Site icon מקומונט גבעת שמואל

הכללים שבהם ניתן לבטל צו קיום צוואה שכבר ניתן

credit:canva

ענייני ירושות וצוואות יכולים להיות סבוכים ומורכבים ועל כן, בכל מקרה שבו עומד על הפרק עניין כלשהו הנוגע לצוואה או ירושה, חשוב מאוד לפעול רק בסיוע של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום ירושות וצוואות. בין אם מדובר על עריכת צוואה, בין אם מדובר על הגשת בקשה לצו קיום ירושה או הגשת בקשה לצו קיום צוואה, בין אם מדובר על איתור צו ירושה, בין אם מדובר מקרים שבהם מתנגדים לצוואה ובין אם מדובר על הצורך לבטל צו ירושה או צו קיום צוואה ועוד, הרי שבכל המקרים הללו חשוב מאוד לפנות לעורך דין צוואות וירושות שיעשה לכם סדר בדברים ויסייע לכם.

ביטול צו קיום צוואה- במה מדובר.

ביטול צו קיום צוואה הוא הליך הקבוע בסעיף 72 לחוק הירושה, כאשר מטרת ההליך המדובר היא לקבוע את הכללים שבהם ניתן לבטל צו קיום צוואה שכבר ניתן. לאחר שמגישים את הבקשה לביטול צו קיום צוואה ולאחר שבוחנים אותו לפני התנאים שבחוק הירושה, תינתן החלטה על הבקשה.  מדובר על החלטה שיפוטית של בית המשפט לענייני משפחה שכן, לרשם הירושה אין סמכות לפסוק בבקשה מהסוג המדובר. לצד הבקשה הזאת ניתן להגיש גם בקשה לתיקון צו קיום צוואה, כאשר המשמעות של שתי הבקשות זהה. כמו כן, לצד בקשה לביטול צו קיום צוואה ניתן להגיש גם בקשה לביטול צו קיום ירושה או לתיקון צו ירושה. חשוב להבין כי הליך הביטול המדובר מהווה את אחד ההליכים הסבוכים והקשים ביותר והסיכוי להצליח בו נמוך ועל כן, בכדי להגדיל את הסיכוי שלכם להגשת הבקשה בצורה נכונה ולתוצאות הרלוונטיות לכם, כדאי להיעזר בעורך דין צוואות וירושות שמכיר היטב את התחום ויודע כיצד להתנהל בהגשת בקשות מעין אלה בצורה מדויקת, בכדי להגדיל כמה שיותר את הסיכוי שהבקשה תתקבל.

מהם התנאים לקבלת בקשה לביטול צו קיום צוואה?

סעיף 72 לחוק הירושה קובע את התנאים לקבלת הבקשה לביטול צו קיום צוואה או בקשה לתיקון צו קיום צוואה. ראשית כל רשאי להגיש את הבקשה המדוברת כל אדם שהינו מעוניין בדבר, כלומר, כל אדם שצומחת לו זכות כלכלית מביטול צו קיום צוואה. בכדי להצליח בביטול לזכות בהחלטה יש להגיש בקשה מתאימה לגורם שנתן את הצו ולפרט את הטענות או העובדות שבגינן מבוקש ביטול הצו הגורם שנתן את הצו לקיום צוואה יכול להיות הרשם לענייני ירושה, בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה ועל כן יש להגיש את הבקשה לאחד משלושת הגורמים הללו. בכדי לקבל החלטה בית המשפט לענייני משפחה יבחן את קיומם של שני תנאים מצטברים כאשר התנאי הראשון הוא האם הובאה עובדה או טענה חדשה שלא הייתה בפני בית המשפט או הרשם בעת מתן הצו וכן, האם אותה העובדה או הטענה משנה את התוצאה.חייגו עכשיו: 077-510-0268