Site icon מקומונט גבעת שמואל

בדיקת החזר מס

אין ספק שתשלום מס ההכנסה הוא הורדה משמעותית מאוד בשכרם של שכירים ועצמאיים. לא רק שמדובר על הורדה גבוהה ומשמעותית, לעיתים היא גם לא נכונה והחיוב גבוה יותר ממה שהוא צריך להיות בפועל. זוהי הסיבה שעל כל אחד לבצע בדיקת החזר מס. על ידי הבדיקה, כל שכיר או עצמאי יוכל לבדוק האם הוא שילם תשלום מס עודף למס הכנסה. איך לבצע את הבדיקה ומה עושים אם זכאים להחזר? המשיכו לקרוא:

קרדיט freepik.com

מי זכאי להחזר מס?

מאחר וכל עובד במדינה משלם מס על הכנסתו, יכול להיות שכל העובדים זכאים להחזר מס. בפועל, על פי הערכות של רשות המיסים, כ- 80% מהישראלים זכאים להחזר. חישוב תשלום המס הנדרש לתשלום נעשה באופן שנתי למרות שהחיוב יורד בפועל בכל חודש, עובדה זו יוצרת פערים בתשלומים ולכן רבים זכאים להחזרי מס.

הנה מספר מקרים שאם הם קרו לכם, בצעו בדיקת החזר מס בהקדם:
– אם החלפתם עבודה במהלך השנה.
– אם יצאתם לחל\’\’ת או יצאתם לאבטלה במהלך השנה.
– אם היה לכם שינוי המזכה אתכם בנקודות זיכוי נוספות, לדוגמא: נולד לכם ילד, עברתם לעיר פריפריאלית, סיימתם לימודים אקדמיים, סיימתם שירות מילואים ועוד.

איך מבצעים בדיקת החזר מס?

ברחבי הרשת, תוכלו למצוא סימולטורים שונים ומחשבונים ייעודים על מנת לבצע בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות תוכלו להזין את הפרטים שלכם ותראו אם אתם זכאים להחזר מס. אם תמצאו זכאים, הגישו בקשה להחזר מס בהקדם.

הגשת בקשה להחזר מס

אם ביצעתם בדיקה ונמצאתם זכאים להחזר, הגיע הזמן להגיש בקשה להחזר מס. את הבקשה צריך להגיש לרשות המיסים: דרך אתר האינטרנט, דרך הדואר או דרך פנייה פיזית לאחד הסניפים.

הגשת הבקשה כוללת מילוי טופס 135 לשכירים או טופס 1301 לעצמאיים, צירוף תלושי משכורת או טופס 106, צילום של צ\’ק מבוטל וכל מסמך המהווה אישור על זכאות לנקודות זיכוי שונות.

לאחר מכן, הפנייה תעבור לפקיד השומה והבקשה שלכם תיבחן. אם תימצאו זכאים להחזר, תקבלו את הסכום הכספי ישירות לחשבון הבנק שלכם.

מידע נוסף שחשוב לדעת על הגשת בקשה להחזר מס

– ניתן להגיש את הבקשה להחזר רק ששנת המס מסתיימת. אם אתם חושבים כי אתם זכאים להחזר ועוד לא הסתיימה שנת המס, תוכלו לפנות למעסיק בבקשה להחזר מס.
– ניתן לדרוש את כספי המס העודפים ששולמו עד 6 שנים אחורה. אם תרצו להגיש עבור השנים האלו, תצטרכו להגיש בקשה נפרדת עבור כל שנה ולמלא את הטפסים הרלוונטיים לאותה שנת מס.
– את תשלומי ההחזר תקבלו בתוספת 4% הפרשי הצמדה וריבית.

לסיכום, אל תוותרו על הכספים שמגיעים לכם ובדקו את הזכאות שלכם בהקדם

זכרו, אם אתם זכאים להחזרי מס זה אומר שאתם שילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם ולכן הכסף הזה מגיע לכם, נצלו את הזכות להחזרי מס ודרשו את הכסף שלכם בחזרה. אמנם ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי אך תהליך הגשת הבקשה הוא אינו תהליך פשוט. פנו בהקדם לאינדיגו פיננסיים, חברה מקצועית עם ניסיון עשיר בתחום החזרי המס. הגשת הבקשה עם אינדיגו תהפוך לפשוטה, מהירה ומשתלמת במיוחד.