Site icon מקומונט גבעת שמואל

באמצע היום הילד טיפס על שער הגן, חצה כביש והלך לבדו הביתה

תלמיד בגן חובה בגן ילדים בגבעת שמואל (הפרטים המלאים שמורים במערכת) טיפס על שער חצר הגן, עבר כביש אחד לפחות וצעד עד לביתו – שם דפק על הדלת והופיע בפתח, לתדהמת אימו.

מדובר בילד צעיר, אשר בתחילה צוות הגן כלל לא שם לב שהוא נעדר מהמשך הפעילות ושיצא את החצר. ממידע שהגיע למקומונט עולה כי בתחילה חששו בגן שהילד נחטף על ידי אדם זר ולא הבינו כיצד קרה שילד בגל צעיר כ”כ הצליח לטפס על השער, שלא בנוי בצורה המאפשרת טיפוס עליו בקלות.

השער עליו טיפס הילד. הצילום התקבל במייל האדום

לדברי הורה לילדים בגן, ייתכן שהשער בכלל היה פתוח בזמן שהילד יצא ורק לאחר מכן צוות הגן סגר אותו – אך בגן מכחישים את האפשרות וטוענים שהשער היה סגור כל הזמן.

בהודעת ווטסאפ מבולבלת שהעבירה הנהלת הגן להורים בשעת לילה מאוחרת הם מספרים על האירוע מבלי לנפק יותר מדי מידע, אך מדגישים שוב ושוב את דאגתם לילדים ואת עמידתם בהוראות והנחיות אגף החינוך העירוני וכללי הביטחון.

בבוקר למחרת האירוע כבר הגיעו נציגי העירייה ובהם ראש העיר והקב”ט היישובי על מנת לתחקר את המקרה, כשבמקביל הוחלט בשלב זה לסגור את האזור ממנה יצא התלמיד, עד אשר יימצא פתרון שלא יאפשר הישנות של המקרה.

צילום המחשה: freepik

וזו לשון ההודעה שהגיעה להורים (עם קיצור מינוריים הכרחיים): “היום חווינו ארוע לא נעים הנחשב חריג מבחינתי. ב״ה לכולם שלום והכל בסדר. כמובן שמייד בדקתי את הנושא וערבתי את כל הגורמים הרלוונטיים, ובראש וראשונה את קב״ט הביטחון, העיריה ומשרד החינוך.
“למרות שאנו עושות את כל ההשתדלות לנהוג ע”פ נהלים וכללי בטחון ובטיחות ברורים בגן – ובדגש על שמירת הילדים היקרים שלנו, כבבת עיננו, חייונו אירוע לא שגרתי. בשל כך, האירוע נחקר ואני אנהג באחריות ואדאג להפיק לקחים, בהתאם לביטחון החצר, גם במקרים לא שגרתיים כגון טיפוס וכו’.
“כיון שעלינו לשמור על צנעה וכבוד הפרט נדבר לגופו של עניין. חשוב לשוחח עם הילדים ולשנן מידי פעם את כללי הבטיחות וביטחון בגן ובחצר, ושיש דברים שלא עושים גם אם מרגישים בטוח ועצמאים. במקביל אדאג להגבהת הגדר ומניעת אפשרות טיפוס מכל עבר. אציין שבעבר כבר ביקשתי גידור ואכן העיריה הקשיבה לי וגידרה את כל הגדר שבחצר למעט השער החיצוני היות והוא שער חירום.
“לאור המקרה והחשש לטיפוס אדאג לטיפול מיידי לאלתר. ועד אז הילדים לא יורשו לשחק לצערי במתחם. העיריה ומשרד החינוך מגבים אותי כמובן ויתנו מענה בשטח לבעיה.”