Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברודני:”המועצה צריכה לבנות מתקציבה קיר אקוסטי בין גהה לגיורא”

לקראת ישיבת המועצה הקרובה הגיש חבר מועצת עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, הצעה לסדר,  לפיה עיריית גבעת שמואל תיבנה מתקציבה, כפעולת חירום, את הקיר האקוסטי שיחצוץ בין כביש גהה לבתי התושבים בשכונת גיורא.

ההחלטה בנושא התקבלה לאחר הפגנת מחאה של תושבים שהתקיימה במקום ולישיבה שקיים ברודני השבוע עם ועד הפעולה של תנועת – "מהפך בגבעה", תושבי שכונת גיורא, שעודדו אותו לבצע מהלך זה.

יצויין כי מזה כשנתיים פועלים תושבי שכונת גיורא, המונה מאות תושבים, למציאת פיתרון למפגע הרעש וזיהום האוויר, מהם הם סובלים, זאת בשל עומסי התנועה ההולכים וגדלים על כביש גהה, העובר בסמוך לבתי השכונה. מדובר בערכי רעש חריגים, שנמדדו ע"י המשרד להגנת הסביבה (69.7 דציבלים) וכן בזיהום אויר, שמהווים גורמי סיכון חמורים לבריאותם של תושבי השכונה ובעיקר לילדים ולמבוגרים. מפגעי רעש וזיהום, אם כי במינון נמוך יותר, הם מנת חלקם של מאות משפחות נוספות שבתיהם גובלים בהמשך הכביש.

מאירה סרוסי, חברת ועד הפעולה של תנועת "מהפך בגבעה", טוענת כי החיים של תושבי השכונה, ובפרט של אלה הגרים בצמוד לכביש הפכו לבלתי נסבלים והתנועה הבלתי פוסקת של כלי הרכב על כביש גהה בימי החג וחול המועד הגדישו את הסאה וגרמו להתמרמרות קשה של התושבים.

תושבת נוספת בשכונה, סימה הלל, אומרת כי בנוסף לזיהום והרעש מהכביש, ההזנחה הקשה של השכונה גורמת לה להיראות כמו המעברות של פעם.

חברים נוספים בוועד הפעולה של השכונה: רוני עובד, מרדכי (יאיא) פרי ועוזי אלבז.

לדעת ברודני הפיתרון, גם אם לא המושלם לבעיה, הינו קיר אקוסטי, כפי שהוקם בצידו המערבי של הכביש, עבור תושבי בני ברק. מכיוון שבניית הקיר אינה מתקדמת, ומתוך רצון לשמור על בריאותם ואיכות חייהם של תושבי שכונת גיורא, טוען ברודני כי על העירייה לקחת על עצמה, כפעולת חירום, את הקמת הקיר האקוסטי במהלך דו שלבי. בשלב ראשון ייבנה הקטע הבעייתי ביותר, באורך של – 200 מטר ובשלב שני ובמקביל תפתח העירייה בקמפיין ציבורי מול מקבלי ההחלטות ותנקוט בכל דרך משפטית – חוקית אפשרית כדי שחברה הלאומית לדרכים תשלים את הבנייה לכל אורך הדרך המקבילה לבתי היישוב וכדי לקבל בחזרה את הכסף עבור עבודות החירום שבוצעו.

ברודני מציע כי העירייה תקצה בשלב ראשון את המימון הנדרש בסך של 800 אלף ש"ח לשם תכנון ובניית הקיר האקוסטי בין שכונת גיורא לכביש גהה, כאשר המקורות התקציביים, הם באמצעות תב"ר על הסכום הנ"ל מקרנות הרשות וממקורות חיצוניים ככל שיהיו.

ברודני אמר היום כי הוא רוצה להאמין כי עקב חומרת הבעיה תכונס ישיבת מועצת העיר בהקדם ויתאפשר לו לעלות את הצעתו. עוד מציע ברודני כי חברי המועצה ייצאו לסיור בשטח ויעמדו מקרוב על סיבלם של התושבים לפני שיקבלו החלטה.