Site icon מקומונט גבעת שמואל

תערוכת קומיקס בביה”ס בן גוריון: נשים פורצות דרך

במסיבת הסיום של ביה”ס לתקשורת בן גוריון בלטו הקירות שהיו מעוטרים בתערוכת קומיקס. שכבת ו’ הציגה נשים פורצות דרך ושכבת ז’ הציגה גיבורים , הכל בגרסת הקומיקס. מנחת הפרוייקט, המורה מיכל ברוך מסבירה :” בשנת בת המצווה בחרנו להעלות על נס את תרומתן של הנשים לחברה. לנצל את ההזדמנות בשנה מיוחדת זו ולעסוק בדמויות של נשים מובילות. דמויות מופת שלפני שנים רבות למרות מגבלות חברתיות דאז, למרות דעות קדומות באותן תקופות,  לא וויתרו ופרצו קדימה, הובילו והותירו חותם משמעותי בחברה”.

נשים פורצות דרך,תערוכת קומיקס. צילום: באדיבות דוברות גבעת שמואל

במהלך שנת הלימודים התבקשו תלמידי ותלמידות כיתה ו’- לבחור דמות של אישה פורצת דרך. ללמוד על פועלה ולהציגה בדרך הנראית להם. הם  חיפשו, חקרו, התלבטו, נפגשו עם דמויות לא מוכרות ועבדו על פרוייקט הקומיקס.

ברוך מוסיפה :” המסמך שהתקבל הוא לא פחות ממרתק! אין ספק שכל המעיין בו ילמד לא מעט על הדמויות המוצגות, ויתמוגג מהעבודה הרצינית והמעמיקה של התלמידים הן בהיבט הטכני של העבודה עצמה והן במה שהיא מייצגת.

פרוייקט דומה הציגה על קירות ביה”ס  שכבת ז’ שעסקה בנושא ‘גיבורים’.

מיהו גיבור? מיהם הגיבורים שלנו? כיצד הם משפיעים על חיינו? מה הם מספרים אודותנו? תלמידי כיתות ז’ התמודדו עם השאלות הללו במהלך שנת הלימודים.
מיכל ברוך :” שנת בר המצווה מסמלת את תקופתה של ההתבגרות. הזמן בו מתגבשת האישיות,  הזמן בו מתבררות נטיות הלב, מתגבשת השקפת עולם. מתגבש האני.
זה הזמן לברר מיהן אותם דמויות מופת, אותם “גיבורים” אליהם נשואות עיני הבוגרים והבוגרות שלנו. מה אפשר ללמוד מהבחירות שלהם עליהם? על החברה כולה?
יצאנו למסע בתחילת השנה. כל תלמיד ותלמידה התבקשו לבחור דמות מופת.
הם חקרו את הדמות, את המאפיינים שהופכים אותה למופתית עבורם,  איירו, והכינו קומיקס שמשקף אותה לפי הבנתם,  ובד בבד איפשר לנו הצצה לתוך עולמו כל אחד ואחת”.

נשים פורצות דרך,תערוכת קומיקס. צילום: באדיבות דוברות גבעת שמואל