Site icon מקומונט גבעת שמואל

בחירות 2008 בגבעת שמואל.הכר את המועמדים

למועמדים הוצגו שלוש שאלות זהות להלן התשובות לפי סדר הא.ב.
השאלות שנשאלו המועמדים הינן:
1.מהו הערך המוסף אותו מביא המועמד לתפקיד ראש העיר?
2.מהם שלושת הנושאים העיקריים אותם מציג המועמד כנושאי דגל בהם יפעל אם ייבחר?
3.לגזור ולשמור. במידה וייבחר מה יכול המועמד להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
כמו כן מצ''ב סקר בחירות ראשון.

זמיר בן ארי.
זמיר בן ארי ראש המועצה המקומית גבעת שמואל, נשוי + 5 מכהן  כחבר מועצה החל מ- 1983 וכראש המועצה מאז 1997.
בעבר עבד במשרד התמ"ת  וכן שימש כראש היחידה הארצית לאכיפה על עובדי יהודה שומרון וחבל עזה והעובדים הזרים במשרד העבודה.

*מלשכתו של בן ארי לא נמסרו תשובות לשאלות שהועברו.

יוסי ברודני.
יליד הארץ 1971, נשוי לעינת ואב לעמרי, רוני, נעמה וענבל. בוגר מדרשיית נועם פרדס-חנה, רס"ן במיל' – מ"פ בחטיבת הצנחנים. בעל תואר ראשון במשפטים LL.B המרכז הבינתחומי הרצליה. שימש כמנהל פרוייקטים ב"פלסים" – חברה לפיתוח ובניין מהמובילות בישראל, מייסד ומנכ"ל חברת בניה, תושב גבעת שמואל וחבר מועצת העיר מזה כארבע וחצי שנים.

1.מהו הערך המוסף אותו מביא יוסי ברודני לתפקיד ראש העיר?
צברתי ניסיון רב בתפקידים פיקודיים בחטיבת הצנחנים, בניהול מערכות אזרחיות גדולות, בנושאי תכנון ובניה, עריכת מכרזים וניהול תקציבים גדולים, זאת במסגרת פעילותי כמנהל פרויקטים בחברה בה עבדתי ולאחר מכן בחברה אותה הקמתי ואותה אני מנהל כיום. אני מכהן מספר שנים כחבר מועצה פעיל ולמדתי בשקדנות בסיוע מומחים את הנושא המוניציפאלי. ניהלתי ואני מנהל מאבקים ציבוריים למען חינוך טוב יותר לילדינו, למען איכות חיים וסביבה ולמען ניהול העיר לפי כללי המינהל התקין, בשקיפות מלאה כמתבקש בחוק.

2.מהם שלושת הנושאים העיקריים בהם תפעל אם תיבחר?
תחום החינוך: 
גבעת שמואל עומדת במקום גרוע מאוד באשר לגובה ההשקעה בחינוך לתלמיד לשנה. זאת על פי טבלה השוואתית רשמית בין הרשויות המקומיות במדינה. בכל היישובים סביבנו ההשקעה בחינוך גבוהה באופן משמעותי. המצב רק יכול להחמיר כי ב-2007 הוסיפה העירייה מתקציבה לתקציב החינוך 69 ₪ בלבד לתלמיד. התוצאה, בין היתר, היעדר מוסדות חינוך מספיקים. האם ישנה עיר ואם בישראל בה אין בתי ספר תיכוניים – חילוני ודתי? הצפיפות בבתי הספר היסודיים בלתי נסבלת, והמצב יחמיר בשנת הלימודים הבאה ואלה רק דוגמאות. בכוונתי להביא לשינוי דרמטי בנושא, להציב את החינוך בראש סולם העדיפויות ולהקצות לכך את המשאבים הנדרשים. בימים אלה אני מקים צוות חשיבה, בו משתתפים מהטובים שבמומחי החינוך בארץ, כדי שילמדו על בורייה את מערכת החינוך בגבעת שמואל ויציגו לנו תוכנית עבודה לקדנציה הבאה.

איכות חיים וסביבה:
בגבעת שמואל המחדלים בתחום זה זועקים לשמיים. קו המתח העליון שמעל גן השעשועים בין רח' הנשיא לשכונת בית וקאנטרי פולט קרינה לבתי התושבים ואף לעבר הילדים הבאים לשחק בגן. קו מתח זה לא הוסר למרות התחייבות בכתב של ראש העיר שאם קו המתח לא יועתק הוא יתפטר!
פרוייקט "פינוי-בינוי" בשכונת גיורא תקוע ! השכונה מוזנחת. הקיר האקוסטי משכונת השחר לשכונת בית וקאנטרי לא נבנה. המרכז המסחרי בשכונת רמת הדר יתנשא לגובה שלוש קומות בגלל מחדלי ראש העיר וערר תמוה שהגיש, למגינת ליבם של התושבים וזה רק על קצה המזלג. מעל הכל, אין פרוגרמה לשטחי ציבור וריאות ירוקות או תוכנית אב רלבנטית לכל תחום שבאחריות העירייה. בניגוד למדיניות העירייה דהיום, בכוונתי להביא למצב בו לא יהיו בעיר יותר מ -30 אלף תושבים. הכיוון אליו מוליך ראש העיר הוא אסון מבחינה תחבורתית, צפיפות תושבים וגירעון כלכלי, שכן ארנונה למגורים אף פעם לא מכסה את ההוצאות. לכן, לא תתאפשר כמעט בנייה למגורים אלא למשרדים, היי -טק וכד'. על אלה אין לעירייה כמעט הוצאות ויש הרבה הכנסות.

ניהול העיר:
הדוחות הכספיים של גבעת שמואל, כמו גם דו"חות הביקורת של משרד הפנים, מציירים תמונה עגומה של רשות המנוהלת משך שנים בגירעון תקציבי ותוך ליקויים רבים בהתנהלותה השוטפת. "העירייה נוטלת על עצמה התחייבויות כספיות הולכות וגדלות, אשר מעיקות על התקציב השוטף ומגדילות את הוצאות המימון. עומס המלוות, כדרך לצמצום גרעון בתקציב השוטף, עלול למשכן את עתיד ילדי גבעת שמואל, זאת על חשבון הצגת מצג שווא של מצב פיננסי תקין". המועצה מתקשרת ללא מכרז עם קבלנים בסכומים המחייבים עריכת מכרז, חותמת ללא מכרז על חוזי התקשרות, ועוד.

3.לגזור ולשמור. במידה ותיבחר מה אתה יכול להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
אני מציע מנהיגות אחרת, מנהיגות רעננה שבסיסה שותפות אמת של תושבים בתהליכים ובעשייה השוטפת. מנהיגות צעירה שתשאב את כוחה מאווירה של חברות, עבודת צוות ואהבת האדם – ערכים עליהם התחנכתי ולאורם אני פועל. לכן, הקמתי את תנועת "מהפך בגבעה" אליה מצטרפים מדי יום חברים חדשים.

אני בא בידיים נקיות. איני חייב דבר לאיש ואיני מבטיח הבטחות פרט לאחת: אני מתחייב להפסיק את כל עיסוקיי ולהשקיע את כל אוני ומרצי למען גבעת שמואל טובה יותר. מעבר לעיסוק בבעיות היסוד של העיר, אותן ציינתי, בכוונתי לשקוד על טיפול בבעיות הקטנות והכואבות, המציקות לתושב. לכן, אנהיג מדיניות של דלת פתוחה במלוא מובן המילה. אך מעל לכל, אדאג לסדרי מינהל תקינים, טוהר מידות, שקיפות מלאה וניקיון כפים בשירות הציבור.

אברהם גולדברג.
בן 43  ובעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה בפעילות ציבורית. מתגורר בגבעת שמואל מאז 2002. עם המעבר לגבעת שמואל החל בפעילות ציבורית  של עריכת ערבי תרבות, הקמת בית כנסת ועוד. מ- 2004 מכהן כמ"מ ראש העיר-גבעת שמואל-בפועל. בוגר הישיבה התיכונית קרית הרצוג בני ברק, לימודי תואר במדעי המדינה.

1.מהו הערך המוסף אותו מביא אברהם גולדברג לתפקיד ראש העיר?
הערך המוסף שאביא לתפקיד ראש העיר:
א. ניסיון בפעילות ציבורית – שורה של תפקידי ציבור אותם מילאתי (כולם בהתנדבות למעט תפקידי הנוכחי) וביניהם:
1. מ"מ ראש העיר בגבעת שמואל, מחזיק תיק התחבורה ותיק הציבור הדתי.
2. חבר מועצת והנהלת עיריית בני ברק. ניסיון בניהול עירייה.
3. חבר וועדות ציבוריות.א)חבר הוועדה לקביעת אמות הספורט בישראל. ב)חבר הוועדה המייעצת בנושא רכב ליד משרד התחבורה. ג)רכז תנועת נוער (כ – 1000 חניכים). ד)פעילות ציבורית התנדבותית כדוגמת – העברת שיעורי תורה לילדים, עריכת ביטאון קהילתי, הקמת בית כנסת, גבאי בית כנסת, פעילות באגודות ספורט ועוד. ה)חבר נשיאות המפד"ל הארצית. ו)תפקידי פנים מפלגתיים בסניף מפד"ל בני ברק.
ב. יושר מקצועיות ואחריות.
יושר-לאורך תפקידי הציבור הרבים אותם מילאתי, הקפדתי על יושר וכללי מנהל תקין.
מקצועיות-עשייה ציבורית מוכחת, בתפקידי פעלתי להקמת גני ילדים, מוסדות חינוך ומבני ציבור ודת ומתן סיוע ועזרה לתושבים.
אחריות-פעלתי לאורך כל הדרך מתוך אחריות וראיה מפוכחת ולא מתוך התלהמות רגעית, וזאת כתוצאה מניסיון רב בשנים.
ג. "מדיניות הדלת הפתוחה לתושבים" כל תפקידי הציבוריים נעשו תוך כדי נעימות והסברת פנים, תמיד עם חיוך וסבר פנים לשרות הציבור.

2.מהם שלושת הנושאים העיקריים בהם תפעל אם תיבחר?
 א.חינוך תרבות ונוער.
*הקצאת משאבים ניכרים לנושאי החינוך. *הקמת מעונות יום לגיל הרך. *הקמת מועדוני נוער – סניפים נוספים לכל תנועות הנוער בעיר. *תגבור התמיכה הכספית לתנועות הנוער. *הקמת מוסדות חינוך – בי"ס ממ"ד נוסף, תיכון לבנות, גני ילדים . *מימון מלא ללימודי חוץ. *תמיכה בפרוייקטים יחודיים – כגון פרוייקט תלמידים מחוננים. *הקמת מועדון תרבות – לבוגרי צבא וסטודנטים. *הקמת מועדון פו"פ להיכרויות לקהל הרחב בשיתוף אונ' בר-אילן. *הקמת מועדוני קשישים. *תגבור תמיכה במועדוני ספורט לילדים ונוער. *סיוע בקורסים להכשרה לאוכלוסיה ייחודית – כגון אמהות חד הוריות. *הגדלת תקציב המועצה הדתית ותמיכה במוסדות דת. *קייטנות עירוניות בסבסוד ניכר – בכל החופשות !

ב.איכות חיים ואיכות הסביבה.
*שיפור תשתיות. *הקמת מעגלי תנועה בכל צומת. *הוספת גנים ציבוריים. *העתקת קו המתח העליון ,בהקדם. *הקמת מתחם חניה לרכב כבד ואיסור חניית כלי רכב כבד בתוככי העיר. *הפעלת מיניבוס מקומי הסובב בעיר ובגבולותיה. *תגבור התחבורה הציבורית. *הוספת ריאות ירוקות. *תמיכה ועידוד למקהלות מקומיות ולאומנים ויוצרים. *ניקיון העיר – תיק תברואה יהיה באחריותי כראש העיר.

ג. עם הפנים לתושבים.
* המשך מדיניות "הדלת הפתוחה" – כל תושב שירצה להיפגש עימי כראש עיר, יתקבל לפגישה תוך 72 שעות (לא כולל סופי שבוע וחגים) *הקמת ועדי שכונות – מתן סמכויות לועדי השכונות ואחת לחודש מפגש עם ראש העיר. * פרוייקט פינוי-בינוי – אזרז ואקדם את פרוייקט פינוי-בינוי לתועלת התושבים, בשכונות השונות בעיר. *מענה אינטרנטי מול ראש העיר – קו אינטרנט קבוע עם ראש העיר, הכולל מענה תוך 48 שעות מיום הפניה בדואר האלקטרוני. *קבלת קהל – התושב במרכז האכפתיות! *יחסי דתיים-חילונים – שמירה על סטטוס קוו !

4."לגזור ולשמור" במידה ותיבחר מה אתה יכול להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?
*גבעת שמואל כעיר מצטיינת בחינוך!! *יותר ריאות ירוקות *יותר מבני ציבור *יותר מוסדות חינוך *יותר איכות חיים *יותר פעילויות תרבות *התושב במרכז !

עו''ד מורדי קלפה.
עו"ד, לשעבר מנכ"ל עיריית גבעת שמואל. מתגורר בגבעה באחת משכונותיה הוותיקות. נשוי לאתי,
רב -סרן בצה"ל, ואב לשבעה. נולד ב 1966 במעברת "פרדס רוזנבלום" בגבעה, גדל והתחנך ביישוב. קצין בחיל השריון המשרת במיל' כמ"פ בדרגת סרן. החל דרכו כשליח תנועת בני-עקיבא לבלגיה, שם ניהל את פעילות התנועה. עם שובו ארצה, החל בלימודי משפטים וחזר לפעול במסגרת סניף המפד"ל בגבעה. התמנה כחבר מועצה בתקופת ירמי אולמרט. ב- 1999 נקרא לשמש כמנהל מחלקת הביטחון בעירייה. מיולי 2002 ועד ראשית 2008 שימש כמנכ"ל המועצה ולימים עיריית גבעת שמואל.

2.מהו הערך המוסף אותו מביא עו''ד קלפה לתפקיד ראש העיר?
עו"ד קלפה, שהיה מנכ"ל מוערך ופעלתן, החליט לקפוץ למים ולהתמודד על תפקיד ראש עיריית גבעת שמואל, מתוך תחושת שליחות אמיתית למען אנשי העיר בה נולד, התחנך ובה הוא מגדל את ילדיו. קלפה אינו מביא ערך מוסף אלא סל של ערכים: אחריות, שקיפות, נגישות, הקשבה, אדיבות, חיבור אל הקהילה ומעל הכול – ניסיון. אחרי כ-15 שנות פעילות בשורת תפקידים במועצה שהפכה עירייה, אין אדם בגבעה שמכיר את המערכת, המוסדות, החוקים, הנהלים, האילוצים והמגבלות ויכול מחר לקפוץ אל המים ולנווט כרב חובל את האונייה בביטחון. בחירה בעו"ד מורדי קלפה הינה בחירה בראש עירייה שהתושבים כולם , מרגישים מחוברים לעומד בראשה. מדברים אליו בגובה העיניים ומקבלים את תגובתו באותו הגובה והחמימות בדיוק. סומכים עליו. בוטחים בו. כפי שניתן לבטוח רק באדם שגדל עם הקהילה, חווה את חוויותיה ותמיד היה שם. למענם. אדם שדלתו תמיד (באמת) פתוחה בפניך – 24 שעות.

מהם שלושת הנושאים העיקריים אותם מציג עו''ד קלפה כנושאי דגל בהם יפעל אם ייבחר?
להדביק את הפער עם הגידול המספרי.
בתוך מספר שנים, יכולה גבעת שמואל להפוך להיות אחת הערים האטרקטיביות ביותר המספקת מגוון שירותים עירוניים ברמה הגבוהה ביותר אם רק תשכיל להדביק את הפער בין הגידול במספר התושבים לבין התשתית הפקוקה, רמת השירותים העירוניים הלקויה והבלתי שוויונית, המקפחת שכונות וותיקות אל מול החדשות ויוצרת בעיות תחבורה ותשתית בעיר כולה.

למקסם את הפוטנציאל החינוכי וההתפתחותי של ילדינו.
כפי שכבר דובר לא אחת, תקציב החינוך בעיר אינו גדול בהשוואה לערים אחרות בישראל בהוצאה פר – ילד. ואת סדר העדיפויות בעניין זה חייבים לשנות. אבל חינוך זה לא רק תקציב גדול יותר או צפיפות בכיתות. חינוך זה תנועות נוער המדברות אל מגזרים, תרבויות וקבוצות אוכלוסייה שונות בעיר, חינוך זה פעילות אחה"צ המעשירה את הצעירים וחינוך זה פעילות ערב – לילה אשר תבטיח את שלומם, ביטחונם ותעסוקתם של צעירי העיר ותמנע תופעות של ואנדאליזם והפגת שעמום באמצעים שליליים אחרים, חינוך זה לדעת לכוון ולהתאים את משאבי החינוך העתידיים לצרכי התושבים המשתנים ולהעניק לכל מגזר את צרכיו ע"פ קריטריונים אובייקטיביים ומדידים.

לחבר את הקהילה לפעילות העירייה וליצור, ביחד, גבעה ירוקה ונעימה יותר.
גבעת שמואל גדלה והתמלאה בבניינים, מכוניות, עסקים, פקקים ואנשים. עם הגידול, גברו גם הבעיות וגבר הניכור בין איש לרעהו. לכל אחת ואחד מתושביי הגבעה יש רעיון, יש דרך, יש יוזמה או דעה. אך תושבים אינם מרגישים נגישים להנהגה העירונית ואפילו עובדי עירייה פוחדים לפצות פיותיהם. אנו נבטיח קשר אישי, ישיר ונגיש בין העירייה והעומד בראשה לבין אחרון התושבים בגבעת שמואל. וגם נדאג לשפר את הקשר בין חברי הקהילה הנפלאה שלנו לבין עצמם. ניצור פורומים מיוחדים שיספקו הזדמנות אמיתית לחוות דעה בנושאים על סדר היום, בו יקבלו התושבים דין וחשבון על התקדמות העירייה בנושאים השונים. ננכס את אפשרויות רשת האינטרנט על מנת לשפר את החיבור בין התושבים ונייצר יותר אירועים קהילתיים שייצמצמו את תחושת הניכור ויעצימו את הקשר הקהילתי שאבד במידה רבה עם התפתחותה המואצת של העיר.

4.לגזור ולשמור. במידה ויבחר מה יכול עו''ד קלפה להבטיח לתושבים כי יתרחש במהלך הקדנציה הבאה?.
במהלך הקדנציה הבאה התושבים יגלו ראש עירייה כמותו מעולם לא ראו. אדם אשר עונה לפניות הציבור בכל עת, רושם את הפרטים באופן מסודר ומטפל בכל בעיה כאילו הייתה זו הבעיה האישית הפרטית שלו. בקדנציה הבאה יראו תושבי גבעת שמואל כיצד פועל ראש עירייה המאמין כי מגיע להם יותר. יותר תפוקה, יותר מקצועיות, יותר ביצועים, יותר שירות, יותר תקציבים לדברים החשובים באמת. בקדנציה הבאה יופתעו תושבי גבעת שמואל לראות אדם המקשיב לכל אחת ואחד מהם. באמת. ופועל בהתאם לרצון התושבים וצרכיהם מבלי לשלב אינטרסים אישיים, אגו והילת מנצחים. ועובדי העירייה – הם יראו ראש עירייה הנותן לכל אחת ואחד מהם את הקרדיט על העבודה המצוינת וההשקעה לאורך כל השנה. ראש עירייה שאינו לוקח את הקרדיט רק לעצמו.