Site icon מקומונט גבעת שמואל

בשבילי רק פסח ישראלי

אמנם פסח עדיין לא הגיע, אבל התכנונים המקדימים וההצעות המפתות כבר החלו לשטוף אותנו. בעוד שישראלים רבים מחליטים לטוס לחו”ל בכל פסח, חלק ניכר מאיתנו דווקא מעדיף את הנוחות והחמימות שיש בחופשת פסח ביתית ומהנה בקרב בני המשפחה.

“נוהל פסח” בשנים האחרונות הוא (כמעט תמיד) לייצא את עצמנו לחופשה בחו”ל. בפסח 2016 דובר על כ-350 אלף ישראלים שטסו לחו”ל, ויש להניח שגם השנה לא רק שהמספר יישאר בעינו, אלא אף יגדל. ובכל זאת, ישראלים רבים בוחרים לחגוג את פסח בישראל – במקום לברוח לחו”ל. זוהי תופעה בהחלט מבורכת, בעיקר לנוכח העובדה שרפורמת שמיים פתוחים וטיסות הלואו קוסט הורידו את מחירי הטיסות לתחתית שכמותה לא הייתה כאן מזמן.

אז מה גורם לנו לחגוג את פסח בישראל במקום בחו”ל? לכל אחד יש את סיבותיו שלו – מהעובדה שרבים לא רוצים להטריח את עצמם בכל ההכנות המקדימות הדרושות לפני חופשה בחו”ל, וכלה בעובדה שחלק ניכר מאיתנו פשוט אוהב לנצל את זמני החופשה לטיולים משפחתיים ברחבי הארץ, להתפנקות בבית מלון ועוד. לא פלא שכמעט בכל אחד משלושת הרגלים שאנו חוגגים מדי שנה, אנו שומעים על אלפים שנוהרים לשדות, ליערות ולמסלולי הטיולים בחגים.

גם בתי המלון וספקי השירותים בתחום תיירות הפנים הבחינו בתופעה המבורכת הזו, ורבים מהם יוצאים במבצעי פסח מיוחדים מדי שנה. רשת קראון פלזה, למשל, מציעה מבצעים משתלמים למקדימים להזמין חופשת פסח באחד ממלונות הרשת ברחבי הארץ (אילת, ים המלח, ירושלים, תל אביב, אשקלון וחיפה).

אם דווקא בטיול משפחתי חפצתם, תוכלו ליהנות מאחד ממאות אזורי הבילוי שמציע הטבע (בסיוע הקרן הקיימת לישראל, כמובן, שדואגת לשבילי הליכה, לשולחנות פיקניק ולמילוי צורכיהם הבסיסיים של המטיילים). לנופשים באילת, לדוגמה, מחכים לא מעט פארקים לאומיים מעולים לחובבי טבע – פארק תמנע, פארק הציפורים באילת, חי בר יטבתה וכן מבחר רחב של מסלולי טיול והליכה, בדרגות קושי שונות.

צילום: עמיעד טאוב

אם בא לכם לעשות ליל סדר בירושלים דווקא – חוויה יוצאת דופן בהחלט לכל מי שלא עשה זאת עד כה – ניתן בקלות להזמין מראש את אחד מבתי המלון היוקרתיים בירושלים, ולסגור חופשת פסח מהנה למשפחה ולחברים.

רוצים להתעדכן באירועי פסח השונים באזור מגוריכם? מרבית העיריות והמועצות המקומיות מפרסמות באתרי האינטרנט שלהן מגוון מאירועי החגים: פעילויות משפחתיות להורים וילדים, הצעות לביקור במוזיאונים ובאתרי תרבות נוספים וכן הלאה. כמו כן יש לא מעט אתרים שכולם קודש לאטרקציות ולחוויות בערים השונות בישראל, חלקם הוקמו על ידי מדינת ישראל וחלקם הם אתרים עצמאיים.

אמנם ישראל היא מדינה קטנה, אך התברכה בשפע אתרי טיול ובילוי – הן טבעיים והן מעשה ידי אדם. חופשת פסח ישראלית מאפשרת לכם להישאר קרוב לאהוביכם, בלי לטרוח על כל הכרוך בתכנון ובהזמנה של טיסות, מקומות לינה, השכרת רכב ועוד.

חופשה בישראל היא גם בילוי משפחתי, גם תרומה לכלכלה המקומית וגם חינוך לאהבת הארץ; ומה יותר ישראלי מלחגוג את חגי ישראל בארץ ישראל?