Site icon מקומונט גבעת שמואל

בפתחון לב מסבירים: כך תוכלו לסייע בחגים למי שאין לו ארוחת חג חמה

מצב העוני בישראל הולך ומחמיר משנה לשנה. זו הסיבה שהעמותה דואגת להזמנת ולהכנת סלי מזון לנזקקים.

העלייה בעוני בשנה האחרונה

מגפת הקורונה תרמה רבות להעלאת שיעורי העוני בישראל. משפחות נורמטיביות רבות נקלעו למצבי מצוקה כספיים שהותירו אותם ללא יכולת לרכוש מזון אלמנטרי להם ולילדיהם. לאור העובדה שהיו סגרים לרבים מהם לא היו הכנסות עקב סיבות שונות ולא היו זכאים לקבלת חל”ת. המשפחות הללו נתמכות היום על ידי העמותה שדואגת להם לסלי מזון, הכוללים את כל סוגי המזון הבסיסיים וזאת לאורך כל השנה.

בחגים הצורך הזה עולה באופן טבעי ולכן יש צורך בקבלת תרומות כדי שאפשר יהיה להמשיך ולהכין את ארוחת חג חמה למשפחות הנזקקות הללו.

העברת תרומות עבור ארוחת חג חמה

אנשים פרטיים ואנשי עסקים ערים לצורך בהעברת תרומות ולכן הם נרתמים לעזרה. כל אדם פרטי מעביר לעמותה את הסכום שהוא יכול ורוצה לתרום בהתאם ליכולות שלו.

אנשי עסקים וגופים קטנים וגדולים במשק מקבלים החלטה לקראת החגים מהו הסכום המקסימלי שהם מעוניינים ויכולים לתרום ובהתאם לכך מבצעים את העברת הכספים.

תרומה על פי סעיף 46

כל תרומה למטרה זו מאפשרת לתורם להזדכות ממס על חלק מהתרומה וזאת כיוון שלעמותה קיים אישור תקף מטעם רשם העמותות על פי סעיף 46 לחוק. העסקים מגישים את הקבלה המקורית על גובה התרומה במסגרת הדוח השנתי למס הכנסה וכך מממשים את זכותם להכרה במס.

הכנה של מנות חמות

בידי העמותה נמצאות רשימות מפורטות של משפחות אשר הוכרו על ידי מחלקות הרווחה בערים השונות ובהתאם לכך כל משפחה מקבלת את כמות המנות החמות לסעודת ערב החג ולימי החג. בהתאם לסך הכספים שמצטברים בעמותה, אפשר להכין את הכמות הנדרשת של מנות האוכל ולהעביר אותן במועד לכל אחת מהמשפחות. לא אחת מדובר במשפחות שלאורך ימים רבים לא אכלו אוכל מבושל חם כמו עוף או ירקות מבושלים, כיוון שאין להם כספים עבור מטרה זו.

תמונה: pexels

איסוף תרומות לקראת החג

לקראת החג מתנדבי העמותה מדרבנים גופים שונים במשק לתרום כספים, כדי שאפשר יהיה לספק את כל הכמות הנדרשת. רבים מהם מקבלים מידע לגבי כמות המשפחות שעבורן נדרש שירות זה וזאת כדי שלא ייחסר אוכל חם לאף משפחה ברחבי הארץ. תרומות למטרה זו הן מצווה גדולה ולכן ההיענות בדרך כלל היא גבוהה.