Site icon מקומונט גבעת שמואל

בדרך להגבלות וסגירת בתי הספר: גבעת שמואל הפכה “כתומה”

ישראל מציינת יום שני ברציפות עם יותר מ-2,800 נדקים בקורונה ובמשרד הבריאות לוחצים על כניסתו לתוקף של המתווה ל”ריסון מהודק”. על פי המתווה, שכבר אושר בקבינט הקורונה, בתי ספר בערים אדומות וכתומות יסגרו. בדיוק כשהבוקר הוכרזה גם גבעת שמואל כעיר כתומה.

נתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הבוקר מעלים כי ביממה החולפת אובחנו בישראל 2,802 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. שיעור החיוביים בבדיקות זהה ליום שלישי ועומד על 3.5% ביותר מ-80 אלף בדיקות שבוצעו אתמול (רביעי).

מספר החולים המאושפזים ממשיך לעלות והבוקר הוא עומד על 705, בהם 400 חולים שמאושפזים במצב קשה. 150 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,033 חולי קורונה. מקדם ההדבקה (R) עומד הבוקר על 1.28 בציבור הכללי ועל 1.58 במגזר החרדי. שיעור החיוביים ללא בדיקות סקר עומד על 4%, ושיעור החיוביים בבדיקות הסקר לעובדי הוראה עומד על 3.1%.

צילום: unsplash

גבעת שמואל עלתה בציון הרמזור שניתן לה והחל מהבוקר היא מוגדרת כעיר כתומה, יחד עם בני ברק, ערערה, ריינה ורמלה.

הנתונים הבוקר מתפרסמים ברקע ההערכה שלפיה ישראל תגיע בימים הקרובים לרף שקבע קבינט הקורונה למעבר ל”ריסון מהודק”. הרף שנקבע הוא 2,500 חולים מדי יום בממוצע – שיגרור סגירה של כל המסחר, חנויות הרחוב, השווקים, בתי הספר בערים אדומות וכתומות (למעט גן עד כיתה ד’) וצמצום התחבורה הציבורית ב-50 אחוזים.