Site icon מקומונט גבעת שמואל

בישיבה האחרונה, בפעם הראשונה: רגע לפני הבחירות החליטו ראשי הקואליציה למרוד בברודני

ישיבת מועצת העיר האחרונה לפני הבחירות המקומיות המכונה גם “ישיבת ההזדהות” נחשבת תמיד לחמה ומפתיעה, וגם הפעם סיפקה מספר דרמות.

הראשונה והמרכזית היא הצטרפותם של נציגי רוב סיעות המועצה להתנגדותו של יו”ר האופוזיציה והמועמד לראשות העיר גל לנצ’נר להצעתו של ראש העיר יוסי ברודני להעמיד בראש ועדת הבחירות המקומית את מקורבו בני סומך.

מלבד סיעתו של לנצנ’ר לא תמכו בהצעה גם נציגי הרשימות של חופש-יש עתיד, ש”ס, גבעת שמואל שלנו ויוצאי “הבית היהודי” לשעבר.

חברי מועצת העיר בישיבת פתיחת הקדנציה החגיגית, לפני 5 שנים. צילום: באדיבות עיריית גבעת שמואל

אגב הבית היהודי, בישיבת ההזדהות התבררה התפרקותה הסופית של המפלגה בגבעת שמואל. המפלגה, אחת המבוססות והגדולות לשעבר בעיר שבה רוב דתי מובהק יוצגה בקדנציה האחרונה עם 3 מנדטים, אך בישיבת ההזדהות אמש התפרקה לחלוטין כשכל אחד מחברי המועצה שהרכיבו את הסיעה הזדהה באופן עצמאי או בתמיכה בסיעה אחרת – במה שכנראה סתם את הגולל על מפלגה עם עבר מפואר אך ללא הווה או עתיד.

דרמה נוספת הייתה סביב ההזדהות של חברת מועצת העיר האהודה מיכל נתנאל, נציגת “חופש-יש עתיד” שלא הגיעה לישיבה וגם כל הניסיונות הרבים ליצור איתה קשר במהלך הישיבה ועד תומה – לא צלחו, וכנראה שלא במקרה.

יחד עם זאת, למקומונט נודע שסמוך לחצות, בטרם פקע המועד האחרון להזדהות ולעדכון משרד הפנים – שלחה נתנאל מכתב ליו”ר ועדת הבחירות ובו החלטתה להמשיך ולתמוך באופן רשמי בסיעת “חופש”.

נציין כי בסופו של דבר ההצעה הנגדית לא עברה גם היא, בשל רוב של חברי סיעתו של ברודני ואנשי הבית היהודי לשעבר – יעקב ויליאן ומירי אברג’יל שתמכו במועמד של ברודני, יחד עם העדרם הפיזי של שני חברי המועצה הנוספים – של ש”ס ושל חופש – ובסופו של דבר על חודו של קול – 7:6, התמנה בני סומך ליו”ר ועדת הבחירות.