Site icon מקומונט גבעת שמואל

בטקס מרגש הונחה אבן הפינה לבית הספר החדש בגבעת שמואל

ימים ספורים לאחר תחילת העבודות בשטח, הבוקר נערך אירוע הנחת אבן הפינה הרשמי לבית הספר הממ”ד החדש “גל הידע” בשכונת רמת הדר החדשה. בית הספר יתחיל לפעול בשנה”ל תשפ”ג.

בית הספר העתידי ישתייך למסגרת החינוך הממלכתי־דתי ויכלול מרחבי למידה חדשניים עם 24 כיתות לימוד רגילות ו-6 כיתות לימוד לתלמידי החינוך המיוחד. עוד בבית הספר צפויים להיבנות מרחבי לימוד חדשניים וכיתות לימוד מאובזרות בציוד מתקדם, אשר יזמנו לתלמידים הנאה ונוחות במסגרת הבית ספרית ואיתם גם תחושת השייכות לבית-הספר.

לדברי חבר המועצה גל לנצ’נר, מדובר בבית ספר יסודי חדש בהשקעה מדהימה של כ-40 מיליון שקלים, כשמחצית מההשקעה מגיעה ממוסדות הממשלה. “בסופה של הבניה והכנת בית הספר לקליטת התלמידים, בשנת הלימודים תשפ”ג, בית הספר יהיה מהחדישים במדינת ישראל, מספר הילדים בכיתות בגבעת שמואל תהיה קטנה יותר והיחס האישי לכל תלמיד יגדל בכל בתי הספר בעיר”.

חבר המועצה גל לנצ’נר. בית הספר יהיה מהחדישים במדינה. צילום: דוברות

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני שהוביל את פתיחת בית הספר הוסיף, “מדובר בבי”ס חדשני במבנה ובתכנית הלימודים שלו המותאמת למאה ה-21. חללי למידה גדולים, חצרות לימודיות וחדרי למידה פרטניים ואישיים. שיטת לימוד השמה דגש על מיומנויות למידה חדשניות, על העצמת החשיבה העצמאית ומבוססת על יזמות ופעלתנות.”

עוד הוסיף ברודני: “ילדי דור ההיי טק רגילים לקבל מידע דרך המסכים, הם נעים במהירות בין אפליקציות שונות ויכולת הריכוז שלהם שונה משל הדורות הקודמים להם. עלינו להשקיע מאמצים ב”איך לומדים” ולא רק ב”מה לומדים”. כל זאת על מנת להכין את הילדים לעתיד.”

חברי מועצת העיר חותמים על מגילת היסוד לבית הספר גל הידע. צילום: דוברות
ראש העיר ברודני מטמין את “מגילת היסוד” לבית הספר החדש. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

בפתח דבריו סיפר ברודני כי הוא מתרגש מהמעמד, “אי אפשר שלא להתרגש כשמדמיינים את המקום עם עוד מאות תלמידים שיהפכו אותו לשוקק ומלא חיים. מהיום שנכנסתי לתפקידי כראש עיר שמתי את החינוך בראש סדר העדיפויות ואכן גבעת שמואל הינה עיר לחינוך ולמצוינות ומככבת בראש כל טבלה ותמונה חינוכית. אנחנו משקיעים משאבים ועבודה רבה על מנת להגיע לתוצאות הללו.”

לדברי ראש העיר, בית הספר החדש, גל הידע יהיה שמו, מצטרף לשאר בתי הספר בעיר המושתתים כולם על ערכים של נתינה, מעורבות חברתית ואהבת הארץ כי מערכת חינוך איכותית ומובילה איננה נמדדת רק בהישגים לימודיים. “נמשיך להשקיע בחינוך,
‏‎כי החינוך הוא מעל הכול”.