשר אם- ילד בהמשך הדרך. ההנקה אינה וודאית, האם אינה יודעת כמה התינוק אכל, האם אכל טוב או שהוא לא שבע, אין לה מכשיר מדידה שמודד כמה חלב יצא מהשד לפיו, האם מצידה חושבת כל הזמן על התינוק ולכאורה אינה נותנת מרגוע לנפשה כיוון שאינה יודעת שאכל מספיק. החוסר מרגוע לנפשה בונה את הקשר שלה עם התינוק, היא חושבת עליו כל שעות היממה ואינה מסירה אותו רגע מתודעתה שכן היא דואג מתי יאכל? האם אכל עכשיו מספיק? האם עלה במשקל?

בהנקה נוצר קשר אם- תינוק ללא מילים. קשר של הכרות מעמיקה, קשר עמוק שמקשר את התודעה של האם עם התודעה של התינוק שיגדל להיות ילד. קשר שאין לו תחליף. אשה שלא הניקה את תינוקה לא תדע לעולם איזה קשר היא הפסידה עם הבן שלה. זהו קשר שממשיך כל החיים ביניהם.

אין תחליף לחלב אם!!!! אין תחליף לקשר שאת יוצרת עם בנך או בתך!!!
זוהי אבן יסוד בקשר שלכם. נכון שקשה לעיתים להניק,
אבל יהיה לך יותר קל כשיגדל העולל ותדעי לקרוא אותו ללא מילים!!!

הניקי בדרך הטבע – מאת מיכל גואלמן – הומיאופתיה ותזונה