Site icon מקומונט גבעת שמואל

בריכות ביתיות – כיצד לתכנן בניית בריכה ביתית?

בריכת שחיה פרטית
בריכת שחיה פרטית. צילום: Pixabay

מעוניינים להגשים חלום ולבנות בריכת שחייה בחצר הבית? אילו הכנות ואישורים נדרשים לצורך התקנת בריכה ביתית? מה חשוב לדעת על תהליך התכנון של בריכת שחייה ביתית?

בעבר הלא רחוק רק בני העשירון העליון יכלו לתכנן ולהקים בריכה ביתית בחצר ביתם, אך כיום המחירים ירדו בצורה משמעותית, ובמחיר שווה לכל כיס גם אתם יכולים להגשים את החלום וליהנות מבריכה פרטית בחצר הבית.

כאשר מתחילים לתכנן את הבריכה לחצר הבית יש כללים חשובים שכדאי להקפיד עליהם, כך תוכלו ליהנות מבריכה עמידה בעיצוב מרשים ויוקרתי שתשרת אתכם נאמנה למשך עשרות שנים בלי בעיות ותקלות מיותרות.

בחירת סוג הבריכה

תהליך התכנון מתחיל בבחירת סוג הבריכה הביתית, כאשר סוגי הבריכות הביתיות הנפוצים ביותר הם:

תכנון הבריכה בהתאם לתקנות הרשות המקומית

ברוב המקרים יש לקבל אישור מוועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית אליה משתייכים, לכל רשות מקומית יש תקנות שונות לכן כדאי לברר את ההנחיות מראש. את הבריכה מבטון או בריכה מתועשת יש לתכנן על ידי מהנדס קונסטרוקציה ובעזרת אדריכל מנוסה, נושאי התפקיד יבדקו את דרישות והנחיות הרשות המקומית כדי לתכנן עבורכם בריכה מעוצבת ומותאמת לצרכים ולרצונות שלכם, בהתאם למגבלות השטח והתקנות.

שלב הביורוקרטיה עשוי להימשך חודשים רבים לכן עליכם להתאזר בסבלנות וכדאי לבחור חברה מקצועית המתמחה בתכנון ובניית בריכות שחייה ביתיות, כך תוכלו לקצר זמנים ולקבל שירות טוב יותר.

מיקום הבריכה

כדאי להתקין בריכות ביתיות בחצר הבית במיקום בו הבריכה חשופה לקרני השמש, כך המים יתחממו באופן טבעי ולא תסבלו ממים קרים בקיץ. הכיוון המומלץ לבניית הבריכה הביתית הוא לכיוון דרום.

חימום, בטיחות ותחזוקה

בשלב תכנון הבריכה הביתית יש להתייחס גם לנושאים כמו חימום המים, בטיחות ותחזוקה שוטפת. בהתאם לסוג וגודל הבריכה עליכם לתכנן מערכת איכותית וחסכונית לחימום המים, למשל משאבת חום או חימום סולארי לבריכה. חשוב לתכנן בריכה בטיחותית ולהחליט מראש על כיסוי וגדרות, כיום חוקי העזר מחייבים אתכם להתקין גדרות מסביב לבריכה בבית.

יש להתייחס גם לנושא הניקיון והתחזוקה, בריכה איכותית כוללת מערכות סינון וניקוי, חשוב לברר מראש מהן עלויות התחזוקה והכימיקלים.

חברת ספיר בריכות שחייה ומערכות ספא היא מהחברות הוותיקות והמובילות בענף, החברה מייבאת ומתקינה בריכות ביתיות של מיטב המותגים ומציעה פתרונות מותאמים אישית במחירים הוגנים ותחרותיים.