Site icon מקומונט גבעת שמואל

בג”צ החליט: עוד צעד בדרך לשיוכה של אוניברסיטת בר אילן לגבעת שמואל

בג”צ דחה היום (יום א’) על הסף את עתירת עיריית רמת גן להפסיק את עבודת ועדת הגבולות בעניין שינוי שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן

עוד פרק במאבק הממושך בין עיריות גבעת שמואל ורמת גן בנוגע לשיוך המוניפצלי והאחריות לשטחי אוניברסיטת בר אילן תם הבוקר כששופטי בית המשפט העליון, נועם סולברג, אורי שוהם ומני מזוז דחו היום (א’) על הסף את עתירתה של עיריית רמת גן להפסיק את עבודת ועדת הגבולות הדנה בבקשתה של עיריית גבעת שמואל לשנות את שיוכה המוניציפאלי של אוניברסיטת בר –אילן.

כזכור, בשנת 2014 הגישה עיריית גבעת שמואל בקשה למשרד הפנים לספח את אוניברסיטת בר אילן לשטחה המוניציפלי. אוניברסיטת בר אילן הממוקמת מזרחית לכביש 4 ומנותקת כמעט לחלוטין משטחי העיר רמת גן, נמצאת כמובלעת בין שטחיה של גבעת שמואל וכביש 4, ומהווה חלק פיסי מהעיר גבעת שמואל. בנוסף, יש לציין כי רבים מהסטודנטים כמו גם הסגל האקדמי מתגורר בגבעת שמואל, חי בה את חייו ופועל בעיר.

בשנת 2017 החליט משרד הפנים להקים ועדת גבולות שתבחן את הסוגיה, לאור כך שעיריית גבעת שמואל רואה באוניברסיטת בר אילן חלק אינטגרלי בחזון העיר האוניברסיטאית אותו היא מקדמת במסגרת תוכנית המתאר שלה.

כחלק ממלחמתה של עיריית רמת גן בבקשתה של גבעת שמואל,הגישה עיריית רמת גן לפני כחודש עתירה לבג”צ בדרישה למתן צו על תנאי נגד משרד הפנים, עיריית גבעת שמואל ואוניברסיטת בר אילן, בטענה כי יש לדחות לאחר הבחירות לרשויות המקומיות את החלטת ועדת הגבולות שדנה בסוגיית שינוי שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן מרמת גן לגבעת שמואל. כמו כן טענה עיריית רמת גן כי יש תקלות חמורות בהתנהלות וועדת הגבולות. כאמור, בג”צ דחה את העתירה על הסף.

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי “ההחלטה החד משמעית של בג”צ היא תבוסה לניסיון של עיריית רמת גן להפוך דיון מקצועי וענייני לסוגייה פוליטית.”

אוניברסיטת בר אילן בלב המחלוקת.צילום עמיעד טאוב