Site icon מקומונט גבעת שמואל

בימים ההם בזמן הזה: ד”ר חגי בן ארצי הרצה לתושבי גבעת שמואל אודות קרבות המכבים וחג החנוכה

באירוע שנערך ביוזמת המחלקה לתרבות יהודית במתנ”ס והיווה יריית פתיחה לסדרת הרצאות פתוחות לציבור שיתקיימו בחודשי החורף ביוזמת המחלקה התארח ההיסטוריון ד”ר חגי בן ארצי שנשא דברים לקראת חודש כסליו וימי החנוכה המתקרבים

אמש התמלא בית העם המחודש בגבעת שמואל בתושבים רבים שבואו לשמוע את ההיסטוריון ד”ר חגי בן ארצי בהרצאתו המרתקת “מגילת חנוכה” ובה הסיפור המרתק של קרבות החשמונאים.

האירוע, שנערך לכבוד ראש חודש כסלו, אורגן על ידי אנשי המחלקה לתרבות תורנית במתנ”ס גבעת שמואל והינו ארוע ראשון מבין סדרת הרצאות ופרויקטים הצפויים להיערך בחודשים הקרובים ופתוחים לתושבי גבעת שמואל להרחבת הידע ולמילוי שעות הפנאי בתוכן איכותי ומעשיר.

ההיסטוריון ד”ר חגי בן ארצי. צילום: יחצ

במהלך הרצאתו הפתיע הד”ר בן ארצי בעובדות שנחשבות ככמעט בלתי ידועות בקרב הציבור הרחב ובתיאורים מרתקים על מהלך המרד, המהלכים והמארבים המתוחכמים של יהודה המכבי ואחיו שהובילו לשבעה ניצחונות –  ועד להפסד הגדול בקרב האחרון.
בהרצאתו הכתיר בן ארצי את יונתן החשמונאי כ’גיבור האמיתי’ של חנוכה, שלמרות כל הקשיים, ולאחר מות אחיו יהודה המכבי לא התייאש, ובנחישות המשיך את המרד, עד לניצחון הסופי על האימפריה היוונית.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

בסיום ההרצאה סיכם ד”ר בן ארצי כי “כולי תקווה שבכל יום מימי החנוכה הקרובים, הורים וסבים יחד עם ילדיהם ונכדיהם, יקראו ויתעמקו במגילת חנוכה המספרת את ההיסטוריה מעוררת ההשראה של גבורת החשמונאים.”