Site icon מקומונט גבעת שמואל

בישיבת מועצה חגיגית רבת משתתפים בבית העם עם תערוכה ומצגת על העיר של אז והיום, מופע של להקת שובבי הגבעה וחבורת הזמר העירו

מעל 200 תושבי העיר – ותיקי העיר, חברי המועצה לדורותיהם ואלה הנוכחיים, נציגי מועצת הנוער העירונית ועוד רביםהגיעו לבית העם לציון 62 לעיר. עם הגיעם החלו התושבים להסתובב באולם שהפך לערב אחד לתערוכת צילומים ארכיונים של גבעת שמואל מאז שנות ה 40 ועד שנת 2011 . כן עיטרו את בית העם ציורים של ילדי כיתות ג’-ד’ מהחוג לציור של סמדר ברמן ,ברכות שהכינו תלמידי כיתות ב’ בבית הספר בן – גוריון ותמונותיהם של ראשי העיר גבעת שמואל לדורותיהם. ברקע הוקרן סרטון של תלמידי ביה”ס אלון שבאותו הבוקר בטקס שהכינו בביה”ס שרו לכבוד העיר את שירו “ניצוץ לאומה” של המשורר תושב העיר דוד אשל.

לישיבת המועצה החגיגית, בהפקת המתנ”ס, שהתקיימה אמש, קדמו שלל פעילויות שנערכו בבתי הספר לציון 62 לעיר: שיעורי ייחודים ללימוד על העיר, טקסים ומשחקי חברה שהוכנו במיוחד ותוכנם – תאריכים, מושגים והיסטוריה של העיר וכן שירים על העיר שכתב במיוחד תושב העיר המשורר דוד אשל . בנוסף, בימים אלה שוקדים תלמידי בתי הספר בעיר, בשיתוף עם הוריהם והמשפחה המורחבת על כתב חידה נושא פרסים על העיר שקיבלו הביתה כבר ביום שישי האחרון.

את הערב פתח ראש העיר יוסי ברודני ואמר:” הרעיון לציין באירוע חגיגי, את יום הולדתה של העיר ותאריך התכנסותה של מועצת העיר הראשונה מבטא את החשיבות שאנו רואים בלימוד על מורשת העיר גם עבורנו וגם עבור הדורות הבאים שזוכים לגדול בעיר . שימור העבר חשוב, ויותר מכך חיוני לעתידה ולהמשך התפתחותה של גבעת שמואל, בבחינת אימרתו הידועה של יגאל אלון “עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל. אנו נקפיד להפוך את ציון יום ההולדת של גבעת שמואל למסורת כאן בעיר ובכל שנה נציין את התאריך בדרך שונה”.

עוד בישר ברודני לנוכחים באירוע כי מליאת מועצת העיר החליטה, בתיאום עם המשפחה , לקרוא לכיכר הסמוכה לבניין העירייה – כיכר ויסמונסקי על שמו של ראש העיר לשעבר מר יעקב ויסמונסקי ז”ל. “ליעקב ויסמונסקי שכיהן כראש עיר במשך 17 שנה זכויות רבות ומשקל מכריע בבנייתה ופיתוחה של גבעת שמואל” אמר ברודני.

על התכנית האמנותית של הערב הופקדו חבורת הזמר הייצוגית “שרים בגבעה” ולהקת הילדים הייצוגית “שובבי הגבעה” בניהולו המוסיקלי של עוזי אסנר. כן הוקרנה מצגת ייחודית שסקרה את התפתחותה של גבעת שמואל מראשית ימיה ועד היום.