Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברודני עולה להתקפה. תוקף את דבריו של יו”ר הבית היהודי: “לשר החינוך זכויות רבות, אך אינני מקבל את התבטאויותיו”

שר החינוך הרב רפי פרץ. צילום: מערכת מקומונט גבעת שמואל

כמו רבים, גם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני קרא בסוף השבוע האחרון את הראיון מעורר המחלוקת של שר החינוך הרב רפי פרץ ושמע ממנו התבטאויות לא מקובלות בעיקר כנגד הקהילה הלהט”בית ובנושאים אחרים. עתה מגיב ראש העיר, בן הציונות הדתית, לדבריו של יו”ר הבית היהודי.

ידיעות אחרונות פרסם בשבת האחרונה במוסף שבע ימים ראיון מורחב עם יו”ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בו התבטא הרב פרץ במספר אמירות שאינן מקובלות בשיח הציבורי, ושעוררו ביקורת קשה על דבריו מכיוונים רבים.

החל מאתמול אנו שומעים גינויים רחבים לדברים מפוליטקאים, דמויות מפתח וראשי ערים בכל הארץ, אך התייחסותו של ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני היא חריגה בעיקר בשל היותו בן הציונות הדתית, המזוהה עם מפלגת הבית היהודי בראשה עומד פרץ.

נדגיש כי כבר שנים ארוכות שברודני אינו פעיל בשורות המפדל-הבית היהודי, ותומך דווקא בתנועת הליכוד, אך בכל זאת, לדבריו משקל רב והם בוודאי צפויים לגרור תגובות נוספות בהמשך.

כאמור, לאור הדברים אותם אמר הרב פרץ בראיון אמר ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני כי “לשר החינוך הרב פרץ זכויות רבות, אולם אינני מקבל את התבטאויותיו כפי שהתפרסמו בעיתונות בסוף השבוע.”

רה”ע ברודני ושר החינוך הרב פרץ בגבעת שמואל (ארכיון). צילום: צילום: ועד ההורים המרכזי

ברודני התייחס גם באופן ישיר לדבריו של פרץ לגבי “בחירותיהם” של להט”ב, בציבור הישראלי בכלל, ובמערכת החינוך בפרט, והוסיף כי “כבוד האדם ואהבת הזולת הינם ערכים חשובים במערכת החינוך שלנו ובעירנו, גבעת שמואל הדוגלת בשוויון, בכבוד ובקבלת האחר. אנו מאמינים כי ו”אהבת לרעך כמוך”, כולל את כולם ללא הבדל גזע ומין וכי יש לאפשר לכל אדם באשר הוא לחיות את חייו – כאזרח וכתושב שווה זכויות בהתאם לאמונתו ומצפונו”.

בסיכום דבריו ניסה ברודני לצנן את המחלוקות בציבור ואמר: “דווקא בימים מתוחים אלו, אני קורא לכולם לנהוג בסובלנות ובהערכה הדדית איש כלפי רעהו ולפעול יחדיו לאחדות ולקרוב לבבות”.