Site icon מקומונט גבעת שמואל

בן ארי השיק את קמפיין הבחירות

ראש עיריית גבעת שמואל זמיר בן ארי בחר לקיים את כנס השקת הקמפיין לראשות העיר בכנס שנערך בביתו בהשתתפות כ-200 תושבים.

אנשי המטה של בן ארי סיפרו כי הכנס נערך בביתו, בגלל החשש שמטה הבחירות המרכזי שנפתח לאחרונה קטן מידיי מכדי להכיל מספר כה רב של משתתפים.

בכנס השתתפו שני ראשי המועצה הקודמים של גבעת שמואל: יעקב ויסמונסקי וירמי אולמרט, סגני ראשי העיר אל"מ אילן בוכריס ומיכאל פרידמן ומכובדים רבים נוספים מכל הקשת הפוליטית.

יעקב ויסמונסקי אמר בנאומו בכנס:''חשוב ביותר שראש העיר הבא שיבחר יהיה ראש עיר חילוני כדי להבטיח את המשך הסטטוס קוו וכדי לשמור מכל משמר על צביונה ואופייה של גבעת שמואל.

''זו הסיבה שאני פה וזו הסיבה שאני קורא לכולם לבוא ולסייע במערכת הבחירות לראש העיר זמיר בן ארי שהוא המועמד היחיד שיוכל להבטיח ולקיים – שגבעת שמואל תמשיך לגדול ולהתפתח בכיוון  המוצלח והמדהים שבו היא מתפתחת ב-10 השנים האחרונות. אני קורא לכל תושב ותושב לבוא, לתמוך, לפעול ולהצביע עבור זמיר בן ארי ורשימתו למועצת העיר. אני קורא לאלה שעתידה וגורלה של העיר האהובה שלנו חשוב להם. רק זמיר בן ארי יוכל ומסוגל יהיה בקדנצייה הבאה לשמור על הסטטוס קוו המתבסס על העיקרון: 'חייה ותן לחיות' שמשמעותו המשך יחסים הרמוניים וכבוד הדדי בין הזרמים השונים בקרב האוכלוסייה בגבעת שמואל''אמר ויסמונסקי.

כשהוא מתייחס לריבוי המועמדים הדתים לראשות העיר אמר ויסמונסקי כי אם יבחר ראש עיר דתי אפילו דתי מתון, הוא לא יוכל ולא יהיה מסוגל לעמוד בפני לחצים עצומים שיופעלו עליו על ידי המפלגות הדתיות והזרמים הפחות מתונים בקרב המגזר הדתי כדי לשנות את הסטטוס קוו עצירת הקמת הקאנטרי קלאב, סגירת כבישים הריסת מרקם היחסים בין דתיים וחילוניים, תוך הפיכתה של גבעת שמואל לבני ברק.

ראש המועצה הקודם ירמי אולמרט אמר בנאומו בכנס: "איננו מכיר שום מועמד ראוי יותר להיות ראש העיר הבא של גבעת שמואל חוץ מזמיר בן ארי. במהלך כהונתו הוא לקח מועצה ועיירה זנוחה וקטנה והפך אותה לעירייה ולעיר משגשגת, אטרקטיבית ומצליחה בישראל – מצליחה בחינוך, באיכות חיים, בפיתוח ובאיכות סביבה''.

בסיום דבריו אמר ירמי אולמרט: "אני מצטרף לדבריו של ראש מועצה ויסמונסקי שהבחירות הקרובות הן הבחירות הכי חשובות שהיו אי פעם לתושבי גבעת שמואל. בחירות אלה הן בבחינת צומת מסוכן שבה ייקבע הכיוון ההתפתחותי של העיר בשנים הקרובות. הבחירה היא בין המשך ההתפתחות קדימה תוך שמירת הסטטוס קוו שיבטיח דו קיום והרמוניה ביחסים בין הזרמים השונים הקרב התושבים, לבין עצירה, נסיגה והפיכת גבעת שמואל לתואמת בני ברק רק בהבדל אחד: כ-60% מתושבי העיר החילוניים לא יוכלו לחיות בעיר כזאת והתוצאה תהיה חמורה. הבחירות הבאות הן בחירה בין המשך פיתוחה של העיר גבעת שמואל כעיר מובילה בישראל, כעיר איכותית ואטרקטיבית לכל התושבים, או עצירת כל התהליך, הריסת מרקם היחסים בין התושבים המתבסס על הסטטוס קוו והפיכתה לתואמת בני ברק. אני מאחל הצלחה לידידי זמיר בן ארי ואני קורא לכל תושבי גבעת שמואל לבוא ולתמוך בזמיר בן ארי וברשימתו למועצת העיר".

זמיר בן ארי אמר בדבריו: "עם כניסתי לתפקיד ראש העיר הצבתי לעצמי מספר אתגרים: בראש סדר העדיפויות שלי עמדה מערכת החינוך. שיפרנו את רמת החינוך תוך הקצאת מירב המשאבים הכספיים לנושא זה. הצבתי את החינוך כיעד לאומי, והתוצאות לא איחרו לבוא בהישגי תלמידינו. תלמידי גבעת שמואל במקום הראשון בגוש דן בזכאות לתעודות בגרות,  ובמקום שישי בארץ,  ותלמידי בתי הספר היסודיים בשורה הראשונה במיצ"בים הבית ספריים ברמה הארצית. הקמנו במהלך כהונתי בתי ספר, ועשרות גני ילדים, ולפני כחודש הנחנו את אבן הפינה לתיכון האוניברסיטאי הראשון של גבעת שמואל.

שיפרנו את התשתיות ואיכות החיים בשכונות הוותיקות בעיר, לצד איכות החיים בשכונות החדשות. הפרחנו את הגנים הציבורים הוותיקים, והוספנו פארקים נרחבים וריאות ירוקות רבות, וגולת הכותרת הוא פארק רמון ע"ש אילן רמון ז"ל. פיתחנו והרחבנו את גבעת שמואל, ע"י הקמת שתי שכונות חדשות: רמת הדר, ורמת דקלים, תוך בניה מסיבית של אלפי יחידות דיור, במטרה להביא את גבעת שמואל למעמד של עיר בישראל.

הצלחתי למנוע את סיפוחה של גבעת שמואל לפתח תקווה והקרב עדיין לא נגמר. אני משוכנע שיכולתי וקשריי בקרב הממשלות מכל המפלגות תמשיך לסייע לי כדי לסכל כל כוונה ותוכנית לספח את גבעת שמואל לפתח-תקווה.

אני יכול לומר בגאווה רבה, הצלחתי לסכל סיפוח וודאי של גבעת שמואל לפתח תקווה והבאתי אותה למעמד של עיר ואם בישראל. אך עדיין צריך לעמוד על המשמר, וזאת אני אעשה גם בעתיד".  

"במהלך 10 השנים האחרונות נקלטו בעיר משפחות חדשות ברמה סוציו אקונומית גבוהה, במסגרת השכונות החדשות שנבנו על פי סטנדרטים גבוהים במיוחד, וללא פשרות, דבר שהעמיד את גבעת שמואל, בשורה הראשונה של הערים בארץ, המספקת רמת חיים ושירותים מהגבוהים בארץ. הפכנו אותה לעיר אטרקטיבית, בלב מדינת ישראל שמושכת אוכלוסיה טובה וחזקה.

יצבנו את תקציבה של גבעת שמואל ואיזנו את התקציב, מגרעון מצטבר של 87 מליון ₪ בשנת 2001, והבאנו אותה לאיזון תקציבי, ובמצטבר סיימנו את 2007 עם כ-7 מליון ₪ בלבד.

הקמנו גנים ציבוריים מוריקים, כיכרות מרהיבות, מרכז תרבות מכובד, שיקרא מרכז אריאל שרון לתרבות ואומנות, שכולל אולם תיאטרון, מרכז נופש וספורט שמוקם בימים אלה במלוא התנופה וקניון מכובד שהיום ממש נפתח לרווחת התושבים, זאת בנוסף לאין ספור תוכניות פיתוח, ושיפור התשתיות ואיכות החיים של תושבי העיר".

עוד הזכיר בן ארי את ההישג בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בעניין קו המתח העליון וכן סיכול התוכנית להעביר מסלול נסיעה (תוואי) של הרכבת הקלה בשכונת "רמת הדר" שתוביל לביתורה!  

"בקדנציה הבאה שלי אני מתכוון לקדם בנחישות את פרויקט פינוי בינוי של שכונת גיוראש יצמצם באופן ברור וחד משמעי את הפערים החברתיים בעיר. אמשך לפעול לסילוקו של קו המתח העליון מגבעת שמואל, והרחקתו מבתי מגורים. פרויקטים אלה עומדים בסדר עדיפות עליון מבחינתי.

 כאחד עשר שנים לאחר שנבחרתי לראשות המועצה והעירייה, אני ניצב גאה ובוטח, לנוכח המהפכה שעברה גבעת שמואל אני נזכר בישוב שקפא על שמריו במשך שנים רבות. היום כשאנו מביטים סביבנו רואים גבעת שמואל – פנינה של ממש, בלב גוש דן. שהפכה לעיר אטרקטיבית המושכת אוכלוסיה חדשה לצד האוכלוסייה הותיקה, דתיים וחילונים, שמאל וימין. אני ראש העיר של כולם!. תודה לכם על האמון שאתם ואלפי התושבים מביעים בי על מנת שנמשיך בעשייה ללא הפסקה".