Site icon מקומונט גבעת שמואל

בני נוער מגבעת שמואל יצאו להשתתף במחנה קיץ של תנועת הנוער היהודית JLGB בלונדון

ב-1895 שירת צבא הבריטי קולונל יהודי בשם אלברט גולסמיט. מתוך חזון לקדם ילדי מהגרים יהודים, הקים את תנועת הנוער  JLGB (Jewish Lads’ and Girls’ Brigade). מאז עברו הרבה מים בירדן אבל תנועת הנוער ממשיכה לחיות ולפעול.

בין היתר, התנועה  מפגישה מדי שנה בקיץ צעירים יהודיים מרחבי העולם – ישראל, בריטניה, רוסיה, הולנד, צרפת ועוד לשבועיים של שיח משותף, פעילויות מנהיגות וחוויה יוצאת דופן. בקיץ הנוכחי יצאו כ-140 בני נוער מישראל, בהם גם נציגות מכובדת מגבעת שמואל, כדי להשתתף במחנה הקיץ באנגליה. בני הנוער שעברו את המיונים והתקבלו למשלחת, עברו לאורך השנה מפגשי הכנה בהם דנו בסוגיות חברתיות, פוליטיות וערכיות במדינת ישראל.

במהלך השהות באנגליה, בני הנוער התארחו במחנה הקיץ, שם עברו עם כלל בני הנוער מהארצות השונות מגוון פעילויות חבריות, ספורט והמון כיף לצד פעילויות ערכיות. יום מיוחד במחנה היה “יום ישראל”, אותו העבירו חברי המשלחת הישראלית, במהלכו העבירו לכלל החניכים במחנה טעימה מאופייה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. “ההשתתפות במחנה באנגליה היה שיאו של תהליך מנהיגות והכנה למשלחת. אין ספק שבני הנוער שלנו נחשפו למגוון דעות ופעילויות וייצגו את ישראל וגבעת שמואל כראוי”, אומר ערן אבן צור, מנהל יחידת הנוער בגבעת שמואל.

המחנה נמשך כשבועיים כאשר בשבוע הראשון הילדים זכו להיפגש עם בני נוער ממדינות שונות כשהם חיים ונושמים אחד את השני, ישנים באוהלים משותפים,  אוכלים יחד ומשתתפים במגוון רחב של פעילויות יחד – ערב דיסני, חוגים שונים, הופעות אורח ועוד – והכל בשפה האנגלית. בשבוע השני, נפרדו מעמיתיהם בני הנוער מהתפוצות ועברו למחנה קרוב יותר ללונדון, שם טיילו ברחבי העיר, למדו אודותיה והתרשמו מהאוצר התרבותי בעיר. בין היתר קיימו שייט בנהר התמזה, ביקרו בביג בן, במוזיאון הארי פוטר, בארמון המלכה ופארק אקסטרים מטורף. “מעבר לחוויה, בני הנוער קיימו דיונים בזהות שלנו כיהודים בישראל מול היהודים בחו״ל, מה זה להיות בן נוער יהודי במדינה אחרת, הילדים עסקו גם בהסברה ישראלית וייצגו את מדינת ישראל מול הקבוצות השונות. החוויה הייתה מעשירה ומעצימה”, מסכם אבן צור.

תנועת הנוער היהודית מגב”ש.תמונה באדיבות דוברות גב”ש
תנועת הנוער היהודית מגב”ש.תמונה באדיבות דוברות גב”ש