Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברודני הצטרף למכתב ראשי הרשויות נגד הקואליציה: “לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת”

בנימין נתניהו. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

170 ראשי רשויות מקומיות מכל הארץ שלחו לראש הממשלה נתניהו מכתב בו הם טוענים שהסיכומים אותם קיבלה הקואליציה פוגעים באוטונומיה של הרשויות, מטילים עליהן נטל עצום וגורמים להעדפת חרדים על חשבון כלל הציבור. בין החותמים גם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני.

170 ראשי רשויות מקומיות שלחו היום (א’) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ושר החינוך יואב קיש בו הם מאשימים שהסיכומים בהסכמים הקואליציוניים פוגעים באוטונומיה של הרשויות, מטילים נטל עצום על הרשויות, גורמים להעדפת החרדים ויביאו לבניית מוסדות חרדים על חשבון החינוך הממלכתי.

על המכתב, כצפוי, חתומים ראש עיריית ת”א-יפו רון חולדאי, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן ועוד אך בולטים בהעדרם ראשי הערים החרדיות והמעורבות דוגמת עליזה בלוך מבית שמש ומשה ליאון מירושלים, שלא הצטרפו ליוזמה התוקפת את קואליציית נתניהו.

הצטרף למכתב ראשי הרשויות נגד צעדי הקואליציה. ברודני ונתניהו. צילום: דוברות

מי שכן הצטרף למכתב הוא ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, שבבחירות האחרונות התמודד לכנסת ברשימתה של איילת שקד, תוך הבטחה לבוחריהם שיתמכו בקואליציה עתידית שתכלול את ההרכב הנוכחי – ליכוד, חרדים, וציונות דתית.
כזכור, רשימתם של שקד וברודני לא זכתה לתמיכה מספקת מהציבור, ולא עברה את אחוז החסימה – מה שאילץ את ברודני להישאר בתפקידו בראשות העיר ולהמשיך לנהל את ענייניה מלשכתו ברחוב בן גוריון ולא מהכנסת.

“אנו מתנגדים נחרצות להרחבת ‘חוק נהרי’, המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוסדות חינוך רשמיים בתחומיהן”, נכתב במכתב. “חוק נהרי מלכתחילה סותר את עקרון היסוד של אי מעורבות השלטון המקומי בנושא חינוך במערכת החינוך הלא רשמית. הכרה במוסדות החינוך שאינם רשמיים ומוסדות פטור נעשית על ידי המדינה, ועל כן המדינה היא שצריכה לתקצב מוסדות אלו. לא נסכים להשתת נטל מימוני עצום זה על הרשויות המקומיות, הנדרשות לממן מתקציביהן השוטפים את שירותי החינוך הרשמיים בתחומיהן”.

לקריאת המכתב המלא – לחצו כאן