Site icon מקומונט גבעת שמואל

בדרך חזרה לפוליטיקה: גדעון סער ערך סיור במוסדות אמונה בגבעת שמואל

שר החינוך (והפנים) לשעבר, גדעון סער, שבדברי ימיה של הכנסת מצוין כי הוא גם הגבר היחיד שעמד עד היום בראש הוועדה לקידום מעמד האישה, שב והוכיח השבוע כי “פסק הזמן” הפוליטי שגזר על עצמו, לא השכיח ממנו את סוגיות המגדר, החינוך ונושאי הרווחה. אדרבה. בראשית השבוע טרח ופינה שעות ארוכות ביומנו, כדי לקיים סיור נרחב במוסדות חינוך ורווחה של “אמונה”, בלוויית היו”ר ליאורה מינקה והמנכ”ל דוד הדרי.

הח”כ והשר לשעבר, שנערך בימים אלה לחזרה ולהתמודדות על מקומו בצמרת הליכוד, גילה סקרנות ועניין רב בכל הנוגע לטיפול בגיל הרך (הוא עצמו אב גאה לילדים בגיל הזה), וכן לסוגיות רגישות של הוצאת ילדים מבתיהם ודרכי שיקומם בפנימיות ובכפרי הנוער.

הביקור נפתח בסקירה מקפת במשרדי “אמונה” בתל-אביב, נמשך במעון-יום חדיש ומהודר בגבעת שמואל והסתיים בבית הילדים הוותיק ורב הזכויות “אמונה – אחוזת שרה” בבני-ברק. שר החינוך לשעבר גילה אמנם בקיאות רבה בנושאים שהוצגו בפניו, אבל גם לא הסתיר הפתעתו ולא חסך בשאלות מפורטות עם גילוי חלק מן הנתונים העדכניים.

את הביקור בכיתות הילדים השונות במעון היום, הובילו והדריכו מנהלת משאבי אנוש באגף לגיל הרך מיכל שקדי, המפקחת הילה גור-אריה והמנהלת עידית לנדאו. הצטרף לסיור גם ראש העירייה יוסי ברודני.

במעון אמונה. באדיבות: איציק רט

“המשרד לשירותים חברתיים מקפל את הדגל וזונח, בהדרגה וכמעט בהיחבא, את חובתו העיקרית, העקרונית והמוסרית לסייע ולתמוך בילדים ונערים חסרי עורף משפחתי” האשימה ליאורה מינקה בעת הביקור בחצר, בחדרים ובפינת החי של הפנימייה השיקומית-טיפולית “אמונה – אחוזת שרה”. יו”ר העמותה עו”ד דינה האן, מנהל הכפר יאיר סולומון וסגנו, בוגר הכפר, יהודה כהן, וכן גם מנכ”ל אמונה דוד הדרי, הציגו נתונים ועובדות, המלמדים על קו השבר בתחום, שנחשב משום מה לחצר האחורית והנידחת של החברה בישראל. “הפנימייה הזאת, כמו רבות אחרות, משמשת להם לבית חם, מחבק ותומך. אין להם בית אחר, אבל התמיכה הממוסדת הולכת ופוחתת, ואף אחד לא מעז להסתכל להם וגם לא לנו – בעיניים”.

מראה העיניים מקרוב, סיכם והודה גדעון סער, הוא גם מרשים, גם מרגש וגם כואב ומאכזב. “הזכות והיכולת לקבל תמונה מקפת, על כל פרטיה ודקדוקיה, וללא כחל וסרק – מעניקה לביקור הזה את העומק הלימודי, את התובנה וההכרה בחשיבותם של עמותות וארגונים, דוגמת אמונה, שקיבלו על עצמם למלא משימה חברתית מן המעלה הראשונה, גם במקומות שהמדינה הייתה צריכה ובכל זאת עוד לא השכילה לפעול כמו שצריך וראוי”.

הביע עניין קרוב. באדיבות: איציק רט