Site icon מקומונט גבעת שמואל

בלעדי: הוועדה המחוזית מרכז אישרה תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בצפון גבעת שמואל

התכנית שהוגשה ע”י עיריית גבעת שמואל והוכנה ע”י צוות תכנון בראשות האדריכל יוסי פרחי כוללת 719 יחידות דיור, 350 יחידות דיור עבור דיור מוגן, כ-96,500 מ”ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, כ-28,000 שטחי ציבור ופארק על שטח של כ-30 דונם.

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה למתן תוקף תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה גבעת שמואל. התכנית הינה על שטח של כ-167 דונם וממוקמת בחלק הצפוני של גבעת שמואל, בשטח התחום בין גבעת שמואל, שכונת קרית מטלון בפתח תקווה וכביש גהה (כביש 4) ומהווה את עתודת השטח הפנויה האחרונה באזור הצפוני של גבעת שמואל.

התכנית כוללת 719 יחידות דיור שיוקמו ב-9 מגדלי מגורים בני 20 עד 25 קומות. בנוסף, התכנית כוללת מבנה עבור 350 דיור מוגן. מתוך כלל יחידות דיור, 144 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות.

בנוסף, התכנית כוללת כ-96,500 מ”ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה שיוקמו ב-4 מבני תעסוקה לאורך כביש 4, בגובה של 12 קומות מעל שתי קומות מסחר וכן כ-28,000 מ”ר עבור שטחי ציבור. כמו כן מציעה התכנית פארק רחב ידיים בשטח של כ-30 דונם הכולל שטחי איגום כחלק מפתרון הניקוז והשהיית נגר של גבעת שמואל.

הדמיית השכונה העתידית. באדיבות: פרחי-צפריר אדריכלים

בהיבט התחבורתי, התכנית מתחברת למערך הרחובות הקיים של העיר. הרחובות מתוכננים עם צירי הליכה ושבילי אופניים. כמו כן, התכנית מציעה כיכר עירונית שמהווה את לב השכונה שמוקפת בחזיתות מסחריות ומבני ציבור אשר מאפשרת נגישות לרחובות הראשיים ולשטחי הציבור. לאור הקומפקטיות של העיר גבעת שמואל התכנון המוצע מחזק את ההליכה ברגל, השימוש באופניים ותחבורה ציבורית.

טרם הכנת התכנית נקבעה מדיניות התכנון (תכנית צל) לכלל האזור הצפוני של גבעת שמואל, בשיתוף פעולה בין העירייה ולשכת התכנון מחוז מרכז, על מנת לנצל באופן ומיטבי את חטיבת הקרקע, תוך ראייה מקיפה ומתן פתרונות כוללניים בנושאי צרכי ציבור, תחבורה ותנועה, שטחים פתוחים, נפחי בינוי, צפיפות יח”ד והתשתיות הנדרשות.

יו”ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד הדגישה כי “גיבוש מדיניות התכנון לאזור הצפוני של גבעת שמואל בשיתוף פעולה עם העירייה, אפשר קידום מהיר של תכנית איכותית הנותנת מענה למגוון אוכלוסיות בד בבד עם צרכי הציבור והתשתיות הנדרשות לעיר”.