Site icon מקומונט גבעת שמואל

“אמא לאמא בקהילת גבעת שמואל”

“הורות” – חוויה רגשית משמעותית, מקצוע הדורש התמודדות מתמדת עם דילמות רגשיות, מחשבתיות ומעשיות.
אני אמא” – תואר חדש עם לידת התינוק הראשון, שמחה והתרגשות שאין לתאר יחד עם  האחריות הגדולה המלווה לעיתים בתחושות של בדידות, עייפות גדולה, שינויים הורמונאליים, שאלות ועצות רבות שלפעמים מבלבלות ומכבידות במקום לכוון ולהקל.

כאן נכנס לתמונה המיזם “אמא לאמא בקהילה” הפועל מזה כשנתיים וחצי בחסות האגף לשירותים חברתיים והיחידה להתנדבות של עיריית גבעת שמואל.

התוכנית מיועדת לכל אמא המעוניינת בעזרתה של מתנדבת, אם מנוסה בעצמה, המלווה במפגשים אחת לשבוע ו/או בהתאם לצורך את האם במהלך שנת החיים הראשונה של תינוקה. לאורך הזמן ניתן לראות איך האימהות והמתנדבות יוצרות קשר משמעותי, ומעניקות לאימהות הטריות תחושת ביטחון וחברה טובה שתמיד מקשיבה ושם בשבילה.

המתנדבות עצמן מקבלות הכשרה מקצועית במפגשים חודשיים וליווי פרטני בהדרכתה של הגב’ גאולה מרום, מאמנת ומדריכת הורים.

“מזה למעלה משנתיים, בשיתוף עם צוות מקצועי, אני מלווה את אחת האימהות בפרויקט”, משתפת דרית סובלמן ,בת 58, תושבת גבעת שמואל, כתבת תוכן עצמאית, “היא אמא בכל ליבה והוויתה ואני כמתנדבת פוסעת איתה בין השבילים החדשים בחיי האימהות, מדלגת איתה מעל מהמורות התסכולים, הקשיים, הכעסים והמעמסות הנופלות על אמא. מפיגה ימים של בדידות, מכילה וקשובה לתחושותיה כאם, מעודדת, מייעצת, תומכת, מרגיעה ומחזקת את חוזקותיה כאמא מקסימה לילדיה. אני הפכתי להיות חלק מהמשפחה וכיום מרגישה כאם וסבתא מאמצת. בהתבוננות לאחור קשה לברור רגע אחד מרגש. הקשר שנוצר בינינו, הפתיחות, האמון והשיתוף בחוויות זה דבר שמרגש בפני עצמו, המשפטים הקטנים שנשלחים אלי מהאם לאחר המפגשים, השיחות וההתייעצויות כמו: ‘כיף שבאת’, ‘תודה על הדאגה וההתעניינות’, ‘תודה שאת שם’, מחמם את ליבי ונותן כוח להמשיך להיות שם בשבילה”.

משתתפות המיזם. צילום מסך

גם בתקופת משבר הקורונה והסגר, למרות המרחק שנוצר, התוכנית המשיכה לפעול. המתנדבות פעלו ושמרו על הקשר באמצעות שיחות טלפון ווידאו.

“השנה האחרונה הייתה מאתגרת לכולנו, השגרה השתנתה, הלחץ בבית גדל, החרדה והחששות גברו. שמחתי שיכולתי לסייע מרחוק גם בימי הסגר”, מוסיפה דרית, “ההתנדבות נעשית באהבה רבה מתוך נתינה לאחר, אבל נותנת לי כמתנדבת הרבה סיפוק והרגשה טובה. למדתי להסתכל אחרת על הסביבה, להיות רגישה לזולת, להוקיר את מושג המשפחה, להשתדל למצוא את הטוב כשקשה, לקבל תובנות וזוויות ראיה חדשות כיצד להתנהל עם הדור הצעיר.

לתחושותיה ולסיפורה של דרית, שותפות גם שאר מתנדבות הפרויקט: הגב’ אירית לב, הגב’ יפית רוזנצקי גדות, הגב’ לאה נוה והגב’ סוזן לימון, תושבות גבעת שמואל המעניקות מעצמן ומזמנן גם בזמנים הללו לטובת האימהות החדשות בגבעה.

ולא רק הן. גם האמהות שלקחו חלק בתוכנית משתפות כל אחת במילותיהן בחוויה שעברו עם המתנדבת ע”י סקר מקצועי שהעביר צוות “אימא לאימא”:

“…הכרתי אותך כמתנדבת בתקופת הקורונה. המתנדבת הזאת היתה ממש מתנה! אשה חמה ואימהית, אופטימית. למרות המרחק הפיזי נוצר קשר חם ופתוח בנינו”.

“הרגשתי שזכיתי בחברה תומכת, עודדה אותי בזמנים קשים בהם הייתי צריכה רק אוזן קשבת, עזרה לי לעבור את החששות, תודה רבה על הזכות שהכרתי אותך, את אישה מקסימה,  ותודה על  הזכות להיות חלק מהפרויקט”.

“בתחילת הדרך לא כל כך הבנתי מה אני הולכת לקבל  הקשר המיוחד שנוצר בין שתינו אינו ניתן לתיאור במילים”.

“קבלתי ביטחון בדרך שלי בטיפול בתינוק”.

“היית מישהו נטרלי להתייעץ איתה ללא ביקורת ושיפוטיות”.

“את כמו חברה טובה שמבינה, תומכת ומרגיעה”.

“תמיד היית שם בשבילי, יכולתי לפנות בכל רגע ואת נענית”.

המיזם בקהילת גבעת שמואל ממשיך לפעול גם בימים אלו ופונה למתנדבות ואימהות חדשות להצטרף .

מעוניינת לשמוע עוד על התוכנית כאם לתינוק או כמתנדבת?

אם הפכת לאימא ב-3 חודשים האחרונים, אנו רוצים להעניק לך משהו קטן לרגע גדול לקבלת השי, אנא מלאי את פרטיך בקישור במצורף והשי ישלח לביתך: https://forms.gle/ya65AZcVtZ9B5zXK9

מזומנת לפנות אלינו:

ורד פרץ, מנהלת יחידת ההתנדבות  vered_t@givat-shmuel.muni.il טלפון: 03-5319244

הדס רימר נסירוב – עו”ס בקהילה ג. שמואל  hadasr@givat-shmuel.muni.il טלפון: 03-5319205

גאולה מרום, רכזת ומדריכת המתנדבות maromgeula@gmail.com  נייד: 050-5651153