Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברודני בשעת סיפור לילדי כיתות א’ בצל הקורונה

כמידי שנה, עם כניסתם של ילדי כיתה א’ לראשונה בשערי בתי הספר בעיר, ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, מבקר בבתי הספר השונים בעיר, נפגש עם התלמידים הרכים ומקריא להם סיפור באהבה ובהתרגשות רבה. גם בשנת הקורונה, בכפוף לזהירות המתבקשת, המסורת נשמרה. ברודני: “בכל פעם שאני מקריא לילדים סיפור, אני מתרגש איתם מחדש”

ימים אלו מורכבים ומאתגרים עבור תושבים רבים, הנאלצים לשהות בביתם זמן ממושך עם ילדיהם בשל מגבלות הקורונה.  אולם, במיוחד בתקופה רגישה זו, החליטו בעיריית גבעת שמואל, להמשיך לשמור על מסורת זו של הקראת סיפור לילדי כיתה א’, “מתוך אהבה ואמונה גדולה שאת אהבת הקריאה יש להנחיל לדור הצעיר בכל דרך”.

ראש העיר ברודני בחר השנה לפגוש את ילדי העיר ולהקריא  להם סיפור באופן קצת שונה מהרגיל. הוא הקליט עבורם את הסיפור בווידאו באופן אישי ומיוחד עם הנפשות ואיורים, שהעניקו לילדים חווית קריאה מהנה ומשעשעת.

הסיפור שנבחר הוא מתוך הספר “חגיגה בגינה”, המתאר בהאנשה רבה את המפגש של הילדים הקטנים עם עצי ארץ ישראל. כמיטב המסורת, גם השנה קיבלו התלמידים את הספר כשי מהעירייה עם דף הקדשה מנוקד, כיאה לתלמידי כיתות א’. הספר חולק לילדים בעזרת תלמידי כיתות ה’-ו’ בעיר, שששמחו להירתם למשימה חשובה זו וחילקו לכל ילדי כיתות א’ את הספר עד לפתח ביתם.

“לקריאת ספרים בגיל הצעיר, חשיבות רבה. היא מעשירה את אוצר המילים ומשפרת את הכתיבה והקריאה של הילדים, מעודדת סקרנות ומפתחת הרגלי קריאה טובים” הדגיש ברודני את החשיבות שהוא נותן ללימוד השפה העברית את ילדי גבעת שמואל. “בכל פעם שאני מקריא לילדים סיפור, אני מתרגש איתם מחדש. בכוונתי להמשיך במסורת חשובה זו לעידוד הקריאה של הדור הצעיר והנפלא שגדל בעיר שלנו. אני מאחל להורים היקרים ובעיקר לילדים המקסימים, שנחזור במהרה לשגרת חיינו הרגילה בבריאות איתנה”.

ראש העיר ברודני מקריא סיפור לילדי כיתות א’. צילום: באדיבות דוברות העירייה.
תלמידי כיתות ג’ בחלוקת הספרים לביתם של ילדי כיתות א’. צילום: דוברות גבעת שמואל