Site icon מקומונט גבעת שמואל

ארון קיר או חדר ארונות – מה עדיף

מעבר לדירה חדשה או עיצוב פנים מחודש של דירה קיימת או בית מגורים, מחייבים חשיבה מחודשת באשר לאופי הריהוט בבית. עיצוב פנים איכותי המותאם לצרכים ולהעדפות של הדיירים, נוגע למראה הכללי בבית ולאווירה הכללית שכל מי שמגיע אליו סופג, בצורה כזאת או אחרת.

המאפיין העיקרי של עיצוב פנים הוא שימוש מושכל באמצעים שונים המצויים בדר כלל בהישג יד, על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. מהו בעצם עיצוב פנים ומיהו בעל המקצוע האמון על הנושא החשוב הזה בבית, בעסק או בדירת המגורים? אילו פתרונות אחסון ניתן ליישם בבית, לשם מה הם נדרשים ומה המשמעות של כל אחד מהם? מה ההבדל בין ארון קיר באחד החדרים או יותר, לבין בניית חדר ארונות מרכזי בבית? כיצד יכולים ארונות הזזה לסייע בתכנון יעיל יותר ומעשי הותר של הבית בכלל ושל חללים ספציפיים בתוכו בפרט? בשורות הבאות נעסוק בעיצוב הפנים של הבית, במציאת פתרונות אחסון עבור כלל הביגוד והחפצים של כל בני המשפחה וביתרונות של ארונות הזזה על פני ארונות עם דלתות נפתחות.

עיצוב פנים – מה זה בעצם?

עיצוב פנים הוא כלל האמצעים והפעולות הנדרשים על מנת להעניק לבית מראה ייחודי, ולייצר בו את האווירה הייחודית שבעלי הבית והמתגוררים בו מעוניינים בה. מעצב הפנים בבית נעזר באמצעים שונים – החל שטיחים, עבור דרך צבעים לקירות ותאורה וכלה בריהוט וכיסויים וציפויים לריהוט. למרות שמדובר בסוג מסוים של בנייה, גם בנייה בגבס עשויה להיחשב כחלק מהאמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותו של מעצב הפנים. עם זאת, מעצב הפנים איננו רשאי לשבור קירות או לבצע שינויים משמעותיים בבית, הכרוכים בפעולות הדורשות ליווי של אדריכל. עם השינויים הללו ניתן לכלול גם פתיחת פתחים חדשים או לחילופין אטימת פתחים קיימים – קרי חלונות ודלתות.

ארון קיר בחדר השינה. צילום: Pixabay

השילוב בין האמצעים השונים ופריטי הריהוט כאמור לעיל, תורם ליצירת המראה והאווירה הנדרשים, השילוב כאמור עשוי להניב בסיכומו של עניין את המראה הספציפי והאווירה הרצויה שבעלי הבית התכוונו אליה כשהזמינו את העיצוב. ספות גדולות ובשרניות עשויות להעניק רושם של עושר וכבדות. לעומתן ספות וכורסאות קומפקטיות יכולות לייצר רושם צעיר ורענן. זאת, בהנחה שהפריטים המשלימים כולל שטיחים, צבעים ותאורה, משלימים ויוצרים את המראה הרצוי. בחללים קטנים שיש צורך לנצל בצורה נכונה, ניתן להציב ארונות הזזה. ארונות כאמור, בניגוד לארונות עם דלתות, תופסים פחות מקום ויוצרים אשליה של מרחב גדול, גם במקומות ובחללים קטנים יחסית.

ארון קיר, חדר ארונות ומה שביניהם

ארון קיר הוא ארון הצמוד לקיר ומהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב החלל בחדר שבו הוא מוצב. מעצבי פנים רבים כוללים את ארון הקיר כחלק מהמראה הכללי של החלל בפרט ושל הבית בכלל. היתרון הגדול של ארון קיר בכל חדר טמון בחלל הגדול יחסית שניתן להקדיש לאחסון, כאשר בכל חדר ניתן לסדר בתוך הארון רק את הבגדים והפריטים של מי שחיים בו. ארונות קיר יכולים להיות ארונות הזזה, שאינם פוגעים בחלל הפנימי שבו הם מוצבים מחד אחד ומאפשרים מרחב אחסון גדול יחסית מצד שני. בחללים קטנים יחסית, ארונות קיר שהם גם ארונות הזזה הם יותר פופולאריים. בחללים גדולים יותר, אפשר להשתמש בארונות עם דלתות רגילות.

אם החללים הפנימיים בבית הם קטנים יחסית ואין בהם מקום לריהוט מיותר מצד אחד, אבל מספר החללים הפנימיים בבית או בדירת המגורים הוא גדול יחסית מצד שני, אפשר לשקול להפוך את אחד החללים הללו לחדר ארונות. מדובר בפתרון יצירתי, המונע את הצורך להציב ארון בכל אחד מחללי המגורים ואגב כך לצמצם אותו באופן משמעותי. מצד שני, חדר ארונות מאפשר לאחסן בצורה הולמת ומרוכזת את כל פריטי הלבוש של הדיירים בבית, כמו גם פריטים שונים אחרים. חדר ארונות יכול לשמש גם כמזווה וגם כמקום אחסון לכלים ועוד מגוון רחב של פריטים. הבחירה בבניית חדר ארונות היא אסטרטגית ומשפיעה על המראה והעיצוב הכללי של כל החללים האחרים. שאר החדרים והחללים בבית הם מרווחים יותר וכוללים מספר קטן יחסית של פריטים כאשר הפריט המשמעותי ביותר, שהוא ארון הזזה או ארון עם דלתות, נעדר מהם.