Site icon מקומונט גבעת שמואל

ברוך דיין האמת: נפטר הרב הראשי של גבעת שמואל אלעזר אלבז זצ”ל

בדקות האחרונות השיב את נשמתו ליוצרו הרה”ג הרב אלעזר אלבז זצ”ל רבה של גבעת שמואל ב-47 השנים האחרונות. הרב היה חולה מאוד בשנים האחרונות.

הרב אלעזר אלבז זצ”ל, נולד בשנת 1936 באלג׳יר, עלה לארץ בשנת 1956, למד ב”אם הישיבות התיכוניות” בכפר הרוא”ה אצל הרב משה צבי נריה זצ”ל ולאחר מכן שימש כמורה חייל בישובים בצפון, למד בישיבת מרכז הרב אצל הרב צבי יהודה הכהן קוק. לאחר נישואיו התחיל בפעילות עם נוער בגבעת שמואל ובשנת תשל״ה התמנה לרב העיר, אז עדיין מועצה מקומית, גבעת שמואל.

תושבת גבעת שמואל ח”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) ספדה לרב אלבז: “ברוך דיין האמת. צער רב לקבל את הבשורה הקשה על פטירתו של רב העיר גבעת שמואל, הרב אלעזר אלבז זצ”ל. הרב בשנות פעילותו הרבות קירב רחוקים ופעל להגדלת קרנה של התורה בעיר. יהי זכרו ברוך”.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, ספד לרב ואמר: “קיבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו של הרה״ג הרב אלעזר אלבז זצ״ל, רבה הראשי של העיר גבעת שמואל. הרב אלבז היה איש מלא וגדוש בהכרת התורה וההלכה. הוא היה בעל חסד גדול, אהוב על הבריות ומקרבן לתורה. הוא כיהן בתפקידו זה כרב העיר במהלך 47 השנים האחרונות ועשה זאת בענווה ובמאור פנים. רבים היו מבקשים להתייעץ עימו ולהתברך על ידיו. דמותו היוותה מקור רוחני עבור כלל תושבי העיר ובשם כולם, אני מוסר את תנחומי למשפחה היקרה ומברך את אשתו הרבנית נצחיה בבריאות ובאריכות ימים”

חבר מועצת העיר גל לנצ’נר ספד לרב הראשי של גבעת שמואל: “רב גדול הסתלק מן העולם. איש צנוע שכל מעיניו היו אהבת התורה והאדם. כל עוד כוחו ובריאותו איפשרו לו זאת, תמיד היה מקפיד לפקוד את תושבי גבעת שמואל, לדרוש בשלומם ולקרב את לבבותיהם. יהי זכרו ברוך”.

הרב אלעזר אלבז זצ”ל. צילום: צילום מסך, יוטיוביו”ר ש”ס בגבעת שמואל, משה קייקוב מסר: “הכרתי את הרב אלבז הכרות אישית, והוא אף היה סנדק של הבן שלי יואב. הרב אלבז היה אדם ענו וצנוע שלא היו לו שונאים. לא ראיתי אותו מעולם מרים קול על שום אדם, כל דבריו היו בנחת וברוגע ואף על פי כן, ניהל את ענייני הדת והכשרות בעיר ביד רמה, אך בעדינות שאיפיינה אותו.”

עוד סיפר קייקוב בגעגוע איך היה מגיע מביתו בבני ברק ברגל בשבתות ובחגים לבתי הכנסת ברחבי העיר כדי להעביר דרשות על אף גילו המתקדם ועל הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין הרב הראשי האשכנזי הרב זינגר ז”ל שנפטר לפני שנים אחדות. היתה ביניהם חברות משך עשרות שנים, וביחד הובילו את צרכי הדת בעיר. הוא יחסר לי מאוד. חבל על דאבדין ולא משתכחין”.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מסר גם הוא הודעת תנחומים: “קבלתי בצער רב, את הידיעה על הסתלקותו של ידידנו הרב הגאון הרב אלעזר אלבז זצ״ל רב העיר גבעת שמול, הרב עמד על משמר הרבנות והכשרות בגבעת שמואל במשך עשרות בשנים תוך שהוא עומד ומרביץ תורה ויראה וקירב את ישראל לאביהם שבשמים ודמותו הקרינה תורה ויראה על כלל תושבי העיר גבעת שמואל, עולם הרבנות יחסר בהליכתו. תנחומי למשפחתו ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים”

יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי ספד: “בצער רב קיבלתי את הבשורה המעציבה על פטירתו הפתאומית של הגאון הרב אלעזר אלבז זצ”ל רבה של העיר גבעת שמואל. המנוח הצדיק מוותיקי העיר גבעת שמואל פעל כל חייו לביצור חומות הדת והכשרות בעיר, קירב את העולים ופעל להגדלת והרבצת התורה במסירות נפש עשרות בשנים.”