Site icon מקומונט גבעת שמואל

בוגרי כיתות ח’ נפרדים מהיסודי

כ-1000 איש, תלמידים, הורים, בני משפחה, מורים ומכובדים השתתפו בטקסי הסיום של כ-200 בוגרי כיתות ח' של בתי הספר "יגאל אלון" ו"בן גוריון". כל בית ספר קיים מסיבה סיום חגיגית ומרשימה כאשר במרכזה הועלה מופע מרכזי, מרשים, המגולל חוויות, תחושות וזיכרונות מבית הספר. טקסי הפתיחה הרשמים של בתי הספר הסתיימו בחלוקת תעודות גמר, ספרי תנ"ך וספרי מחזור לבוגרים על ידי מחנכותיהם בשלבי חיתוליהם בחטיבה הצעירה.

"האירוע לציון סיום בית הספר היסודי בהחלט אינו אירוע שגרתי. זהו אירוע שייחרט בזיכרון כל אחד ואחת מכם. סיימתם שמונה שנים בהן יצקתם יחד עם המורים וההורים את הסיב לפרק המעשי בחייכם" כך פתח ראש העירייה, זמיר בן ארי את טקסי הסיום בשני בתי הספר.

בן ארי בישר לבוגרים ולאורחים על הקמת בית ספר התיכון הראשון ייחודי מסוגו בארץ, אשר ישתלב בפעילות האקדמית של אוניברסיטת בר-אילן ויענה על הציפיות והיעדים של תלמידי גבעת שמואל. "אני בטוח ומשוכנע כי תיכון ייחודי זה יהווה מקור משיכה לתלמידי חוץ איכותיים שיבקשו להשתלב במסגרת לימודים מהגבוהים בארץ וזאת תוך ליווי ותמיכה של מוסד אקדמי מכובד".

בן ארי החינוך מתחיל מלמטה. לא ניתן לבנות מגדל ללא יסודות. כשם שתינוק חייב לקבל את אבות המזון החיוניים לגידול והתפתחות אופטימלית, כך גם התלמיד; כשהוא מתחיל את צעדיו הראשונים על ספסל הלימודים הוא זקוק לתמיכה וליציקת בסיס איתן כדי שימשיך לקצור הישגים גם בהמשך דרכו בבתי הספר התיכוניים ובאוניברסיטאות. לא בכדי תלמידי גבעת שמואל נמצאים בצמרת הזכאים לתעודות בגרות. השנה שוב – תלמידי גבעת שמואל במקום הראשון מבין יישובי בקעת אונו. להישג חשוב זה אחראים ההורים, המורים בבתי הספר היסודיים והרשות המקומית שדוחפת קדימה ולא חוסכת בהקצאת משאבים למען הצלחת התלמידים. העיקרון הראשון של המדיניות אותה הכתבתי כראש רשות הוא הצבת מערכת החינוך כיעד מרכזי המהווה את הבסיס לעוצמתו ושגשוגו של העיר".

מ"מ ראש העיר, אברהם גולדברג, הצטרף לברכות וציין כי בגבעת שמואל יש מערכת חינוך להתגאות בה "היו זהירים בחופש הגדול, עלו והצליחו".

מנהלת המחלקה לחינוך, ד"ר חדווה הייזלר, פנתה לבוגרים ואיחלה להם כי בצד הלימודים העיונים והשאיפה להישגים גבוהים, "תחפשו הזדמנויות להכיר את העבר להעמיק את השורשים שעליהם גדלתם תלמדו את מורשתם ישראל בהיבט יהודי ציוני ותשזרו אותה במציאות חייכם של כאזרחי המחר".

הנושא המרכזי של המחזמר שהעלו בוגרי כיתות ח' מחזור ל' של בית הספר "בן גוריון". היה "מסע בזמן". המחזמר מביא את הגיבורים לתקופה אחרת בתולדות המדינה: תקופת קום המדינה, הפלמ"ח, ושנת 1994 השנה בה נולדו ועד לתקופה עתידית של 30 שנה אחרי בה הם בוגרים.

מנהלת בית הספר תמי טל ציינה: "אני, יחד עם צוות המורות והמורים אשר ליוו אתכם במהלך השנים, מקווה כי תשכילו לבחור מה שטוב ונכון לכם. שתביטו גם אל האופק הרחוק ואל תוככי הלב. נהניתי להכיר אתכם, ללמוד יחד אתכם. אשמח להמשיך ולשמוע מכם על החוויות החדשות".

תלמידי מחזור נ"ט של בית הספר "אלון" המחישו בשירה, ריקוד תנועה ומשחק תמונות מהווי חייהם. המופע מספר את סיפוריהם של ילדי בית הספר אשר מוצאים מכונת זמן בשטח בית הספר, ובטעות אחד התלמידים לוחץ על אחד הכפתורים והתלמידים חוזרים בזמן, קדימה ואחרוה לתקופת הגן, בני מצווה ולעתיד שבו רצו להרוס את בית הספר והתלמידים קונים את בית הספר והופכים אותו למפעל למחקר ופיתוח מתקדם. מנהלת בית הספר, תמי הלוי ציינה "אני נושאת תפילה כי כל אחת ואחד מכם יצליח להגשים את רצונותיו וחלומותיו. בטוחה כי לעולם תבחרו בדרך האמת הצדק והיושר, לעולם תתרחקו מרע ומעוול ותהיו בני אדם התורמים למדינה ולחברה, מקור לגאווה".

עוד ברכו מ"מ ראש המועצה, אברהם גולדברג, דר' חדווה הייזלר- מנהלת המחלקה לחינוך ונציגי ההורים: יו"ר ועד ההורים המרכזי של יגאל אלון – מר ירון לנצמן, יו"ר ועד ההוריןם המרכזי של בן גוריון, הגב' אביבה יצחקי. כיבדו בנוכחותם: נציגי המחלקה לחינוך של העירייה הורים, מורים ומחנכים.