Site icon מקומונט גבעת שמואל

בגלל עשרות בודדות של תושבים שלא התחסנו – מערכת החינוך תישאר סגורה שבוע נוסף

מערכת החינוך בגבעת שמואל תישאר סגורה גם בשבוע הבא וזאת מאחר והעיר לא עמדה בקריטריונים שהציב קבינט הקורונה לפתיחת הלימודים. ציון 6.49 ברמזור יכול היה להספיק, אבל אחוז המתחסנים המבוגרים שעומד על 69% נמוך במעט מאוד מהיעד הנוקשה שהציבה הממשלה.

בערים ירוקות וצהובות יחזרו החל ממחר התלמידים ללימודים על פי המתווה שקבע קבינט הקורונה, ובנוסף להן, גם בערים כתומות שעומדות בקירטריונים יוכלו לפתוח את בתי הספר וגני הילדים.

ומהו הקריטריון? ציון רמזור של פחות מ-6.5 ואחוז מתחסנים מבוגרים, בני למעלה מ-50, שכבר התחסנו בחיסון שני שיעמוד על לפחות 70% מפלח האוכלוסיה בעיר או ביישוב.

כיתה ריקה בבית ספר בגבעת שמואל. התלמידים יישארו בבית. צילום: מקומונט גבעת שמואל

ומה בגבעת שמואל? ציון הרמזור בעיר עומד על 6.49 – גבולי, אבל בהחלט בתוך ההגדרות אותן קבע משרד הבריאות ונתון טוב יותר מרוב מוחלט של הערים בישראל. אבל בכל הקשור לחיסונים, מסתבר שבקרב אוכלוסיית היעד בגבעת שמואל התחסנו רק 69 אחוזים מבני ה-50 ומעלה. בעיריית גבעת שמואל פנו למשרד הבריאות על מנת להתחשב בנתון הגבולי מאוד, אך שם נקבע כי הקריטריון יישאר קשיח וללא חריגים. וכך יצא שבגלל עשרות בודדות של תושבים שעדיין לא התחסנו – מערכת החינוך בגבעת שמואל כולה – תישאר סגורה, לפחות שבוע נוסף.

בשיחה עם מקומונט גבעת שמואל הוסיף ראש העיר יוסי ברודני: “אני קורא לכולם ללכת להתחסן למען הילדים של עיר הילדים שרוצים כבר כל כך לחזור לשגרה הברוכה, למען העסקים המקומיים והארציים שחייבים כבר ‘לחזור לעסקים’, למען הסבתות והסבים שהקורונה גזרה עליהם ריחוק כבד מנשוא, למען המשפחות של כולנו, למען היקרים לנו ולמען המדינה שאנחנו כל כך אוהבים. התמודדנו יחד עם המגיפה הארורה וכעת יש לנו הזדמנות מצוינת לנצח אותה”.