Site icon מקומונט גבעת שמואל

בשורה לתושבי גיורא: בוטל צו המניעה שהוטל על פרוייקט פינוי-בינוי

הישג לעיריית גבעת-שמואל בבית המשפט: בשלישי האחרון, ביטל  בית המשפט המחוזי את צו המניעה שהוצא לבקשת חברת מגדלי הזוהר (אפל) לפני 20 שנה. מדובר בצו מניעה שהיווה עד כה מכשול נוסף בהוצאתה של שכונת גיורא מהקיפאון המשפטי בו הייתה מצויה ב-20 השנה האחרונות.

העירייה שפעלה נמרצות לביטול צו המניעה,  מסבירה שכעת מתאפשר לרשות מקרקעי ישראל(  מינהל מקרקעי ישראל לשעבר), ולמשרד השיכון להיות שותפים מלאים לתכנית ההתחדשות העירונית שמקדמת העירייה, דבר שלא יכלו לעשות כשצו המניעה היה תלוי ועומד בערכאות  משפטיות.

הצטרפותה של עיריית גבעת שמואל להליך ביטול צו המניעה , הטיעונים שהעלתה העירייה והצגת תכנית ההתחדשות העירונית שאושרה בימים אלה ע”י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ,  הם שסייעו בידה של  השופטת לקבל את עמדת העירייה  ועמדת רשות מקרקעי ישראל ולבטל את צו המניעה.

בשורה לתושבי גיורא, האם בקרוב יחל פינוי בינוי?. צילום: עמיעד טאוב

בנוסף קבעה השופטת כי סיכוייה של תכנית פינוי- בינוי המקורית שהוכנה לפני 20 שנה להתממש כיום, הינם נמוכים עד קלושים מאד.

ראש עיריית גבעת-שמואל יוסי ברודני שפועל נמרצות לאורך כל השנים האחרונות  מול שרי הממשלה,  משרדי הממשלה, רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון ועוד, במטרה  לקדם את פרוייקט ההתחדשות העירונית בגיורא לרווחת התושבים התייחס לקביעת בית המשפט :” אני מברך על החלטת בית המשפט שרואה עין בעין עם העירייה את סבלם רב השנים של תושבי השכונה. אמשיך, בדומה לכל  השנים האחרונות, להפוך כל אבן במטרה להוציא אל הפועל בהקדם האפשרי את תכנית התחדשות לרווחת תושבי גיורא”.

עוד הוסיף ברודני כי :” אני מאד מקווה שהחברות היזמיות יגלו כעת גדלות רוח, יציבו את  רווחתם של תושבי שכונת גיורא לפני אינטרסים כלכליים צרים  ולא יערערו כעת לבג”צ, מה שבהכרח יעכב את מימוש הפרויקט עבור התושבים”.

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

אביב הגיע פסח בא, ויריד אופנה ומתנות לחג מגיע איתו

“קרוב לבית, קרוב ללב”: מה עשו אושיות הסטייל והאופנה של המגזר הדתי דווקא בגבעת שמואל?

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל