Site icon מקומונט גבעת שמואל

בריכות ביתיות – כיצד לתכנן בריכה בצורה נכונה

בשנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר אנשים בישראל, אשר בוחרים להתקין בריכות בחצר הבית. השינוי נובע מהעובדה שאיכות החיים עלתה, היכולת הכלכלית של התושבים השתפרה וכן נוצרו אפשרויות שונות לבנייה או התקנה של בריכות במחירים נמוכים יותר מאשר בעבר. לכך יש להוסיף את העובדה, שהתקנת בריכה ביתית משפרת באופן ניכר את ערך הנכס.

התקנת בריכות ביתיות זה לא עניין של מה בכך. זה דורש תכנון מוקדם, זה דורש עיצוב מותאם, מן הסתם, זה דורש גם לקבל את כל האישורים וכן להעסיק את האנשים הנכונים שידעו לתכנן, לבנות או להתקין את הבריכה ולספק את כל האמצעים הנדרשים לצורך תחזוק ותפעול הבריכה.

במאמר זה אנחנו נציג מספר נקודות שיוכלו לעזור לכם בכל מה שקשור להתקנה או בנייה של בריכות ביתיות. חשוב להדגיש כאן, שלא מדובר אך ורק על בריכות שמותקנות בקרקע, כמו בריכות ציבוריות, בריכות רגילות, אלא גם על בריכות אינטקס נניח, כאלה שניתן להתקין או להציב במרפסת או במקומות אחרים. מן הסתם, התקנה כזו, היא הרבה יותר פשוטה ודורשת הרבה פחות עבודה מאשר בנייה של בריכות רגילות.

צילום: ברודי ויסרס

לפני שנציג את הנקודות, יש לזכור, תפעול ואחזקה של בריכות ביתיות היא עניין לטווח ארוך. כלומר, הבנייה כשלעצמן, אחרת לא נוכל להשתמש בהן. זה אומר, שאנחנו צריכים לנקות אותה על בסיס קבוע, להחליף את המים, לנקות את המסננים ועוד. כמו כן, אנחנו צריכים להקפיד על כל הנושא של בטיחות, זאת על מנת שיהיה ניתן להשתמש בבריכה בצורה בטוחה ונוחה.

נקודות חשובות לבנייה של בריכה ביתית

ראשית, אנחנו צריכים לתחם את האזור בו אנחנו רוצים להתקין את הבריכה, ומעבר לכך את כל האזור שמסביב. שכן זה לא מספיק שיש לנו שטח עבור הבריכה, אנחנו צריכים גם שטח מסביב על מנת שנוכל להתנייד ליד הבריכה בצורה בטוחה, וכן שטח ממנו נוכל לתפעל את הבריכה בצורה נוחה.

שנית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את גובה ועומק הבריכה. בין אם מדובר בבריכה שקועה בתוך הקרקע ובין אם מדובר בבריכה שמותקנת על גבי הרצפה. בשני המקרים אנחנו צריכים לבחון את השאלה, כמה גבוהה היא תהיה ולאיזה עומק היא תגיע.

שלישית, חשוב שאנחנו נבחן את השאלה, מי יוכל להשתמש בבריכה. אם היא מיועדת לילדים, אז מן הסתם היא תהיה נמוכה יותר, אם היא מיועדת למבוגרים, היא תהיה עמוקה, אך אם היא אמורה לשמש גם ילדים וגם מבוגרים, הרי שהבנייה שלה צריכה להיות בהתאם.

ארבע, אנחנו צריכים לדעת אילו מערכות להתקין על מנת שנוכל להשתמש בבריכה בצורה אפקטיבית, בין אם מדובר במערכות סינון, מערכות ניקוי ועוד.

חמש, יש לעצב את המקום מסביב וכן את הבריכה עצמה, בהתאם.