Site icon מקומונט גבעת שמואל

תושב הגבעה שהחליט – “אני אעשה שמח לשכנים בתקופת קורונה”

יעקב פייג (73), תושב שכונת רמת הדר מתנדב כבר שנים ארוכות בקרב קשישים, פצועי צה”ל, בתי חולים וכו’ ומקדיש להם את מרצו בשירה ובנגינה, במיוחד באקורדיון שלא עוזב אותו ומלווה אותו בכל מקום אליו הוא מגיע. כאשר התבשר, כמו כולנו, שלא יוכל לצאת מהבית בגלל הקורונה – החליט להפנות את מרצו על מנת לשמח את השכנים הקרובים אליו.

את יעקב פייג, תושב הגבעה מזה כחמש־עשרה שנה, מכירים תושבים רבים אשר פגשו בו בשלל אירועים בהם הוא התנדב להגיע ולנגן לקהל, מבוגר בדרך כלל, ו”לעשות להם שמח”.

בעיתות הפנאי שלו, מנגן יעקב פייג להנאתו, ובהתנדבות, במרכזי יום לקשיש, מחלקות השיקום השונות ב”תל השומר”, טיולים, ערבי פנאי ועוד.

הרפרטואר שלו כולל בעיקר שירי ארץ-ישראל, שירים חסידיים, קלאסיקה יהודית ביידיש ולאדינו, שירי עמים ואף מבחר של שירי מוסקה לועזית, בעיקר משנות ה-50 וה-60.

יעקב פייג ומעריצים צעירים. צילום: מקומונט גבעת שמואל
קהל מזדמן הגיע לשיר ולרקוד. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בתקופת הקורונה, כשמהממשלה ניתנה הוראה לסגור למבקרים את בתי החולים ומרכזי היום ולבטל כל פעילות המונית לציבור הכללי ובפרט לקשישים, נותר יעקב ללא “עבודה”. אבל לא איש כמוהו יסתגר בדלת אמותיו. מדי יום בשעות אחר הצהריים והערב המוקדמות יצא יעקב את מרפסת ביתו הסמוכה לרחוב וליווה בנגינה את השכנים, מבוגרים וצעירים כאחד.

“זה היה ריטואל כמעט יום-יומי. מדי ערב הייתי יוצא למרפסת ומלווה בנגינה את קול צהלות הילדים וזמזום המבוגרים, הצעירים ברוחם, המתרפקים בנוסטלגיה בשירה וריקודים על תקופת נעוריהם” מספר יעקב.

“לשמחתי ואף להנאתי, הפידבק שאני מקבל מהקהל, עוצמתי ביותר – החל ממחיאות כפיים דרך קריאות להמשיך עוד ועוד ועד בקשות מיוחדות להקדיש ‘שירים כבקשתך’ ואפילו מכתבי תודה אנונימיים שהשאירו לי בתיבת הדואר”

אמש, כחלק ממיזם “גבעת שמואל עיר האורות”, השתתף יעקב פייג בנגינה ברחובה של עיר ואליו הצטרפו עשרות רבות שכנים וסקרנים, חלקם כאלו המלווים אותו שנים, או לכל הפחות בחודשים האחרונים, וחלקם עוברים ושבים שעצרו בדרכם והצטרפו לשירה ולנגינה המקפיצות.

תפסו פינה – וניגנו. צילום: יח”צ
יציאה מהשגרה – ויציאה מהקורונה. צילום: יח”צ

במסגרת “פסטיבל המוזיקה” שנערך אמש בגבעה, סומן ה-21.6, היום הארוך ביותר בשנה, בו מדי שנה חוגגים בעיר האורות והרומנטיקה פריז את פתיחת הקיץ בפסטיבל מוזיקה. בפסטיבל הפריזאי מנגנים בחוצות העיר נגנים והרכבים מוסיקליים שונים ומגוונים עבור קהל ההמונים הגודש את הרחובות.

גבעת שמואל התקנאה בפריז, הרימה את הכפפה וברחבי העיר קיימו פסטיבל דומה, הכול בהתאם להגבלות נגיף הקורונה שמכתיב את חיינו בעת הזאת. וכך, אתמול נשמעו מכל פינה בעיר צלילים של: אקורדיון, גיטרה, סקספונים, דרבוקות ועוד ועוד.

הנגנים המוכשרים הם תושבי העיר שניגנו שירים ישראלים מכל הזמנים, נעימות מוזיקליות שונות, נוסטלגיה עברית, יידיש, שנות ה-60, קאברים שונים ועוד. “המוסיקה בקעה מכל פינה בעיר וקולות שירה של התושבים נשמעו למרחוק. הייתה תחושה של פסטיבל ויחד עם זאת של קהילתיות ומשפחתיות”, סיכמה ענת וילוז’ני, רכזת תחום קהילה במתנ”ס גבעת שמואל.