Site icon מקומונט גבעת שמואל

השלב הראשון בדרך לראשות העיר גבעת שמואל?

היום יתקיימו בחירות פנימיות (פריימריז) בקרב חברי מפלגת הבית היהודי בגבעת שמואל לבחירת ועידת הסניף, אשר תבחר בבא העת את רשימת מועמדי המפלגה בבחירות המקומיות אשר יתקיימו בחודש נובמבר הקרוב ואף את העומד בראש הרשימה – כשהערכות מסוימות מדברות על כך שייתכן כי בקונסטלוציה מסויימת יתמודד אף על ראשות העיר

על אף שהבחירות המקומיות עדיין נראות כרחוקות מאוד לרוב הציבור, בקרב הפעילים הפוליטיים ברחבי העיר נראה שהבחירות כבר ממש כאן.

היום ייערכו בחירות מקומיות בקרב 444 מתפקדי הבית היהודי בגבעת שמואל, אשר יבחרו את הרכב מועצת הסניף המקומית. על 27 המקומות הפנויים מתמודדים לא פחות מ-62 מועמדים, ואלו למעשה הבחירות הרחבות והפתוחות ביותר מכל סניפי המפלגה בכל רחבי הארץ, אשר גם בהם ייערכו היום הבחירות.

קלפי בחירות לבית היהודי. צילום: עט תקשורת

בסניף המקומי ניתשת מלחמה-פוליטית בין מספר קבוצות בעלות השפעה, אשר בראשן עומדים חברת מועצת העיר, מיכל וולדיגר, איש הפרסום שמוליק מאירוביץ, יו”ר הסניף הנוכחי שייקה בשן ועוד.

הבחירות ייערכו בקלפי ממוחשבת אשר תוצב ב-“בית יוסי”, סניף בני עקיבא שעל-יד בית הספר מורשת מנחם.

כל בוחר יוכל לבחור עד 9 מועמדים כשבסופו של דבר תורכב רשימה מלאה של 27 הנבחרים אשר ישמשו כחברי מועצת הסניף.

לאור המחאה שעלתה בתחילת שנת הלימודים האחרונה, והמתח בין חברי הבית היהודי לגבי עמדת העירייה והעומד בראשה, ישנן ההערכות מסוימות המדברות על כך שייתכן ומי שייבחר בסופו של דבר לעמוד בראש ‘הבית היהודי’ בבחירות הקרובות אף ישאף “ללכת על כל הקופה” ולהתמודד על ראשות העיר כנגד ראש העיר המכהן, יוסי ברודני.

ההערכות אלו לא קיבלו אישור רשמי מאף אחד מן הצדדים אך בחדרי חדרים ממשיכות להילחש מפה לאוזן גם ברגעים אלו ממש. סביר להניח שתוצאות הבחירות היום, וכוחו של ראש הרשימה כפי שיתבטא בהרכב הסניף ישפיעו במידה רבה על ההחלטה.

לבקשת מקומונט גבעת שמואל, מסרה חברת מועצת העיר מיכל וולדיגר (הבית היהודי) את ברכתה ליום הבחירות: “יש המרימים עין ומגחכים, אבל בעיני זה יפה ונפלא. מקסים לראות אנשים שאכפת להם, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, חדשים וותיקים. כל המועמדים כולם ראויים ומשובחים והבחירות הללו הן חגיגה לדמוקרטיה. אין לי ספק שהמועמדים שייבחרו, כולם יחד, יצרו סניף חזק, הטרוגני שרק יעשה טוב לגבעה ולתושביה. אני קוראת לכל מי שזכאי להצביע לבוא לקלפי ולומר את דברו והזדמנות זו רוצה לאחל לכל המועמדים – בהצלחה!”

יו”ר הסניף, שייקה בשן, אשר נמצא בחו”ל לצורך החלמה מטיפול רפואי מסר: “על אף חשיבות הבחירות לעתיד כולנו בעיר, לצערי נאלצתי לשהות בביה”ח בתקופה האחרונה ולהיות מעורב פחות בהליך הבחירות – אין לי אלא לאחל ממרחקים ברכת הצלחה לכל המתמודדים!”