Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברוך דיין האמת: נפטרה החוקרת והמרצה ד”ר שלי גולדברג ז”ל

ד”ר שלי גולדברג, חוקרת ומרצה ודמות מוכרת מאוד בקרב תושבי גבעת שמואל, נלקחה אמש לבית עולמה לאחר מאבק במחלה ממושכת. מטעם מכון רוטנברג בו נמנתה על אנשי הסגל המרכזיים נמסר: “ד”ר שלי גולדברג הייתה מרצה דגולה, אישיות יוצאת דופן ושותפה יקרה לדרך”. יהי זכרה ברוך.

ד”ר של גולדברג היתה חוקרת ומרצה בתחום הפילוסופיה היהודית במוסדות אקדמיים שונים ובעלת תואר שלישי בחוג לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בר-אילן, תואר שני בחוג לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בר-אילן ותואר ראשון בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב.

ד”ר שלי גולדברג ז”ל

ד”ר גולדברג היתה שותפה במספר מיזמים אקדמיים ומחקריים בין היתר שימשה כמרצה במכון רוטנברג, העוסק בקידום והפצה של מודל לפסיכולוגיה יהודית, ככלי תרפויטי בעל עוצמה וכתפיסה קהילתית חינוכית כוללת של החברה.

מטעם מכון רוטנברג נמסר: “אנו משתתפים בצער על פטירתה של ד”ר שלי גולדברג ידידת המכון, שהייתה מרצה דגולה, אישיות יוצאת דופן ושותפה יקרה לדרך. אנו שולחים תנחומים לכל המשפחה היקרה.”

במודעת האבל שפרסמו במכון, בחרו להביא מעט מדבריה, המשקפים, לדבריהם, את אישיותה:

“הצמצום מאפשר לאדם לברוא את עצמיותו ולהרחיב את פנימיותו, זהו חלק מתפיסת העולם החסידית. הצמצום מתוך מודעות, כשאתה הופך את עצמך לכלי, מצמצם את עצמך ומפנה מקום לזולת, פועל בצורה אלטרצנטרית ( במינוח הרוטנברגי), רק בדרך כזאת ניתן להגיע לאני העצמי. הצמצום האלטרצנטרי  הוא חשיפה בתהליך של דיאלוג ומודעות וכיבוש יצר ע”י כלים טיפוליים, של האני הפנימי שלי בחיי יום יום”

“ד”ר שלי גולדברג רוממה את תורת הצמצום של פרופ רוטנברג לרמות גבוהות וגם אישיות ופנימיות, ואף חקרה וכתבה יחד אתו.” סיכמו אנשי צוות המכון.

ד”ר שלי גולדברג ז”ל: