Site icon מקומונט גבעת שמואל

בעקבות לחץ של חבר המועצה ובשל האירועים האחרונים – העירייה תציב שמירה בסניפי תנועות הנוער

תחילתו של הארוע כבר לפני מספר חודשים כשכמעט מדי שבת החלו נערים שונים, אשר אינם מחניכי בני עקיבא, לפקוד את סניף תנועת הנוער ולהתעמר ולאיים כל החניכים, המדריכים וגם על קומונרית הסניף.

בתקופת חודש ארגון העלה חבר מועצת העיר הצעה לסדר להציב שמירה או לכל הפחות להגביר את תדירות הסיורים של השיטור העירוני אך ראש העיר דחה את הבקשה מהסיבה שאין צורך בדבר. למחרת, גיבש לנצ’נר קבוצת הורים שהתנדבה לסייע ומדי ערב חלקו בתורנות הורי הסניף במטרה להוות גורם מרתיע מחד, וכזה שיידע לתת מענה לכל אירוע – פח”עי או עברייני – באופן מהיר.

בשבועות האחרונים התגברו מעשי האלימות מחוץ לסניף כשהשיא, היה תקיפה אלימה של קומונרית הסניף לפני מספר שבועות אשר לבקשת תנועת בני עקיבא בשיתוף עם גורמי העירייה הושתקה.

חניכי בני עקיבא גבעת שמואל (ארכיון). צילום: דוברות בני עקיבא

בסוף השבוע חזרו הנערים לסניף והפעם ירו אל עבר חניכים ברובה אוויר ואף פגעו בכמה מהם. הנושא שוב הגיע לאוזניו של לנצ’נר שהחל לגייס הורים מתנדבים לשמירה בסניף כפי שנעשה בחודש הארגון, אלא שהפעם – אולי כשריח הבחירות המוניציפליות ומועמדותו של לנצ’נר לראשות העיר כבר באוויר – שמעו בעירייה על ההתארגנות הפרטית והחלו לפעול באופן רשמי.

בהודעה משותפת שהוציא ראש העיר יחד עם תנועת בני עקיבא נאמר כי “עיריית גבעת שמואל ותנועת בני עקיבא, רואות בחומרה רבה ארועים מסוג זה ופועלות יחד על מנת להבטיח שארועים חמורים מסוג לא ישנו בעתיד. בישיבה שכינס ראש העיר ביום ראשון בבוקר עם הגורמים הרלבנטיים, הוחלט להרחיב את האבטחה בסניף גם בשבתות הבאות ובאמצע השבוע ולהציב מצלמות נוספות באזור.

“לבקשת העירייה, משטרת ישראל מעורבת וחוקרת את הארוע ופועלת בנחישות, על מנת להמשיך לשמור את הסדר ולהבטיח את שלומם ובטחונם האישי של החניכים וצוות ההדרכה.”