Site icon מקומונט גבעת שמואל

בקרוב: הארנונה שלכם מתייקרת

משרד הפנים פרסם היום את שיעור העלאת הארנונה האוטומטי שיחול על הרשויות בכל הארץ. הבשורה הרעה: בשנת 2020 שיעור ההתייקרות יהיה חד במיוחד – 2.58%. הבשורה הטובה: בשנת 2019 ביקשה גבעת שמואל אישור ממשרד הפנים שלא להעלות את הארנונה, אולי גם ב-2020?

משרד הפנים הודיע היום על תוכניתו לייקר את תשלומי הארנונה בשיעור חד בשנת המס 2020. לפי פרסומי המשרד, מדובר בעלייה של 2.58%, השיעור הגבוה ביותר לעליית מחירים מאז 2014.

לשם השוואה בשנה שעברה נרשמה עלייה ארצית של 0.32% בלבד. אמנם מדובר במספרים קטנים וכביכול זניחים יחסית, של עשרות או מאות שקלים בלבד, על פני שנה שלמה – בהתאם לגודל הדירה אך בראייה ארוכת טווח מדובר בסכומים בלתי מבוטלים.

מבדיקה שערכנו עולה כי בעשור האחרון התייקרה הארנונה בכ-25%, וזאת ללא קשר לאפשרות שיש לכל עיר להעלות את גובה הארנונה אף מעט יותר מעבר להעלאה האוטומטית.

במשרד המפנים מסבירים את העלייה: “מדי שנה מתעדכנת הארנונה על פי 2 המדדים הקבועים בחוק. מדי שנה ב20/5 מתעדכן שיעור עדכון הארנונה. המסמך מועבר לגזברי הרשויות המקומיות לעדכון הארנונה לשנה הבאה. שני המדדים הם אלה שמשפיעים באופן ניכר על הוצאות הרשויות המקומיות – כמו השכר הציבורי ומדד המחירים.”

שוב הארנונה מתייקרת. צילום: מקומונט גבעת שמואל