Site icon מקומונט גבעת שמואל

בדיקת מקומונט | למרות הנתונים בכתבה: רה”ע ברודני מרגיע – “אין חשש לסגר”

יומיים אחרי הפרסום הראשון במקומונט גבעת שמואל לגבי האפשרות של הטלת סגר על העיר, גם בחדשות 12 דיווחו אמש כי גבעת שמואל נמצאת בין הערים המובילות בישראל בשיעור התושבים הסימפטומטים לנגיף הקורונה. ראש העיר פרסם סרטון שמבהיר כי אין חשש או דיבור על סגר, אבל הנתונים – לא מעודדים בכלל.

ביום שני פרסמנו כאן לראשונה כי מבדיקת הנתונים עולה כי בגבעת שמואל התחלואה לנפש בנגיף הקורונה גבוהה יחסית, דבר שמעמיד אותה בסכנה אפשרית לסגר, כפי שהושת על בני ברק השכנה ועל שכונות בירושלים. אמש, פרסם ערוץ 12 את נתוני התחלואה בישובים שונים בארץ וציין גם הוא את גבעת שמואל בין הערים המובילות במספר התושבים המגלים תסמינים לנגיף, ביחס לאוכלוסיה.

הפרסום בחדשות 12, אמש. צילום מסך

בזמן שתושבי ישראל נכנסו לסגר הרמטי נוסף לאור החג השני של פסח וחגיגות המימונה, ורגע לפני הסגר השלישי המתוכנן ביום הזיכרון וביום העצמאות – בדקו גם באתר האינטרנט של חדשות 12, N12, את נתוני התחלואה ביישובים שונים בישראל בהתאם לנתונים שמעביר משרד הבריאות ופרסמו אותם בגרף מיוחד.

כשבוחנים את העלייה בכמות החולים ללא תלות בגודל העיר ניתן לראות שירושלים ובני ברק מובילות בראש, בפער עצום לעומת הערים הגדולות בישראל. מהנתונים שמפרסם משרד הבריאות כמעט מדי יום בשבוע וחצי האחרונים, אף ניתן לראות שבירושלים ובבני ברק נרשמת עלייה שאינה נפסקת או מתמתנת, בעוד שבערים אחרות התחלואה נמצאת בקו ישר, כלומר ניכר שבערים הגדולות בישראל “העקומה השתטחה”.

יחד עם זאת, מבחינה רנדומנלית של נתוני תחלואה בערים דומות יחסית לגבעת שמואל בגודלן, מיקומן, והרכבן הדמוגרפי עולה תמונה מעט מדאיגה בה בערים רבות גם כן “העקומה מתיישרת”, אך בגבעת שמואל לא רק שאחוז התחלואה היחסי גבוה באופן אבסולוטי בכ-40% בממוצע מערים אחרות, אלא אף שהגרף מראה על עליה עקבית באחוז החולים.

נתונים השוואתיים, חולי קורונה ל-10,000 תושבים. באדיבות אתר N12

אמש, כאמור, פרסם ראש העיר ברודני סרטון בו הבהיר כי הוא בקשר יומיומי עם משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשרד הפנים בנוגע למצב בגבעת שמואל ולדבריו “אין שום כוונה כזו להטיל סגר על גבעת שמואל”.

בדבריו ציין ברודני כי “תושבי גבעת שמואל הם תושבים אחראיים, אכפתיים ושומרים על הכללים”, אך דיווחים שמגיעים אל מערכת מקומונט וגם שיטוט קצר בפארקים, בגינות הציבוריות וברחובות אינו מרגיע בכלל.

בעדות ששלח אלינו תושב עולה תמונה מדאיגה לגבי אותה הקפדה על ההנחיות ואולי על התרופפות המשמעת, גם בגבעת שמואל. לדבריו, “יש פה מניינים פראיים בחניונים של בניינים, כולל ספר תורה. קבוצות של אנשים שקובעים צעידה משותפת. יש תור ארוך בכניסה לחביב ונראה ששומרים על הכללים, אבל בפנים עמוס בטירוף במעברים…”

נדגיש כי אכן, ככל הידוע למערכת מקומונט גבעת שמואל, בשלב זה אין כל כוונה להטיל סגר על העיר או על ערים אחרות, אך כתושבים אכפתיים נוסיף, כי ההקפדה נועדה על מנת לשמור קודם כל על חיינו ועל חיי הקרובים לנו – ללא קשר לשאלה אם יש הצדקה חברתית, מדעית, מוסרית או אחרת לשבירת השגרה וליציאה מהבית לצורך אישי ולמפגש עם חברים.