Site icon מקומונט גבעת שמואל

בסופ”ש הקרוב: פורום פו”פ גבעת שמואל חוגג ט”ו בשבט עם “ערב שורשי ישראלי”

השבוע חוגגים ב”פורום פו”פ גבעת שמואל”, שנה לפעילות של מתנ”ס גבעת שמואל לטובת ציבור הפנויים פנויות במסיבת ט”ו בשבט סביב שולחנות, “ערב שורשי ישראלי”. מי שעומדים מאחורי הפקת הארוע הם חבר מועצת העיר עדי גרוס ויו”ר הפורום, שמוליק מאירוביץ.

פורום הפנויים-פנויות של הציונות הדתית בגבעת שמואל יציין במוצאי השבת הקרובה שנה להיווסדו בפעילות מיוחדת לרגל ט”ו בשבט ובסימן ‘ערב שורשי ישראלי.

מי שעומדים מאחורי הקמת ופעילות הפורום הם יו”ר סניף הבית היהודי בגבעת שמואל ויו”ר הפורום, שמוליק מאירוביץ, וחבר מועצת העיר עדי גרוס.

יו”ר פרום פו”פ גבעת שמואל, שמוליק מאירוביץ. צילום: מעלות

למאירוביץ רקע ארוך שנים כיזם וכמפיק אירועים בציבור הדתי לאומי, בדגש על אוכלוסיית הרווקים, כשכבר לפני 15 שנה הקים את “סרוגים בגבעה”, פורום שיזם וארגן פעילות רבות עבור התושבים בהן ערבי תרבות, טיולים, סיורים ופעילויות העשרה ופנאי.

לפני כשנה, כחלק מהדרישות הקואליציוניות של הבית היהודי בגבעת שמואל, הוקצה תקציב פעילות ייחודי עבור הפעילות, ממנו נהנים תושביה הרווקים של גבעת שמואל אשר נחשבת לאחד הריכוזים המשמעותיים ביותר של צעירים ורווקים במגזר הדתי, יחד עם ירושלים ותל אביב.

לתפקיד יו”ר הפורום (בהתנדבות) מונה כאמור מאירוביץ’, וכמחזיק התיק מטעם מועצת העיר מונה, גם כן בהתנדבות, חבר המועצה עדי גרוס.

עדי גרוס, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי ומחזיק תיק הפו”פ בעירייה מספר על הצפוי במפגש שייערך במוצאי השבת הקרובה. “אני היתי ילד בן 12 כשהוריי נחטפו, הוריי ואחי הקטן. הוריי ניצלו משבי המחבלים”.

את הערב יפתח גרוס בסיפורו האישי על אותם ימים מתוחים ביוני 1976, אך לדבריו, מי שיתן את סיפורו המלא הוא בני שיספר איך מרגיש ילד בן 13, כשפתאום מחבל מצמיד לו אקדח לרקתו, איך מרגיש ילד במצב כזה של בין חיים ומוות.

הערב ילווה בקיטעי וידאו נדירים, ומעבר לסיפור המרתק בני יספר איך הוא אסף את כוחותיו מחדש לאחר הארוע הדרמטי ובנה לו חיים.

“אחרי כל זה”, ממשיך ומספר עדי גרוס, “סביב שולחנות, נשב ונשיר שירי ארץ ישראל היפים והטובים עם הזמר יהודה אלעאס שהוא גם זמר מדהים וחקיין ובדרן. מצפה לכול האורחים ערב חוויתי כיאה לערב לכבוד ט”ו בשבט”

ח”מ העיר עדי גרוס. צילום: באדיבות המצולם

שמוליק מאירוביץ, יו”ר הפורום, סיפר על הקקמת הפורום ועל מטרותיו, “פורום פו”פ גב”ש שהקמתי יחד עם חברי חבר מועצת העיר עדי גרוס, נועד לתת מענה לבעיית הרווקות המאוחרת המגזר הדתי. זאת, ע”י אירועים, טיולים, סדנאות ועוד.”

“בתור מי שעדיין נושא בתואר ‘רווק’, אני לוקח את הנושא ואת הסיוע גם לאחרים במצב דומה למשימת חיי. כמי שמכיר אישית את המצוקה בה נמצאים רבים מחבריי, אני עושה ככל יכולתי על מנת לסייע ולעזור להם. הודות לפעילות הזו, ב”ה זכיתי עד היום לשדך 14 זוגות ואני מקווה מאוד להמשיך במצווה חשובה זו.” הוסיף מאירוביץ’.

לסיכום, מבקש גרוס לעדכן כי “הביקוש להגעה לערב מדהים, ובמידה ויישארו כרטיסים, נמכור כרטיסים גם בערב עצמו, אך רצוי להקדים ולשריין מקומות מראש (לינק לרכישה בהמשך)”.

הערב המיוחד יתקיים כאמור במוצ”ש הקרוב בבית העם בגבעת שמואל, בשעה 20.30.