Site icon מקומונט גבעת שמואל

אושרה תכנית החידוש בגיורא: דירות בנות 25 קומות יתווספו לשכונה

 השבוע אישרה הועדה המקומית לתכנון ובניה את תכנית ההתחדשות העירונית לשכונת גיורא. בתכנית: שדרוג התשתיות העירוניות, הגדלת הדירות הקיימות ותוספת של מאוד יח”ד בשכונה, בבניה חדשה לגובה. 

פנים חדשות לשכונת גיורא? אחרי עיכוב של למעלה מ-20 שנה וסאגה משפטית בלתי נגמרת, עוד שלב בדרך לחידוש פניה של שכונת גיורא הושלם. בשבוע האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה גבעת שמואל את תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת גיורא.

כזכור ביוני האחרון קיימה העירייה מפגש ראשון  עם תושבי שכונת גיורא ועם צוות המתכננים להצגת שלד תכנית ההתחדשות העירונית שמקדמת העירייה . בחודש הבא יתקיים מפגש נוסף בו יוצגו בפני תושבי השכונה נתוני התכנית, עקרונות התכנון ותכנית הבינוי המוצעת לרבות תהליך אישור התכנית במוסדות התכנון.

יצוין כי על אף העובדה שאת התכנית מקדמת עיריית גבעת שמואל בעצמה, לאחר אישור התכנית גם בוועדה המחוזית, יהיו אלה התושבים שיבחרו בעצמם וע”פ רצונם את היזם המבצע לפרויקט.  יצוין כי בראש השנה האחרון סיירה במקום שרת המשפטים איילת שקד שהבטיחה לסייע לקידום נושא השכונה.

מהנדס העיר איציק אוזלבו: “בשנים האחרונות עשתה העירייה כברת דרך. העירייה לוקחת אחריות על התכנון העירוני ועוברת מתכנון מגיב לתכנון יוזם. הנהלת העיר הבינה את חשיבות הובלת התכנון העירוני ואישרה תקציבי תכנון משמעותיים להכנת תכניות חשובות ומשמעותיות רבות- תכנית המתאר העירונית, תכניות פינוי בינוי שונות, תכניות פיתוח לשטחים פתוחים, תכניות מדיניות ותכניות עיצוב – תכנון ע”י צוות מומחים מהשורה הראשונה במשק, בהסתכלות רחבת היקף, כלל עירונית המנחה ומובילה את הליכי התכנון העירוני ולא מגיבה לגחמות ואינטרסים של יזם כזה או אחר”. 

להלן עקרונות התכנית המוצעת שהוכנה ע”י משרד האדריכלים פרחי-צפריר המתמחה בתכנון עירוני:

ממתחם מגורים ישן לפיתוח עירוני  מחודש
שילוב בניה מרקמית (עד 9 קומות) ובניה לגובה (עד 25 קומות) למגורים. כולל מרחבים ציבוריים, מבנים לצרכי ציבור, חזיתות מסחריות ומבנה תעסוקה.

דירה חדשה לכל דייר ותוספת והגדלת שטחי ציבור
דירה חדשה במבנה העומד בכל התקנים למיגון ולרעידות אדמה, תוספת של 12 מ”ר ליח”ד, תוספת מרפסת, חניה מקורה בחניון תת קרקעי ומחסן.שמירה על אופי המרחב הציבורי, והגדלת השטחים הציבוריים בכ-6 דונם. קביעת בינוי היקפי סביב חצרות פנימיות בשטח של כ-7.5 ד’, יצירת מעברים ושבילים להולכי רגל.

שידרוג ופיתוח של רחוב הנשיא
פיתוח נופי וסביבתי של הרחוב כציר ראשי להולכי רגל ולרוכבי אופנים, חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות, רצועות נטיעה וגינון ושבילי אופנים משולבים.

יצירת כיכר עירונית ובינוי לתעסוקה
יצירת כיכר עירונית בעלת חזית מסחרית וציבורית בדפנותיה, שילוב מגדל משרדים ומסחר בחלק המערבי של התכנית.

גלי דולב ממשרד וקסמן גוברין, שמנהל את הפרוייקט עבור העירייה, הסבירה בוועדה כי כדי שהתכנית תהיה כזו שתאושר בוועדות התכנון ותצא מהכוח אל הפועל, עליה להיות מותאמת לתמורות המקובלות כיום במוסדות התכנון. חל שינוי ביחס של מוסדות התכנון  ביחס המשוואה של תמורה לדייר  ואחוזי הרווח של הקבלן. מוסדות התכנון לא מאשרים תכניות היוצרות תכנון כפוי וצפוף אשר מעמיס על התשתיות העירוניות ויוצר כאוס תחבורתי. תכניות אלו ראויות להיבחן בתועלות שהן מייצרות לכלל העיר ותושביה ולא רק למתחם אחד על מנת ליצור תכנון הוגן ושיוויוני לכל.”

יודגש כי התכנית אינה מגבילה את התמורה שיקבלו הדיירים מצד היזמים וזו בהחלט תהווה חלק מהתחרות בין היזמים.

ראש העיר יוסי ברודני: פרוייקט התחדשות עירונית שכונת גיורא עומד לנגד עינינו כל העת ולאורך כל השנים האחרונות פעלנו במרץ  מול שרי הממשלה,  משרדי הממשלה, מינהל מקרקעי ישראל ועוד כדי לקדם את הנושא. לצערי  כולם מפנים אצבע לעבר בית המשפט שם תלוי ועומד עדיין כל נושא המכרז ההיסטורי של פינוי -בינוי גיורא. אנחנו לא יכולים אמנם לעקוף את סמכותו של בית המשפט אולם אנחנו לקחנו על עצמנו  בעירייה להכין תכנית פינוי- בינוי לשכונה עד אישורה בוועדה המחוזית , ואף אישרנו במועצת העיר 3 מיליון ₪ לצורך כך. מדובר בתכנית מאוזנת ברמה הכלל עירונית, תכנית נכונה וראויה, בעלת היתכנות גבוהה לצאת מן הכח אל הפועל. אני מברך על אישור התכנית בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. אנו נציג אותה בפני התושבים והיא תועבר בהמשך לאישור הוועדה המחוזית”.

שיכון גיורא. יעבור התחדשות.צילום מקומונט גבעת שמואל