Site icon מקומונט גבעת שמואל

בדרך ללפקדה לא עוצרים בשום מקום

בואו נעשה דמיון מודרך בעיניים פקוחות. דמיינו את עצמכם במקום נעים ושליו, גן עדן של חול לבן, חופים בתוליים ומים צלולים ותכולים. מרגישים את השלווה מתפשטת בכל הגוף? נהדר. עכשיו, בואו נהפוך את הדמיון למציאות.

לפקדה הוא אחד מאיי יוון הפסטורליים והיפים ביותר בעולם, שעד כה לא היה פופולרי רק בשל הנסיעה המסורבלת שנדרשה כדי להגיע אליו: משהו בסגנון של שתי טיסות ועוד נסיעה של כמה שעות ברכב… או, במילים אחרות – מעייף. אך כל זה כבר מאחורינו, כי מעכשיו, טיסות ללפקדה הפכו לעניין ישיר – תוכלו לעלות על טיסה בנתב”ג ולרדת בלפקדה – בתוך פחות משעתיים.

כשתגיעו לאי ודאי תבחינו בהשפעות האיטלקיות הפזורות בו, בעיקר בארכיטקטורה ובאוכל המקומי. ולהבדיל מיתר איי יוון, כאן כמעט ולא תראו את הבתים הלבנים בעלי החלונות הכחולים שכל כך מזוהים עם יוון, כי לפקדה הוא משהו קצת אחר.

נדלקתם? מצוין! אז לפני שאתם רצים לארוז, הנה כמה המלצות על היעד החדש והקסום הזה.

אם יש גן עדן, ככה נראים החופים שלו

לפני שתנחתו בלפקדה, יש כמה חופים שכדאי שתכירו, כדי שחס וחלילה לא תפספסו :

פורטו קציקי (Porto Katsiki) – משמעות שמו של החוף הוא “נמל העיזים”, והוא זכה בכינויו מפני שלפני שנבנה כביש הגישה, העיזים היו היחידות שהצליחו להגיע אליו. היום, כמובן, גם אנחנו בני האדם יכולים להגיע לחוף היפהפה הזה בקלות.

פורטו קציקי הוא חוף עטור פרסים, שהוכתר כחוף היפה ביותר ביוון. ואכן, זהו אחד החופים היפים ביותר לא רק ביוון, אלא באירופה כולה. המים הצלולים, החול הלבן והבידוד היחסי של פורטו קציקי הופכים אותו ליעד בטן-גב מושך במיוחד. הוא ממוקם בקצה הדרום-מערבי של האי, מרוחק במידת מה מהמרכז התוסס של האי ואין בו מלונות. משמע: חוף שקט ומיוחד במינו.

לפקדה. צילום: שאטרסטוק

אגרמני (Egremni) – זהו החוף הארוך ביותר באי שממוקם דרומית לעיירה לפקדה, במרחק של 30 קילומטרים ממנה. הדרך אליו היא חוויה בפני עצמה ותדרוש מכם לרדת כ-350 מדרגות, אבל המאמץ בהחלט שווה את זה. אגרמני הוא חוף בתולי מוקף מצוקים מרשימים ומימיו הצלולים זוהרים בגווני קריסטל מרהיבים. חוץ מזה, אגרמני נמנה בין עשרת החופים היפים באירופה. רק אומרים.

אגיופילי (Agiofili) – לא הרחק מחוף אגרמני, במרחק של 38 קילומטרים מהעיירה לפקדה ובסמוך לכפר וסיליקי, תמצאו את החוף שמימיו הם השקופים ביותר באי. הדרך הבטוחה ביותר להגיע לאגיופילי היא בשיט קצר מווסיליקי. המים כאן הם בגווני קריסטל כחול והחול לבן ורך. החוף עצמו מוקף בסלעים ובצוקים המשרים עליו אווירה קסומה ויוצאת דופן.

אגיוס ניקיטאס (Agios Nikitas)  זהו חוף קטן יחסית שקרוי על שם כפר הדייגים שבו הוא נמצא. החוף הוא מעין מפרץ אינטימי וקסום בעל חול בגווני לבן וזהב, ומים צלולים בגווני טורקיז. אחד היתרונות של אגיוס ניקיטאס הן הטברנות ובתי הקפה המקיפים אותו והופכים אותו לחוויה יוונית אותנטית ומושלמת. בשתי מילים – פשוט חלום.

קתיסמה (Kathisma) – אחד החופים היפים בלפקדה, שנמצא במרחק של 15 קילומטרים בלבד מהעיירה לפקדה ולא רחוק מאגיוס ניקיטאס. זהו חוף מוארך עם חול לבן ומים נוצצים בגווני טורקיז. קתיסמה מוקף הרים המשרים אווירה של חוף מבודד, על אף התיירים הרבים המגיעים אליו, רובם צעירים שנהנים ממיטות השיזוף והשמשיות.

אבל רגע, לא רק בטן-גב

אם הספיק לכם הסתלבט על החוף ובא לכם להיות קצת פעילים, יש עוד דברים רבים שתוכלו לעשות בלפקדה. הנה כמה הצעות, על קצה המזלג :

ראשית, האי מציע לא מעט אטרקציות ספורטיביות, כך שלכם נשאר רק לבחור בין מסלולי הליכה מהנים העוברים בתוך נופים עוצרי נשימה, רכיבה על סוסים, אופני הרים, או ספורט ימי ואקסטרים כמו גלישת רוח וגלים, שיט וצלילה.

ברגע ששוקעת השמש על האי היפהפה הזה, חיי הלילה מתעוררים. בתי הקפה, המסעדות, הטברנות, הברים והמועדונים פתוחים כולם ומציעים שירות ידידותי, אוכל מצוין ואווירה נהדרת. תוכלו לשיר קצת קריוקי ולשתות קוקטיילים מעולים בבר ביבלוס (Byblos) שבנידרי; לרקוד עד הבוקר במועדון קארדו (Kardo) שבווסילקי או באחת ממסיבות החוף שמתקיימות באי; לאכול ארוחת ערב מעולה ולצרוך אלכוהול משובח באווירה הייחודית של בר המסעדה קופלה (Copla) שבקתיסמה; או ליהנות מהאווירה החופשית והפתוחה, ממוזיקת הג’אז שמתחלפת למוזיקה יוונית ומשתייה אל תוך הלילה במקום המועדף על המקומיים, הלוא הוא קפה בר 155 (Café Bar 155).

עכשיו ודאי תבינו למה אנחנו צופים שלפקדה יהיה אחד היעדים החמים של העונה, כשכל מה שעומד ביניכם לבין ההרים הירוקים, המים הצלולים, החופים הלבנים, האוכל האותנטי והמעולה והאווירה הידידותית הוא כרטיס טיסה אחד קטן. נו, עדיין לא ארזתם?