Site icon מקומונט גבעת שמואל

בשיאו של יום כיפור: בתי כנסת בגבעת שמואל הושחתו – “נסגר בגלל ביבי”

צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בבוקר יום כיפור הופתעו תושבים בגבעת שמואל לגלות על קירות בתי הכנסת מדבקה שהודבקה במהלך הלילה ומאשימה (“בסאטירה”) את ראש הממשלה נתניהו בסגירת בתי הכנסת לתפילות כסדרן. “לאלימות ביטויים מגוונים” כתבה תושבת בדף הפייסבוק שלה.

המחלוקת בעם סביב תיקי החקירה של ראש הממשלה נתניהו והתמיכה בו שוב חרגה מגבולות חופש הביטוי והטעם הטוב והפעם על חשבון ריגשותיהם של מתפללי מספר בתי כנסת וקהילות בגבעת שמואל.

“כשהגענו לתפילת שחרית של יום כיפור בבית הכנסת, קידמו את פנינו שלטים שהודבקו על הדלתות. שלט אנטי ביבי נוטף ציניות ״נסגר בגללי״” סיפרה עו”ד ומגשרת אושרית זהר, תושבת האזור ומתפללת קבועה בקהילת “שירת אהרון” שבליבה של גבעת שמואל.

“להדביק שלט כזה על בית הכנסת שלנו זו חוצפה. להדביק אותו בעיצומו של החג הקדוש, כך שאנו נאלץ לראותו מול עינינו כל היום עד צאת החג, זו אלימות” הוסיפה זוהר.

“בבית הכנסת שלנו מתפללים אנשים בעלי דעות שונות. בין חברי הקהילה ניתן למצוא גורמים בכירים במשטרה ובפרקליטות, ועוד שלל אנשים בתפקידים אקדמיים ומקצועיים משמעותיים. אנו חיים ביחד בשלום ובאחווה בין השאר בגלל השארת הפוליטיקה מחוץ לדלתות בית הכנסת. האם אוכל לסלוח למדביקים שזיהמו את תפילות יום כיפור שלי בשלטיהם?” סיכמה זהר את הדברים שפרסמה גם ברשת החברתית וזכו לתגובותיהם הכעוסות של עשרות גולשים.

דלת הכניסה לבית הכנסת, הבוקר. צילום: לפי סעיף 27א’ לחוק זכויות יוצרים
המדבקה המתריסה על דלת חנות בקניון הגבעה. צילום: חיים אונגר

בין בתי הכנסת בגבעת שמואל בהם מצאו המתפללים את השלטים המקוממים ניתן היה למצוא את בית הכנסת שירת אהרון שברחוב ביאליק והזיתים, בית הכנסת אהבת אחים ברחוב נימרובר ואף מול בית הכנסת המרכזי של גבעת שמואל הסמוך לו.

לדברי תושבים רבים, פעילות ההדבקה המתריסה התרחשה בלילה שבין ראשון לשני, וכללה מלבד בתי כנסת גם חנויות ובתי עסקים בקניון הגבעה וברחובות הראשיים בעיר וכל זאת בעיצומו של היום הקדוש, דבר שרק הכעיס עוד יותר את התושבים, שהתרעמו על הניסיון לצביעה פוליטית של המאבק בנגיף הקורונה.