Site icon מקומונט גבעת שמואל

באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין תאונות דרכים?

כולנו מודעים לכך שתאונות דרכים הן מכת מדינה. למעשה, יותר ישראלים נהרגו בכבישים מאשר בכל מלחמות ישראל כולל אירועי טרור, ובנוסף לממוצע המצמרר של מקרי המוות (ב-2018 למשל קיפדו את חייהם 315 בני אדם בגלל התנהלות לא זהירה בדרכים) ישנם גם עשרות אלפי פצועים.

ההמלצה החשובה ביותר בהקשר זה היא לנסוע בזהירות. אם בכל זאת אתם מעורבים בתאונה, ישנם מצבים שבהם חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום התעבורה.

הסוגים השונים של תאונות הדרכים

החוק מגדיר 3 סוגים של תאונות דרכים: תאונות שבהן נגרם נזק רק לרכוש, תאונות שגרמו לנפגעים בגוף ותאונות קטלניות (כלומר עם הרוגים).

כשנגרם נזק רק לרכוש בדרך כלל אין צורך בשירותיו של עו”ד תעבורה. אם אתם אחראים לתאונה, מומלץ למסור פרטים, לשתף פעולה עם הצד הנפגע ולהפיק את הלקח הדרוש. התנהגות אחרת עלולה לגרום להזעקת המשטרה ואף להגשת כתב אישום.

כשיש נפגעים בגוף חקירה משטרתית היא צעד בלתי נמנע. בחלק מהמקרים המשטרה תשלול את רישיונו של הנהג האחראי לתקופה של 60 יום עוד לפני הגשת כתב אישום (ובכפוף לשימוע בפני קצין משטרה). עורך דין מנוסה יכול למנוע את הפסילה המנהלית ולהגן עליכם במשפט.

צילום: יח”צ

תאונות קטלניות מובילות לשלילת הרישיון לתקופה של 90 יום ולפעמים גם עד תום ההליכים. אם תורשעו במשפט העונש עלול להיות גם מאסר בפועל של עד 3 שנים וישנם גם מקרים חמורים שבהם הנהג שגרם לתאונה הקטלנית מואשם בהריגה. עבור כל עורך דין תאונות דרכים שכאלה הן אתגר מורכב מאוד וחשוב לפנות לאיש מקצוע מנוסה.

למה גם מי שאשם צריך לשכור עורך דין תאונות דרכים?

בחלק מהמקרים הפנייה אל עורך דין תאונות דרכים מתבצעת כשהאדם מרגיש שהוא לא אחראי לתאונה שנגרמה ובכל זאת מוגש נגדו כתב אישום. במקרים אלה עורך הדין יבחן את הנסיבות ויביא אותן לידיעת בית המשפט על-מנת לזכות את הלקוח שלו.

גם למי שמרגיש אשם כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים מיומן. ראשית, ישנם מצבים שבהם לתחושת האשמה אין בסיס במציאות ולאחר בירור העובדות הנהג מבין שהוא לא אשם. שנית, גם מי שאכן אחראי לתאונה ומבין שעליו לשלם מחיר, עלול לשלם מחיר גבוה מדי ללא ייצוג משפטי מתאים.

למה חשוב לשכור עו”ד מנוסה אם נפגעתם בתאונה?

פנייה אל עורך דין תאונות דרכים היא צעד מתבקש גם אם אתם הצד הנפגע ולא זה הפוגע.

כדאי לזכור שללא ליווי משפטי אתם עלולים שלא למצות את כל הזכויות שלכם, ובפרט לא במקרים שבהם נגרמו נזקי גוף קשים שמובילים לאחוזי נכות. עו”ד מיומן יעזור לכם להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי, מול חברת הביטוח וגם בבית משפט אם יהיה בכך צורך, ועוד קודם ינחה אתכם אילו בדיקות רפואיות לעבור ואיפה – כדי שניתן יהיה לדעת מהו מלוא היקף הנזק שנגרם לכם.