Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברודני מזהיר: “גשר קוקה קולה יהפוך לפקק של המדינה”

מסוף אוטובוסים חדש צפוי להיבנות בשטחה של בני ברק, בצמוד לכביש 4 ולמפעל קוקה קולה • ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני מזהיר: “חוכמת חלם והתנהלות לא מקצועית של משרד התחבורה”

כפי שנחשף במקומונט גבעת שמואל כבר לפני יותר משנה, מסוף אוטובוסים חדש שצפוי להיבנות בשטחה של בני ברק, בצמוד לכביש 4 ולמפעל קוקה קולה, מצית קרב של ממש בין עיריית גבעת שמואל למשרד התחבורה. מדובר בפרויקט שייבנה על מגרש בבני ברק בשטח של 12.3 דונם שייעודו היה עד לאחרונה ציבורי, כשעליו היו אמורים להיבנות מבני ציבור.

לפי התוכנית – בתכנון האדריכל עדן בר – במקום ייבנה מבנה בן שלוש קומות בשטח של 12.25 אלף מ”ר. המבנה יכלול קומת מרתף שתשמש את העירייה, כאשר קומת הקרקע תכלול מסחר ומשרדים ובשאר הבניין יפעל מסוף אוטובוסים. בין היתר, יתאפשר חיבור של המסוף החדש לקו המטרו M2, שאמור לעבור בקרבת מקום.

מי שמתנגדת נחרצות לתוכנית היא עיריית גבעת שמואל אשר טוענת כי מסוף האוטובוסים הינו חשוב, אך מיקומו בתוך לולאת מחלף תייצר כשל נוסף במחלף עמוס ופקוק כך שגם הרכבים הפרטיים וגם האוטובוסים יפגעו מכך.

גם משרד התחבורה טוען שיש כשלים, אולם הוא סבור כי אין ברירה היות ואין מיקום אחר להקמת המסוף. “ככה מתכננים היום במדינת ישראל. מאשרים תכנון קלוקל כשכולם מודים שהוא כולל אילוצים רבים וכשמבינים באיחור רב את הטעות, מתחילים לחשוב היכן טעינו” מסביר ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני.

הפקק הקבוע בגשר קוקה קולה. בעתיד המצב יהיה חמור שבעתיים.

יש לציין כי עיריית גבעת שמואל הציעה ארבע חלופות למיקום המסוף – כולן בזיקה ישירה לצירים ראשיים וקרובות מאוד לבני ברק, אולם משרד התחבורה פסל את כולן ללא כל בדיקה מעמיקה.

בשיחה עם מקומונט גבעת שמואל הסביר ברודני: “שטח המגרש קטן מאוד, כך שלא מאפשר בתוכו דרכי גישה ולכן המסוף מסתמך על הכבישים המקיפים אותו כדי לאפשר לאוטובוסים להיכנס אליו ולעבור בין המפלסים השונים. הכבישים האלו הם דרכי היציאה והכניסה לערים בני ברק וגבעת שמואל. כשל בכבישים אלו, יגרמו לחסימת התנועה בשתי הערים”.

סכנת חיים להולכי הרגל

“כבר היום קיימת מדרכה ברוחב 1.5 מ’ ורק בצד אחד. המסוף לא מרחיב את זכות הדרך והרחבת המדרכות לא תתאפשר. אין שבילי אופניים ואין מקום לתכנן אותם בסביבת המסוף כך שאפשר לדמיין את הקטסטרופה- מדרכה ברוחב 2 מ’ בקושי תצטרך לארח גם רוכבי אופניים, גם אלפי הולכי רגל שמגיעים למסוף או למסחר או לאירועים. את המדרכה יקטעו כל כמה מ’ כניסות ויציאות למסוף של אוטובוסים שאין להם שדה ראיה כלל- זהו תכנון רע שדגל שחור מתנוסס עליו!! מישהו צריך לבדוק איך מאשרים תכנית כזו ומה המניעים” מסביר ברודני.

חוסר תיאום בין גופי התכנון וסכנת חיים להולכי הרגל. גשר קוקה קולה, השבוע.

החמור מכל הוא חוסר התיאום הקיים במשרד התחבורה. זרוע אחת מאשרת מסוף ואילו זרוע אחרת עמלה על תכנון של שדרוג כביש 4. מחלף גבעת שמואל הוא המחלף המורכב ביותר לטיפול בקטע שבין גן רווה למורשה. 13 חלופות שונות בחנו איך ניתן לשדרג את המחלף כך שתתאפשר עליו נסיעה מהירה לתחבורה ציבורית והכניסות לערים יתפקדו. חלופה אחת בלבד נמצאה ישימה, חלופה המרחיבה את הגשר דרומה בשטח של חלק מהמסוף. בניית המסוף תסכל גם את חלופה זו. איך שמים צורך ארצי לשדרוג כביש 4 בתחתית סדר העדיפויות ומקדמים את המסוף על חשבונו כשיש חלופות אחרות??

“אני סבור כי החורים שהתגלו בתכנון במהלך הדיון בהתנגדויות, הולכים וגדלים ככל שמתעמקים בתכנון ואינם מקבלים מענה בחוות הדעת של משרד התחבורה. התכנון המוצע יפגע קשות בכניסה לעיר בני ברק ובכבישים הסובבים אותה – בכביש 4, בתחבורה הציבורית, באמינות הנוסעים בתחבורה ציבורית, בהולכי הרגל ובבטיחותם, וכן בתכנון העתידי של שדרוג כביש 4 שהכרחי ברמה ארצית. פגיעה בכל אחד מהמרכיבים האלו תגרום  לפגיעה ישירה בתושבי גבעת שמואל והסביבה כולה” מסכם ברודני.