Site icon מקומונט גבעת שמואל

בני ברק לא לבד: ברודני מצטרף לחולדאי, קוניק וראשי ערים נוספות

אחרי הפרובוקציה התורנית אמש של כרמל שאמה, שהורה לעובדי עיריית רמת גן לחסום רחובות בגבול העיר לכיוןן בני ברק בגדרות, ראשי הערים השכנות, בהם יוסי ברודני הביעו דווקא את מחאתם בפעולה ותמיכתם בתושבי העיר מוכת הקורונה.

אמש פורסם כי ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק פרסם סרטון בו הוא מבקש לחבק ולתמוך בתושבי בני ברק בשעתם הקשה, ובשעות הערב אף נצבע בניין עיריית תל אביב בלב אדום עם הכיתוב “בני ברק”. שכן נוסף לבני ברק, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, ביקש גם הוא לחזק את תושבי ב”ב, על רקע ההסתה והצבת הגדרות ע”י ראש עיריית רמת גן בגבול העיר.

“עיריית גבעת שמואל והעומד בראשה, יוסי ברודני, מבקשים לחזק את ידם של תושבי העיר בני ברק בשעות קשות ומורכבות אלו”. נמסר מטעם דוברות העירייה.

בני ברק. צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיף, “אנו סבורים כי למרות המצב הקשה אתו כולנו – ובעיקר הם מתמודדים כיום, זאת לא השעה לנהוג בצעדים קיצוניים מעוררי מחלוקת, לדבר סרה ברשויות אחרות ולהחרים אוכלוסיות ומגזרים כאלה ואחרים. צריך לזכור שכולנו אחים וערבות הדדית היא לא סיסמא”.

בעיריית גבעת שמואל קוראים לראש עיריית ר”ג: “דווקא בימים אלו, עלינו לגלות מעורבות, סולידריות חברתית ואנושיות איש כלפי רעהו. על מנת שנוכל להילחם יחד ולנצח את הנגיף, אנו קוראים שוב לכולם ובכלל זה גם לתושבי העיר בני ברק, להישאר בבתיהם”.
“עלינו להמשיך להישמע להנחיות משרד הבריאות ולשמור על תקנות החירום ככל שניתן, על מנת שנוכל יחד לצלוח את החג הקרב במקסימום בריאות ובמינימום נפגעים וחולים”.

בשעות הערב פרסם כרמל שאמה פוסט נוסף בו הוא מגן על ההחלטה שקיבל ומבציע על משמיציו הרבים כתוקפניים, תוך חצי-התנצלות חצי-האשמה כלפיהם.

יוסי ברודני. צילום: עיריית גבעת שמואל
בניין עיריית תל אביב, הערב. צילום: דוברות
בניין עיריית תל אביב, הערב. צילום: דוברות

“לאלפים ששלחו לי הודעות נאצה שקראו לי היטלר, אנטישמי וביקשו טלאי צהוב אני בז לכם אוי ואבוי לנו אם זו דרך היהדות.” פתח ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן, “לעיתים יש חובה להתנצל גם אם לא עשית דבר רע אבל בתום לב או בחוסר זהירות ורגישות סיפקת הזדמנות לבעלי אינטרס להזיק לאחרים.”

“מתנצל מעומק ליבי בפני כל מי שנפגע מכך ובפרט בפני מאות תושבי בני ברק, ששלחו אלי הודעות כואבות בתום לב ובצורה עניינית ומכובדת. לצערי עם כל הכוונות הטובות, החשובות והנקיות שלנו סיפקנו חומר בעירה מעולה לאחראים לאסון הקורונה בבני ברק לנצל את המצב להסית ולהסיט את אש הביקורת מהם.” ממשיך שאמה, אך מיד ממשיך ותוקף את נבחרי הציבור והרבנים בעיר, “לכל עסקני בני ברק ונבחרי הציבור השונים שמיהרו לרקוד בציניות על הדם אומר שזה אולי יעזור לכם ליום יומיים אבל אחרי שכולנו נהיה בריאים.”

שאמה המשיך וניסה להסיט את האש אל אחרים ופנה באופן אישי, כביכול, לתושבי בני ברק. “תושבי בני ברק מי שמוכר לכם ששונאים אתכם הם אלה שאחראים על המצב שלכם ועכשיו גם משקרים לכם למעט שוליים כולנו אוהבים אתכם ומחפשים לעזור בכל דרך, מי שסיפר לכם שהוא הגיבור דאג להורדת הגדר ברוחב של ספה קטנה משקר לכם. מי שפגע בכם באמת, בבריאותכם ובשמכם זה מי שלא עצר את מערכת החינוך שלכם בזמן, המשיך לחגוג בחתונות ולאחר מכן התנגד להסגר ועיכב את ביצועו.”