Site icon מקומונט גבעת שמואל

בעקבות חשיפת אירועי האלימות בגנים: העירייה תציב מצלמות במבני ציבור הפועלים כפעוטונים ומעונות יום פרטיים

שנת הלימודים תש”פ תיפתח בעוד כחודש ובעיריית גבעת שמואל החליטו שלא לחכות להסדרת הפיקוח על הפעוטונים הפרטיים. בעקבות האירועים האחרונים בפעוטונים ובמעונות ברחבי הארץ, החליטה עיריית גבעת שמואל לנקוט יוזמה להתקנת כ-60 מצלמות במבני העירייה המשמשים כפעוטונים ומעונות יום לילדים בגילאים 0-3.

המצלמות יפעלו עם תחילת שנת הלימודים הקרובה וישמשו את העירייה ואת הגורמים המקצועיים והביטחוניים בעת חרום או בעת אירוע חריג. עלות ההשקעה  של התקנת המצלמות בכל הגנים נאמדת בכ-75,000 ₪ ואותה תממן העירייה ללא השתתפות ההורים או הגנים.

מהעירייה נמסר עוד כי הם בוחנים כל העת את מערך ההשגחה והפיקוח על הפעוטונים וגני הילדים בעיר ורואים בנושא זה חשיבות רבה “לעירייה מערך של אנשי מקצוע מעולים, הפועלים בנושא זה עם משרד החינוך באופן צמוד ומקצועי לאורך השנה” אמרה מנהלת אגף החינוך, אתי דהן והוסיפה “בכוונתנו לפעול בכלים העירוניים העומדים לרשותנו כדי ליזום סדרת מפגשי העשרה, הדרכות והכשרות לכל צוותי החינוך בעיר ולקיים שיח פדגוגי בליווי אנשי מקצוע רלבנטיים לאורך השנה, בשיתוף וועדי ההורים וגורמי חינוך מקצועיים”.

אילוסטרציה. צילום: ג’ושוע דיוויס, U.S. Naval Forces

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני: “למרות שעל פי החוק הקיים, אין ביכולתה ואין זה ומתפקידה של העירייה לאכוף את הפיקוח על מעונות שאינם בפיקוח ממשלתי, בכוונתו כרשות מקומית לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להמשיך להבטיח את ביטחונם ושלומם של ילדינו. אין ספק כי עצם הצבת המצלמות, תוכל להוות גורם הרתעה, שיגביר את תחושת הביטחון של ההורים והילדים בגנים אלו אולם, אני קורא גם להורים להמשיך לגלות ערנות ולהיות מעורבים וקשובים למתרחש  בפעוטונים ובמעונות היום הפרטיים, כדי להבטיח את שלומם של היקר לנו מכל”.