Site icon מקומונט גבעת שמואל

יוסי ברודני ביטל את תפילת יום כיפור המסורתית בגבעת שמואל – בעקבות לחץ של חברי מפלגתו

יום כיפור. צילום: unsplash

כמדי שנה וכפי שנעשה בערים רבות בישראל ארגנו בסניף חב”ד המקומי תפילות יום כיפור פתוחות לציבור המסורתי והחילוני שמעוניין להתפלל ביום הקדוש אך לעיתים לא מרגיש בנוח מספיק להגיע להתפלל בבית הכנסת.

בפרסומים שהופצו בין תושבי רמת אילן פורסם כי תפילות כל נדרי ונעילה פתוחות לציבור הרחב המעוניין בכך ייערכו במגרש הכדורסל של בי”ס בן גוריון.

אלא שלא כולם אהבו את ה”הדתה”. בפוסט שפרסמה רותי לביא בן אשר בקבוצת תושבי רמת אילן היא כתבה: “לא נסכים שבית הספר החילוני בשכונה יהפוך למקום תפילה! חב”ד היא תנועה מיסיונרית גזענית ותומכת הפיכה… תשאירו לשכונה את הליברליות שלה!”.

בי”ס בן גוריון, גבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בפוסט תייגה התושבת את הרשימות החילוניות מהן ציפתה לסיוע – גש מחוברים, יחד של רונית לב ואת סיעת ראש העיר יוסי ברודני. ואכן זכתה לתגובה מיידית.

חבר רשימתה של רונית לב אבי קלמה ארגן מיד הפגנת מחאה על כך שתערך תפילת יום כיפור בגבעת שמואל מול ביתו של ראש העיר ועוד בטרם התקבצו המוחים ה”ליברליים” כבר עדכנה מירב שולנר – מספר 2 ברשימה של יוסי ברודני – על כך שלאחר שיחה על ראש העיר “המניין שהיה אמור להתקיים במגרש הספורט יבוטל”.

כמובן שגם הקרב על ליבו של הציבור החילוני בגבעת שמואל אינו חף ממלחמות קרדיט ובהמשך ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ הוסיף והתגאה גם משה מרר נציג חופש-יש עתיד במועצת העיר הנוכחית ומספר 2 ברשימתה של רונית לב כי הוא זה ש”אחראי” לביטול המניין – “כבר לפני שעתיים שיכנעתי אותו (את יוסי ברודני; א”ט). כדי שלא יהיו מלחמות אחים”.