Site icon מקומונט גבעת שמואל

באיחור של חודשיים בעקבות המלחמה ועם סרט צהוב – חניכי בני עקיבא הניפו את הדגלים

לפני קצת יותר מחודשיים, בי”ב כסליו, 25.11, קיימו סניפי בני עקיבא בכל רחבי הארץ את שבת הארגון, בצל מלחמת חרבות ברזל ועם הגבלות רבות שהובילו לשינויים בחגיגות המסורתיות כשבין היתר גם מופע הדגלנות המרכזי, המהווה את שיאו של חודש הארגון ובו חניכי השבט הבוגר מופיעים לצד דגלי ישראל – בוטל.

אמש, באיחור של חודשיים ולצד הזדהות עם חיילי צה”ל, משפחות החללים והחטופים, צעדו עשרות חניכי בני עקיבא בעיר והופיעו בטקס הדגלנות המחודש באולם הכדורסל של בית הספר מורשת נריה.

החניכים משבט ‘רעים’ ענדו כולם סרטים צהובים לציון 120 ימים מאז נחטפו למעלה מ-200 ישראלים לשבי חמאס, מהם 136 עדיין מוחזקים בידי האויב.

במהלך הערב סיפרה אחת החניכות מסניף גבעת שמואל, נכדתו של הרב שמואל יניב, כיצד הודיעו להם על נפילתו של בן משפחתה אלישע יהונתן לובר הי”ד, הנכד השלישי של הרב יניב שנרצח על ידי בני עוולה בשנה האחרונה – אחרי שבחודש פברואר האחרון נרצחו נכדיו הלל ויגל יניב ז”ל בפיגוע בחווארה.

ראש הישיבה התיכונית גבעת שמואל הרב שרגא פרוכטר ברף את החניכים ואמר להם כי “השם שבט רעים מחייב. ואנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו נעשה בתקופה המורכבת הזאת. ולמרות הדברים קשים עלינו לעשות מעשה.” בנוסף, הרב פרוכטר נשא תפילה למען חיילי צבא ההגנה לישראל וכוחות הבטחון.

חבר מועצת העיר, רו”ח גל לנצ’נר שוחח עם החניכים על המשמעות של השם שניתן להם, “רעים”, ועל הסימליות של הנפת הדגל בגאון דווקא עכשיו, בזמן המלחמה. “הנוער האיכותי והחזק הזה שאנחנו רואים כאן היום, עוד יגדל ויוביל את הצמיחה והתקומה של עם ישראל. החניכים שמניפים את הדגלים היום – יניפו גם את הנשק להגנת המדינה בעוד שנים ספורות, אך גם את המעדר והמחרשה, הפיזיים והסימבוליים, אשר יפריחו שוב את אדמת הנגב המערבי והארץ כולה”.