Site icon מקומונט גבעת שמואל

אקזיט המיליונים של תושב גבעת שמואל

אלן בקר. צילום: מתוך פייסבוק

סנטפצ’ט הודיעה על רכישתה של חברת Voca.ai הישראלית, שאחד ממיסדייה הוא תושב גבעת שמואל אלן בקר. על פי ההערכות שפורסמו בעיתון “כלכליסט” סכום הרכישה עומד על כ-70 מיליון דולר. שכן ומקורב לבקר מסר למקומונט: “אנו חשים גאווה עצומה על ההצלחה של ד”ר בקר ומברכים על העבודה הקשה שהשתלמה”.

“כלכליסט” חושף הבוקר כי חברת סנאפ האמריקאית, חברת האם של הרשת החברתית סנאפצ’ט, רוכשת את חברת Voca.ai הישראלית שבין מיסדייה נמצא גם אלן בקר, תושב גבעת שמואל וחבר קהילת אהבת איתן. ל”כלכליסט” נודע כי סכום הרכישה של Voca עומד על כ־70 מיליון דולר, לאחר שעד כה היא גייסה 6 מיליון דולר בלבד, מה שישאיר, לפי גורמים בשוק ההיי-טק המקומי סכום נכסד ביותר בכיסיהם של מקימי החברה ומנהליה.

על פי הפרסום בכלכליסט, Voca הוקמה ב־2017 על ידי ד”ר אלן בקר, ועינב איתמר. הגיוס המשמעותי האחרון שלה היה ב־2019 אז השקיעה בחברה קרן ההשקעות של ענקית כרטיסי האשראי האמריקאית אמריקן אקספרס. Voca היתה בין היתר חברה במאיצים של ענק הפיננסים סיטי וחברת כרטיסי האשראי מאסטרקרד.

עוד מרחיבים בכלכליסט על הטכנולוגיה שבבסיסה של החברה. Voca פיתחה טכנולוגיה שמבקשת לשנות את עולם נציגי השירות באמצעות פיתוח סוכנים וירטואליים מבוססי בינה מלאכותית המכונים Voca, המשלבים את היכולות של סוכנים אנושיים עם פיתוחים מתקדמים בתחום הבינה המלאכותית, במטרה לשנות את האופן שבו עסקים מתקשרים עם הלקוחות שלהם. בעוד שחברות דומות בתחום משתמשות בטכנולוגיה הממירה דיבור לטקסט, ורק אז מעבדת את הטקסט כדי לתקשר עם לקוחות, Voca.ai פיתחה טכנולוגיה בשם Speech To Intent המאפשרת יצירת שיחה דו כיוונית מבוססת כוונה שנשמעת אנושית לחלוטין. בכל שיחה עם לקוח, הסוכנים הווירטואליים של Voca יודעים להתאים את הקול, השפה, המבטא וטון הדיבור, וגם את תגובותיהם, ובכך לספק ללקוחות שירות אנושי, נעים ויעיל מבלי שהמשוחח יידע שהוא משוחח עם בוט.