Site icon מקומונט גבעת שמואל

בחינות הבגרות של קיץ 2020 יצאו לדרך: לראשונה גם תלמידי התיכון הממלכתי גבעת שמואל מצטרפים למעגל הנבחנים

מערכת החינוך פתחה הבוקר את עונת בגרויות קיץ 2020, בה צפויים להיבחן כ-190,000 תלמידים. הבחינות ייפתחו עם מקצועות המדעים, עם בחינה בכימיה, והבחינה האחרונה צפויה להתקיים ב-27.7.2020 – עם מועד ב’ במתמטיקה. ובגבעת שמואל – לראשונה תערך בחינת בגרות בבית הספר הממלכתי בעיר, שהינו מוסד לימודים צומח.

בחינות הבגרות השנה תתקיימנה בכפוף להנחיות משרד הבריאות, תוך הקפדה על עטיית מסיכה, שמירת מרחק של 2 מטרים והגבלה של בין 15 ל-19 נבחנים בכיתה.

כמענה למשבר הקורונה תתאפשר הרחבת הבחירה, צמצום בחינות, לוח בחינות מרווח, מיקוד של חומרי הלמידה ומועדי היבחנות חלופיים.

נוכח הקורונה הוחלט לאפשר לתלמידים שתימנע מהם היכולת לגשת לבגרויות, אם בגלל הכרח להימצא בבידוד או אם בגלל תחלואה בקורונה, לגשת למועד החלופי (נכון להיום נמצאים כ-400 נבחנים פוטנציאליים בבידוד). המועדים החלופיים יערכו בתחילת אוגוסט, בין התאריכים 3-6.8.2020 ויכללו בחינות באשכולות המדעים, רוח, חברה ושפה.

לראשונה, תלמידי התיכון יבחנו בבחינות הבגרות. צילום: עיריית גבעת שמואל

לתלמידים שלא יוכלו לגשת לשני המועדים, יינתן מענה נקודתי, שיכלול משגיח חיצוני וסטנדרטים מחמירים, כנהוג בבחינות הבגרות. נושא זה תקף גם לתלמידים אשר עומדים בפני גיוס לצה”ל.

לקראת הבחינות, נקט משרד החינוך בשורה של התאמות כדי לסייע לתלמידים, בין היתר: לוח בגרויות חדש, הרחבת אפשרויות הבחירה, ריווח לוח הבחינות ומענה מותאם לאוכלוסיות השונות.

“מערכת החינוך העירונית של גבעת שמואל, נמצאת כיום בצמרת הערים המובילות בישראל – בלמידה, בהתנדבות ובתרבות. אחוז הזכאות לבגרות נושק כיום ל-100%, שיעור הנשירה מהנמוכים בארץ, אחוז הגיוס לצה”ל ולשירות הלאומי גבוהים במיוחד וכך גם אחוז התושבים האקדמאים בעיר”, סיפר ראש העיר ברודני. “אנחנו מפתחים ויוצרים תכניות לימוד ייחודיות, המעצימות את תלמידי העיר ומאפשרים  להם להצטיין במגוון רחב של תחומים. ההישגים הלימודיים והחינוכיים שלנו הם תוצר של השקעה, התמדה ושיתוף פעולה פורה של צוות האגף עם כל צוותי החינוך וההוראה בעיר, ההורים והמנהלים לאורך השנה כולה.”

עוד הוסיף ברודני כי “ההצלחה שלנו נובעת גם מכך שבגבעת שמואל איננו משאירים אף תלמיד או תלמידה מאחור. אנו רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים תכניות אישיות לקידומם. לא בכדי תלמידי מערכת החינוך העירונית שלנו מובילים היום בתחומים רבים ומערכת החינוך שלנו היא מהטובות ומהמובילות בארץ.”

“בהזמנות זו, אבקש לאחל לכל הנבחנים הצלחה רבה בבחינות הבגרות ובהמשך דרכם הלימודית בבית הספר, באקדמיה, בשרות הלאומי ובכלל בחיים עצמם ” סיכם ברודני.