Site icon מקומונט גבעת שמואל

בעקבות חוק “קרן הארנונה” יושבתו מחר הלימודים ושירותי העירייה בגבעת שמואל

על פי הצעת החוק שנדון בוועדת הכספים, מדובר בחוק המאפשר לממשלת ישראל להעביר כספי ארנונה מרשות אחת, חזקה, לטובת רשות אחרת, חלשה יותר.

בעוד ראשי ערים רבים, בעיקר במרכז, כבר הודיעו שיצטרפו ליוזמת ההשבתה, הרי שרבים אחרים הודיעו שהערים בראשן הם עומדים לא יצטרפו ליוזמת השביתה, בין היתר מאחר ומדובר בסה”כ בשלב מאוד מקדמי של הגשת החוק ולא ייתכן לקחת את תושבי העיר, ובעיקר את ילדיהם, בשבי כך שהם יהיו אלו שישלמו את המחיר עבור המהלך הפוליטי של ראשי הערים.

צילום: עיריית חולון

שלא לציטוט הוסיפו ראשי ערים, שלמחאה ולהשבתה יש טעם לפגם ונודף ממנה ריח של מאבק פוליטי שאינו ענייני. “בתחילה תקפו את ממשלת הימין ואיימו להשבית מערכת החינוך בגלל מינויו של אבי מעוז לסגן שר, לאחר שמאבק זה הצליח לשמאל הובילו מחאה ארוכה והשבתה בשל הרופרמה, ומשזו ירדה מסדר היום מנסים גורמים פוליטיים בשלטון המקומי בשיתוף חברי האופוזיציה לפגוע בממשלה באמצעות נושא “קרן הארנונה” ובכך ליצור, שוב, פילוג בין ישראל הראשונה לישראל השניה”, כך לדברי גורם בכיר בשלטון המקומי שביקש להישאר בעילום שם.

על אף המניעים הללו, כאמור בעיריית גבעת שמואל והעומד בראשה יוסי ברודני החליטו לשתף פעולה עם מחאת הערים החזקות ולהצטרף להשבת מחר. לדברי גורמים בעירייה, “תשלומי ארנונה נועדו אך ורק למתן שירותים עירוניים ולצרכי התושבים בלבד. עיריית גבעת שמואל עבדה ועובדת רבות על מנת לשמור על הקופה הציבורית ולהפנות את הכספים למענכם התושבים לטובת חינוך, רווחה , תרבות ואיכות חיים.”

לדברי אותם גורמים, “אנו בעד חיזוק הפריפריה והערים המוחלשות בישראל, אולם משימה זו צריכה להגיע מהמדינה ברמה הלאומית ולא על חשבון הרשויות המקומיות, שעמלו קשות במשך שנים ובכוחות עצמאיים – כמעט ללא סיוע ממשלתי, כדי להפוך מעיריות גרעוניות לעיריות יציבות ומאוזנות.”

מחאה נכונה וחשובה או ניסיון פוליטי נוסף לפגוע בלגיטימציה של ממשלת הימין?

בהודעה שנמסרה מטעם עיריית גבעת שמואל נאמר:

מרכז השלטון המקומי, הודיע היום בוועדה כי הוא מתנגד להצעת החוק, והחליט על שביתה כללית מחר ( יום ב׳) ברשויות המקומיות.

גבעת שמואל כחלק מהשלטון המקומי, מצטרפת לשביתה זו ובמסגרתה:
▪︎ לא יתקיימו מחר לימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודי ובתיכונים, למעט החינוך המיוחד והבגרויות שיתקיימו כמתוכנן.
▪︎ החינוך הבלתי פורמלי – צהרונים וחוגים, יפעלו כרגיל.

תושבים יקרים, חוק זה פוגע קודם כל בנו התושבים ובאיכות חיינו ואנו נמשיך לפעול על מנת שתוכלו לקבל את כלל השירותים העירוניים ברמה המיטבית כפי שהיה עד כה.
בתקווה שימצא פתרון מהיר ונוכל לקיים את שגרת חיינו כרגיל.